hoeveel flesvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door lovelygirl25, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelygirl25

18 aug 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

mijn zoontje is 12 weken. Hij weegt denk meer dan 6 kilo.
    Hij krijgt al een paar weken 4 flessen van 180/6 omdat hij heel de nacht door slaapt komt hij niet aan de 5 flessen. Overdag laat hij er soms ook meer dan 4 uur tussen.
    Alleeen merk ik sinds een paar dagen dat die de nachten niet meer doorslaapt en dat hij rond 5 uur wakker word en honger heeft.
    Zou ik zijn laaste fles kunnen ophogen naar 210/7? of moet ik meer flessen ophogen?

Ik vraag me ook af of ik al mag beginnen met fruit of groenten hij is veel aan het kwijlen en kijkt je eten uit je mond en maakt smak geluiden heb het idee dat die er wel aan toe is. Of is hij hier echt nog te jong voor?

groetjes

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Lovelygirl25,

Je zoontje mag op zijn leeftijd en met zijn gewicht 5 flessen van 180 ml/6 schepjes . Je kunt proberen of het ophogen van zijn laatste flesje naar 210 ml/7 schepjes werkt en waardoor hij 's ochtends niet zo vroeg wakker wordt van de honger.

Vanaf 4 maanden kun je beginnen met het geven van bijvoeding. Om je zoontje 's avonds een meer verzadigd gevoel te geven zou je rijstebloempap kunnen toevoegen aan zijn laastste flesje. Je mag dan ook beginnen met het introduceren van fruit of groente.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina