Het is echt niet zo dat ik Kerst niet gezellig vindt, maar dat gezellig samenzijn krijgt toch een iets ander tintje. Dit wordt de derde kerst zonder ons lieve mannetje. Dit jaar toch maar een kerstboom gezet. Maar eerlijk gezegd kan kerst me gestolen worden. Die warme gezellige decembermaand drukt je nog eens extra met de neus op de feiten gedrukt. De meeste mensen beseffen dit jammer genoeg niet.. Dus voor alle mensen die ook niet zo'n zin in kerst hebben..een (kerst) knuffel.
Jij ook een kerstknuffel! Ik heb nl precies hetzelfde. Dit is de 6e kerst zonder haar en ik heb er eigenlijk geen zin in, maar voor de jongens maak ik het toch gezellig met een boom en wat kadootjes eronder.
Gelukkig beseffen de meeste mensen het niet. Er zullen periodes komen dat het gemis blijft en er gaan periodes komen dat je weer langzaam aan wat kunt genieten van de kleine dingen. Heel veel sterkte. Heb mijn zin weg gehaald. Omdat het niet on gevoelloos bedoelt is.
Penseel, ik hoop ook echt dat mensen het niet hoeven te beseffen.. Ik bedoelde ook meer dat mensen in mijn omgeving niet helemaal doorhebben wat kerst met je doet Voor mijn andere zoontje hebben we dit jaar maar een kerstboom gezet.. Hij verdient het.. Maar pijn doet t zeker!
Ik had dat vorig jaar heel erg, nadat onze L* geboren was....Ik was gewoon zó boos om een geboorte te vieren van een kind wat 2000 jaar geleden al geboren was, terwijl ik zelf midden in de rouw was.....En overslaan wilde ik niet voor de andere kinderen. Maar het kerstgevoel had ik vorig jaar helemaal niet natuurlijk, ben gemaakt vrolijk geweest. dit jaar heb ik wel wat meer zin in. Dikke knuffel voor jou!
Ja ik snap het zeker. Dit soort momenten wil je compleet zijn/voelen.. Wel heel goed van je dat je een kerstboom hebt opgezet, je andere kindje zal het heel leuk vinden denk ik. Ik hoop dat er een tijd komt dat je wel weer wat kunt genieten van die momenten, want dat is jullie gezin gegund. Ik weet heel goed dat kerst voor net zo veel mensen niet leuk/moeilijk is als wel. Welke reden dan ook. Sterkte!
Ik heb het geluk dat ik geen kindje heb verloren, maar ik kan mij het wel (denk ik) voorstellen dat het moeilijken pijnlijk is. Dit word mijn 11e kerst zonder moeder(of zelfs zonder ouders) en toch blijft het moeilijk en pijnlijk. Voor mij helpt het om er even bij stil te staan op mijn manier en daarna proberen te genieten van wat ik gelukkig wel heb. Een knuffel voor jou en ieder die iemand moet missen met deze dagen.
Deze opmerking vind ik nou jammer en zelfs pijnlijk voor degenen die het meemaken, waaronder ikzelf. Natuurlijk is het gelukkig voor jou dat je het niet mee hebt gemaakt. Zeg dan liever dat je meeleeft en niet uit ervaring kunt meepraten over hoe je jezelf kunt voelen tijdens deze dagen, wanneer je zoiets is overkomen.
Mijn excuus op die manier is het totaal niet bedoeld echt niet. Wel van dicht bij mee gemaakt. ( zusje) die haar kindje heeft verloren in de 24 ste zwangerschap.s week. En van af die kant weet ik 19 jaar later dat ze het er nog altijd moeilijk mee heeft. Ben niet gevoelloos.
Ik heb je oude topics wat terug gelezen.. Wat verschrikkelijk zeg. Gewoon ongelovelijk en misschien wel extra moeilijk doordat jullie andere zoontje het extra doet herinneren. Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet voelen, maar ik voel voor jullie veel verdriet. Nogmaals: ik hoop enorm dat jullie je weer gelukkig met elkaar kunnen voelen en kunnen genieten. Sterkte meis!
Het staat er een beetje lullig. Maar nu je dit zegt snap ik hoe je het bedoeld. Want uiteindelijk gun je dit niemand, en jezelf dus ook niet. Ik denk dat dat is wat je ermee bedoeld?
Dank jullie wel! Ga ook zeker wel genieten maar merk gewoon dat ik er deze dagen veel meer mee bezig ben. Het had zo anders moeten zijn.