Ik wil een stoofpan aanschaffen die jaren mee kan gaan, om heerlijk draadjesvlees in de bereiden. Daarnaast wil ik er ook zelf brood in gaan bakken. Nu zit ik twijfelen welke ik zal nemen. Je hebt de dure pannen Staub en Le Creuset, en je hebt goedkopere bij bijv. Ikea, V&D en Blokker. Voor het geld van een Le Creuset kan ik 5 pannen van Ikea kopen. Is Le Creuset echt zoveel beter? Of volstaan de goedkopere ook prima? Iemand ervaring met gietijzeren pannen?
Ja, ik heb een gietijzeren pan. Niet zelf gekocht, van mijn oma "geërfd" (ze leeft nog). Ik vind hem ideaal. Hij is mooi zwaar, fijne deksel waar water in kan en als dat verdampt is is het vlees klaar. Mijn oma heeft deze pan denk ik een jaar of 50 gehad..... zegt wel genoeg over de kwaliteit.
Ik heb een staub en vind hem geweldig, ook een goedkopere gehad, maar deze is fijner. En het deksel is zo gemaakt dat je er water op kunt doen, waardoor de lucht in de pan circuleert en t vlees veel sappiger blijft.
Ik heb een creuset stoofpan ( en fluitketel ) en I LOVE IT! Ze zijn echt super in gebruik. Gebruik ze vaak en het staat ook nog eens erg mooi.
Le creuset is super; bakt niet aan en de kip en draadjesvlees zijn het lekkerst als ze bereid zijn in deze pannen.Echt een aanrader
Ik heb mijn Creuset pannen destijds gekocht op Boxing day (tweede Kerstdag) op amazon, scheelde aanzienlijk in de prijs. Niet dat er gegarandeerd weer een aanbieding van komt, maar kijken kan natuurlijk geen kwaad. Ik ben overigens ook zeer tevreden over dit merk.
Ik heb mijn nep-creuset bij de Hanos gekocht voor 35 euro. Nog nooit zo blij geweest met een pan En het doet echt niet onder voor een creuset, je hebt alleen geen kek kleurtje en geen merknaam. Maar oranje was toch al mijn favoriet
Ze zullen vast wel het geld waard zijn..maar je kunt ook een goedkopere variant halen. Ik heb onlangs een mooie gekocht van de sola. 24 cm in de aanbieding bij macro voor 36 euro..was incl btw. Nog niet in gebraden..is mijn kerst cadeau.
Hoi, ik ben gek op stoofpotjes en gebruik dan ook vaak een stoofpan. Alleen niet van Le Creuset, ik heb er één van BK (ook in een kek kleurtje by the way) en deze stooft prima! Deze pan gaat inmiddels al 10 jaar mee, dus ik denk dat veel pannen een langere gebruikstermijn hebben. Mijn broertje heeft wel een Le Creuset en natuurlijk, ze zijn prachtig maar in gebruik vergelijkbaar met een BK is mijn mening. Volgens mij als je erop let dat de bodem mooi dik is, kun je helemaal los gaan met stoofpotjes.
Ja! Wij hebben twee maten creusset en een fluitketel, LOVE IT!! En vind ze het geld echt waard, koken heerlijk!!
Mijn moeder had jaren lang een gewone braadpan. Uit die pan vond ik het draadjesvlees niet zo lekker. Maar toen kocht ze een le creuset en wauw was ineens fan van draadjesvlees. Wij hebben nu ook een le crueset en het is echt een aanrader! Het kost wat maar dan is de smaak ook vele malen beter.
Misschien een domme vraag, maar heb je voor een stoofpan ook een vlamverdeler nodig? Ben me er ook in aan het verdiepen en ga voor een Le Creuset, heb er ook al een bakvorm van en vind hem geweldig! Is het geld zeker waard
Wij hebben een gietijzeren van de Ikea, en die is prima! Ik heb een Le Creuset gehad, maar merk echt geen enkel verschil. Nu moet ik zeggen dat ik die van Ikea ook niet goedkoop vond..
Ik werk voor een bekend merk gietijzeren pannen en doe daar oa de consumentenservice. In het gebruik doen de goedkopere merken het denk ik wel ongeveer hetzelfde als de durdere, maar de durdere merken zijn wel dikker en hebben zeker een betere kwaliteit emaille. Daarnaast worden Staub en Le Creuset in Europa geproduceerd en hebben een zeer strenge kwaliteitscontole en krijgen dan ook een levenslange garantie mee. Ik zou er zeker de prijs voor neerleggen' ze gaan daadwerkelijk een leven lang mee. Een warmteverdeler is geen overbodige luxe' want de fornuizen van nu hebben geen echte sudderpit meer, zelfs het kleinste pitje heeft voor echte sudderen een te hoog debiet.