Hoi allemaal, Heb toch iets raar sinds een paar dagen ( denk 2 dagen ) en ik vroeg me af of iemand van jullie daar ook last van heeft.. Elke avond als ik ga slapen dan gaan mijn onderbenen verschrikkelijk jeuken en dan niet heel mijn onderbeen maar zeg maar tien centimeter ongeveer en dan mijn voet niet... Ik dacht misschien ligt het aan de wasverzachter die we gebruiken om de denkbedden mee te wassen maar toen bedacht ik me ineens dat dat niet kon want ik kan hier al jaren tegen... Zijn er misschien mensen hier die weten wat dit is? ... Denk dat ik morgen voor de zekerheid ff naar de dokter gaat maar ben ook ff benieuwd of jullie dit ook hebben..
En er verschijnt een rode vlek op? Hoe ziet die er uit? Is het een mooie afgelijnde vlek of is het gewoon een onaflijnbaar rood gebied?
Nee het is geen vlek maar het is net over een rood verband om mijn been heen zit dus het woord om mijn hele been vurige rood en het jeukt heel erg.. Heb er ook alleen last van als ik bed ga liggen veder heb ik er nooit last van ook niet s'ochtends of s'nachts ( als ik weer 100x moet plassen ) het is echt alleen maar als ik naar bed ga :s
Is een vlek slecht dan? Nee ik maak geen wandeling voor het slapen gaan.. Ja misschien de trap een extra keertje op en neer maar om te zeggen dat dat veel is nee...
Een rode vlek, die echt afgelijnd is + jeuk had kunnen wijzen op o.a. een tekenbeet. Natuurlijk erg onwaarschijnlijk in dit seizoen, maar toch altijd best van even zeker te zijn Mocht je een echt buitenwandeling maken had je een reactie kunnen hebben op de koude wind, dan krijg je vaak rode benen en enorme jeuk. Het lijkt bij jou eerder een allergische reactie te zijn. Voelt de huid dan ook warm aan als hij rood is? Mogelijk kan het ook door de doorbloeding zijn. Misschien kun je deze vraag best eens aan je gyn vragen, of aan een gyn hier op het forum. Succes! Sandra
Graag gedaan hoor :-D Ik hoop dat het niets is en dat je er met een ander waspoeder (misschien wordt jouw huid gevoeliger) of met een beschermend zalfje van af bent, want die jeuk is ook niet alles! Laat je nadien nog even weten wat het antwoord was? Groetjes, Sandra
Ik hoop het ook ik dacht eerst aan trombose maar denk nu ineens dat ik niet eens weet hoe dat eruit ziet dus hoe kan ik dat nou weten hahaha... Maar heb me vraag nu aan de VK hier op het forum gevraagd en als ik antwoord heb laat ik het je nog ffies weten.. Liefs Chantal
Naar ik weet heb je bij trombose meestal geen last van jeuk. Mocht je trombose in je been hebben dan zwelt het meestal sterk op, krijgt het een rode kleur en is het vaak stijf, en in plaats van jeuk heb je dan normaal ook pijn in je onderbeen (begint vaak bij de kuit) Maar als het bij jou de beide onderbenen zijn, je hebt geen last van pijn en zwelling, dan denk ik niet dat het trombose is, als dit je kan geruststellen . Maar om helemaal zeker te zijn moet je uiteraard even verder horen! Ik volg de antwoordjes bij de VK ook eventjes. Groetjes! Sandra
Oke ... weer wat geleerd .... Denk dat het een allergische reactie is .... Je hoort het nog wel Liefs Chantal
Je mag een vraag maar 1x stellen en ik zag dat deze ook bij de vk gesteld is. Deze gaat op slot. Elmo