tweede zwangerschap/bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by wuppie, Jun 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    hallo,

een paar dagen geleden ontdekt wederom zwanger te zijn, super en fantastisch natuurlijk alleen nu bekruipt me een gevoel wat niet zo fijn is. Mijn vorige bevalling was op zich niet erg maar voor mijn gevoel wel. Even snel een korte samenvatting. Na 3 uur ontsluitingsweeen volledige ontsluiting (dus erg rap) toen persen en dat ging niet goed. De kleine lag net niet helemaal goed met haar koppie en ik viel steeds in slaap (zo voelde het tenminste wel......) en na 2 uur alsnog met de ambulance met spoed naar het ziekenhuis toe en de vaccuumpomp erbij, toen was ze er zo (na uiteindelijk 3 uur persen). Naderhand een huilbaby (tgv de vaccuum). Als ik nu dus aan die bevalling en de tijd daarna ga denken dan word ik er naar van. Hoe is jullie ervaring wat dat betreft met een 2e bevalling? Hoe is de kans op weer een vaccuumverlossing? Hopelijk kunnen jullie me gerust stellen :oops: :rolleyes: :oops:

gr.
    wup

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Wup,

de kans op weer een vacuum is niet groot. De tweede keer gaat bijna altijd makkelijker en sneller.
    Ik kan je natuurlijk geen garantie geven, maar je kunt er echt wel op rekenen dat het een stuk vlotter zal gaan.

Mirjam

Share This Page