Hoe zit dat met..

Discussion in 'Prematuur' started by Fairytale, Dec 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik vroeg me af hoe het met jullie prematuur baby's ging met

wanneer doorslapen
    wanneer fruithapje
    wanneer eerste lachje
    wanneer hij zich echt goed ging melden voor voeden
    hoe hij groeide kwa maten 50/56 etc
    en misschien nog meer ontwikkelingen die jullie kunnen aanvullen?:D

2. Mick76

Mick76 Actief lid

Mar 10, 2010
    172
    0
    0
    Ik lees even mee...ben ook wel benieuwd eigenlijk...

Ons mannetje begint nu een beetje met doorslapen(ene nacht wel, andere nacht niet..).
    Hij is morgen 3 maanden....maar gecorrigeerd gisteren 1 maand...

3. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Onze dochter is 12 weken en 5 dagen te vroeg gekomen ik geef bij de antwoorden op je vraag de ongecorrigeerde leeftijd aan.
    sliep door met 4 maanden
    1e lachje gaf ze in de couv al maar dat is natuurlijk meer een ongecontroleerde spiertrekking geweest.
    Voedingen gaven wij altijd op verzoek sinds ze thuis was. Dus toen de sonde eruit was (kwam met sonde thuis, na 6 dagen was de sonde weg) kwam ze zelf voor de voedingen
    Mijn dochter groeide erg hard. In het begin steeds een kilo in de maand en na 7 maanden ging het iets minder hard. Dus de kledingmaat ging vrij snel
    wij gaven als 1e hapje worteltjes omdat dat minder zuur is en beter te verteren dus minder kramp. Ze kreeg dat met 5 maanden.
    omrollen deed ze met 7 maanden
    tijgeren met 9 maanden
    optrekken met 12 maanden
    wankel los lopen met 14 maanden
    goed los lopen met 15 maanden (heeft zich nooit vastgehouden
    aan de tafel oid, liep gewoon weg)
    kruipen met 16 maanden

Zoiets denk ik

groetjes

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    - doorslapen: weet ik niet meer precies. Fabiënne sliep 'volgens het boekje van het CB', dus als ze 's nachts 6 uur tussen de voedingen mocht laten, dan deed ze dat. Vanaf het moment dat ze dan 10 uur mochten slapen, werd het ook weer 10 uur. Dat deed ze zelf.
    - fruithapje: we zijn begonnen met bijvoeden toen ze 6 maanden was (ongecorrigeerd, gecorrigeerd zou dat dan 4,5 maand zijn). Wij zijn ook begonnen met worteltjes.
    -eerste lachje: dat was met ongeveer 3 maand (gecorrigeerd 1,5 maand)
    -melden voor voeden: dat deed ze toen de sonde er uit ging in het ziekenhuis, een week voordat ze mee naar huis mocht.
    -groeien: ze heeft alles heel goed ingehaald, ze is nu 16 maand en heeft maat 80. Ze heeft wel heel lang gedaan met maat 50, zo'n 3 maand, daarna maar een weekje maat 56 en toen een maand of 2 maat 62 enz.
    -omrollen: met 9 maand (7,5 gecorrigeerd)
    -kruipen: niet
    -zitten: met 10 maand (8,5 gecorrigeerd)
    -optrekken: met 11/12 maand
    -eerste stapjes aan de hand: 12 maand
    -lopen: met 16 maand (dus nu net een week, nog wel erg wankel)

zoiets?

5. adi

adi Niet meer actief

Doorslapen: ik neem aan dat je bedoelt van 23.00 tot 07.00? Hier gingen ze met ongeveer 4 maanden slapen van 24.00 tot ongeveer 05.30uur. Dat noemden wij doorslapen. Met ongever 5,5-6 maanden sliepen ze van 20.00uur tot ong. 05.30uur (zonder voeding)
    Ik heb het nu over het komen voor de voeding. Mijn kinderen worden vaak 's nachts nog wakker, voor andere dingen, maar niet van honger. Dus echt doorslapen is er nog niet echt (met 16mnd)

Bijvoeding:
    Wij zijn begonnen met groente. Dit is milder voor de darmen en bevat minder allergenen dan fruit. Voor de voeding hoef je de leeftijd niet te corrigeren, tenzij de KA het nadrukkelijk zegt. We zijn begonnen met 5,5 maanden met worteltjes.

Melden voor de voeding: phoe vrij snel toen de sonde eruit ging. maar niet zoals aterme kindjes met duidelijke zuigsignalen en sabbelen op handjes en zo.

Groei en maten: hier zaten ze echt lang in de maat 56. Daarna ging het echt snel, maat 62 hebben ze ongeveer overgeslagen
    Ze groeiden hier t/m 6 maanden ruim 1 kilo per maand. Daarna ging het veel minder, nu zijn ze 17 maanden en zitten in maat 80.

6. Clauo1

Clauo1 Lid

Aug 9, 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vul alles even ongecorrigeerd in (geboren met 30.6 weken op 04-02-2010 bijna 11 maanden dus, 955 gram, )
    doorslapen: Toen ze 6 mnd was kreeg ze 's nachts geen voeding meer, maar sliep ze nog niet door. Pas toen ze 9 mnd was sliep ze echt een nacht door zonder huilend wakker te worden.
    fruithapje: 6,5 mnd geprobeerd en ze at het echt pas met 8 maanden.
    eerste lachje: met 3 maanden. Echt helemaal geweldig!
    wanneer hij zich echt goed ging melden voor voeden: geen idee. In het begin kreeg ze om de 3 uur en heb ik zo uitgebouwd. Ze heeft zich eigenlijk nooit echt gemeld.
    hoe hij groeide kwa maten 50/56 etc: Pas met 7 maanden is ze maat 56/62 gaan dragen. Nu net van de week maat 62 weggelegd. 68 Is soms nog wel te groot.
    Omrollen heen met 6 maanden, terug met 9 maanden.
    Zitten met 10 maanden
    1e tand met 7 maanden.
    Tijgeren met 10 maanden.
    Ik moet zeggen dat ik de ontwikkeling welk snel vind gaan nu, maar ik geniet er volop van!

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Poe eens even denken ik vul het ook maar ongecorrigeerd in omdat iedereen dat doet:

wanneer doorslapen: Ik weet niet beter dan dat we haar altijd wakker moesten maken voor nachtvoedingen, en voor de voeding die ze nu nog krijgt om 11 uur moeten we haar ook altijd wakker maken. Ze gaat rond 7 uur naar bed, krijgt om 11 uur een flesje en meld zich dan tussen 4 en 6 weer. Maar daarna slaapt ze gewoon weer verder tot een uur of 8.
    wanneer fruithapje: nog niet, planning is ergens in februari
    wanneer eerste lachje: met 3 maanden
    wanneer hij zich echt goed ging melden voor voeden: dat deed ze in het ziekenhuis al een beetje, we zijn op verzoek gaan voeden toen ze 7 weken oud was ze woog toen rond de 2800 gram
    hoe hij groeide kwa maten 50/56 etc: met 5 weken had ze maat 44, rond de uitgerekende datum was dit maat 50 (10 weken oud), ze is nu bijna 5 maanden en 5150 gram, en ze draagt maat 56 als het groot valt, en de rest 62/68.

Rollen doet ze nog niet al begint ze nu wel pogingen te doen. Ze kan gericht grijpen naar speeltjes en ze houdt alles stevig vast als ze het eenmaal heeft. Knuffeldoekjes zijn nu het favorieten speelgoed, samen met speeltjes boven haar hoofd en rammelsokjes.

8. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Suus en Tessa zijn geboren met 30 weken.Vul ook alles in met een ongecorrigeerde leeftijd.
    Doorslapen met 5 weken,van 23.00 uur tot 06.30 uur.
    Met 4 maanden zijn we begonnen met groenten,5 maanden met fruit en met 6 maanden boterhammen.
    Maatje 50/56 hebben ze hier lang aan gehad.
    Lachen met een maand of 3.
    Kruipen deed Suus met 7 maanden en helemaal los lopen deed ze met 14 maanden.
    Tessa kroop met 12 maanden en liep helemaal los met 19 maanden.
    Maatje 80 hebben ze ook erg lang aan gehad trouwens.
    Het eerste jaar is Suus van 1346 gram naar 9800 gram gegaan.
    Het tweede jaar van 9800 gram naar 10500 gram en het derde jaar van 10500 gram naar 11900 gram(met een lengte van 94 cm).
    Tessa is begonnen met 1302 gram.Eerste verjaardag woog ze 10800 gram.Tweede jaar naar 11900 gram.Derde jaar naar maar liefst 14100 gram(met een lengte van 98 cm).

Share This Page