hee meiden! Vorige week ben ik opgenomen met Weeën / harde buiken. ik was toen 33 wkn, maar ons meisje heeft een groei achterstand van 3 wkn. Ben meteen naar de verloskamer gereden, aan de CTG gelegd en heb de prikken gekregen voor ontwikkeling van de longetjes. Er was een grote kans dat ze toen al kwam. dinsdag sloegen de weeënremmers pas aan en ik zat al aan de hoogste dosis! mijn cervix was aan het verkorte en ook mn baarmoederhals was al week. Nou stond op mijn ontslag brief; practus prematures.. dus een premature bevalling. Maar is het dan zeker dat ze prematuur geboren word? Hoelang kan het nog duren als je mond al week is? heb wel wat "dokters" antwoorden maar wil graag ook wat persoonlijke verhalen zeg maar alvast bedankt! liefs xxx
Ik snap niet zo goed dat je ontslagen bent uit het ziekenhuis. Ik ben met 32 weken zwangerschap opgenomen omdat ik mn slijmprop een paar dagen ervoor was verloren en veel slijm verloor. Op een ochtend wel heel veel met wat bloed en uit onderzoek bleek dat mn BBM aan het verstrijken was. Die moest minimaal 2,5cm zijn en was 1,9. Ik heb toen weenremmers gehad (had geen weeen) en ik heb een longrijpngsspuit gered. Die nacht draaide ik me om in het ziekenhuis bed, mn vliezen braken en een half uur later was ik mama.... Zo snel kan het dus gaan. Ik had alleen een verstrijkende BBM, ik had bij binnenkomst in het ziekenhuis geen ontsluiting. De snelheid van de bevalling zag niemand aankomen. Mijn man was niet op tijd, en pas toen ik persweeen kreeg ben ik getoucheerd. Ik had toen dus binnen een half uur 10 cm ontsluiting. Tegenover me lag een meisje uit Roemenie met eveneens een verstrijkende BBM. Zij was op vakantie in Nederland waar haar zus woont en 25 weken zwanger. Zij is na 3 dagen bedrust naar huis gegaan en heeft haar kindje uitgedragen en is met 40 weken bevallen. Haar BBM bleef stabiel. Ze heeft ook weeenremmers (adelat) en longrijpingsspuiten gehad. Er valt dus geen pijl op te trekken! Het enige wat ik je kan aanraden is om vooral veel rust te houden! 34 weken is een termijn waarop de kans op complicaties relatief "veilig" is, maar je kindje zal op de NEO moeten blijven en die ervaring had ik liever niet gehad. Heel veel sterkte en ik hoop dat je je kindje pas vanaf 37 weken op de wereld zet!
Ik ben ook opgenomen met 33 weken zwangerschap. Na een week konden ze niets meer voor me doen. Het was gewoon afwachten tot de bevalling begon. Het is een heel onzeker tijd en ik begrijp dat het heel moeilijk voor je is. Je weet nooit wanneer je gaat bevallen en het kan inderdaad wel zijn dat je kindje nog tot 37 of 40 weken lekker blijft zitten. Ik zou je wel adviseren om gelijk aan de bel te trekken als je je onzeker voelt of denkt dat je weeen hebt. Ik kon ook altijd nog bij mijn eigen verloskundige terecht voor vragen ed. Die is misschien nog iets eerder bij je dan dat je in het ziekenhuis bent. Ik ben uiteindelijk niet naar huis gegaan. Mijn dochter is geboren op de dag dat ik met ontslag zou gaan. Ik wens je heel veel succes, maak je vooral niet te druk en probeer veel rust te nemen. groetjes!!
@Lady K zo vreemd is dat niet hoor.Ik ben voor het eerst opgenomen met 24 weken omdat bmh verkort was tot 2,2 cm en na een week naar huis gestuurd. Daarna nog een paar keer opgenomen geweest. Mijn bmh is al 3 weken 8mm (sinds 28+3), baarmoedermond is ook al verweekt. Ben nu 31+2 weken zwanger en nog geen tekenen van naderende bevalling.