sperma onderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Q1987, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Q1987

Q1987 Niet meer actief

Beste dames, wie kan mijn vraag beantwoorden. Mijn man's zaad moet onderzocht worden, om te kijken hoe het is, snel langzaam veel weinig je kent het wel.

Wat als ze ontdekken dat er meer dode zaadjes zijn dan levende?
    kan dat ook aan andere redenen liggen dat een man dodezaadjes heeft
    of kan het alleen zijn als je het te lang ophoud?

ik zie jullie antwoord graag tegemoet

hartelijke groet

Q

2. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    hey,
    Qua snelheid kan de uitslag 4 letters krijgen, A staat voor normale/snelle zaadjes, B is wel redelijk snel, maar minder als a C staat voor lokale beweging (wel bewegend, niet vooruitgaand) en D is dood. Op de uitslag wordt dit in percentages weergegeven. Daarnaast wordt ook gekeken of de zaadjes er normaal uit zien. Niet teveel dubbele staarten, dubbele koppen, en een 'normaal' uiterlijk.
    Er wordt vaak getest op het PH, en of er geen antistoffen in zitten.
    Als er meer dode cellen zijn, moet er een 2e test gedaan worden, en daarna kan er gezegd worden of het zaad een probleem is voor het niet tot stand komen van een zwangerschap.
    De reden dat er veel dood zijn, kan verschillen. Het kan een vaststaand probleem zijn (zoals bij manlief, door een te laten operatie aan niet ingedaalde balletjes, is hij sterk verminderd vruchtbaar) Het kan komen door een hevige griep, in de voorgaande 3 maanden. Dat is ook niet veel goeds voor een test. Het kan zijn dat de test niet goed uitgevoerd is. Of dat er idd te lang gewacht is.
    Als je nog meer vragen hebt moet je het maar posten, ben bijna een kenner geworden in dit soort dingen:D.
    Heel veel succes iig

3. Q1987

Q1987 Niet meer actief

Dank je wel voor de snelle reactie, en het antwoord :)

we gaan namelijk voor iui, alleen ik geloof niet in iui lees té weinig succes verhalen, en ik vind het zo zonde van de tijd ;) ben al zolang bezig :( Maar goed dat terzijde hahaha;)

4. Q1987

Q1987 Niet meer actief

toch wel een vraagje: Als je hormoon spiegel gewoon goed is, moet je dan ook nog iets van chlomid of pregnyl oid slikken?

5. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Volgens mij niet...
    Pregnyl slik je niet:D Maar heb ik wel moeten gebruiken in onze ICSI behandeling. Hoe het zit bij iui weet ik niet.

6. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Of je hormonen moet gebruiken verschilt per ziekenhuis. Men zegt dat er met hormonen een iets grotere kans is op een zwangerschap.
    Wij gaan waarschijnlijk eerst IUI zonder hormonen proberen.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ik doe iui in eigen cyclus, zonder hormonen.
    Hier al 2x zwanger door geweest in 10 pogingen. er vallen heus sucessen te behalen met iui, anders was de behandeling allang afgeschaft.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als bij jou alles ok is, dus goede cyclus met bijbehorende hormoonwaarden, dan hoef je meestal alleen pregnyl te spuiten. Dit is om te zorgen dat je vrijwel zeker een goede eisprong krijgt en het tijdstip van de sprong beter te timen. Je zult jezelf dus moeten leren prikken. Heel soms doet het ziekenhuis dat voor je.
    Bij ons in het ziekenhuis (UMCU) doen ze meestal standaard eerst 3x zonder stimulatie (hormonen) en daarna 3x met...

IUI kent echt wel succes-verhalen hoor! Ik was bij de 5e zwanger (helaas miskraam). En ik lees geregeld verhalen van een zwangerschap na 1x IUI.
    IUI is een stuk minder belastend dat IVF, dus ik denk dat je blij mag zijn dat IUI een optie is voor jullie.
    Succes!

Deel Deze Pagina