anwb

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel1984, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    gister waren wij bij mijn ouders en had mijn vriend het raam open van de auto. Toen hij het raam dicht wou doen werkte het niet. Het electrische raam kwam niet omhoog. Omdat het na 6 uur was hebben we de anwb gebeld. We zijn al meer als 10 jaar lid en hebben een vrij duur pakket. Ik heb gebeld en er werd me verteld wat mijn vriend ook al dacht dat het raam uit de geleider was waarschijnlijk.

Binnen een uur zou er iemand van de wegenwacht er zijn. Heel netjes binnen 3 kwartier was die man er al. Ik heb mijn vriend maar naar buiten gestuurd die heeft er immers meer verstand van maar ik was achteraf liever zelf gegaan. Ipv de bekleding van de deur te halen heeft hij geprobeerd met 2 tangen met een papiertje ertussen het raam omhoog te doen. Wat dus niet lukte en het papiertje schoot weg en nu is dus het raam beschadigd.

Hij zei tegen mijn vriend dat hij er niks aan kon doen dat het meganisme stuk was en we naar de garage moesten. Maar omdat we met onze dochter waren zou hij het raam dichten met wat plastic. Als we onze dochter niet bij ons hadden had hij dat niet gedaan zei hij. Hij had verder geen tijd want hij stond onder tijds druk omdat hij binnen een uur weer bij een andere klant moest zijn. Ik stond echt raar te kijken toen mijn vriend mij dit vertelde.

Ik was en ben nog steeds boos om hoe we behandeld zijn. Als ze mij hadden gezegd aan de telefoon dat ze het niet konden maken had ik het raam zelf wel gedicht. Dat was me wel gelukt. Hij heeft totaal niet de tijd voor ons genomen en ons serieus genomen. Hij heeft het raam beschadigd wat niet nodig was geweest. Maandag neem ik eerst maar eens contact op met de anwb dat ik dit geen normale gang van zaken vind. Oke het was dan niet geheel dringend maar ik vind wel wij zijn ook net zo goed klant en wij betalen ook dus hadden ze op z'n minst even fatsoenlijk kunnen kijken en niet gaan klagen dat ze onder tijdsdruk staan en er eigelijk geen tijd voor hebben. Wat vinden jullie???

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Euhm, ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch? Voor zoiets bel je de wegenwacht toch niet? Die zijn er voor als je onderweg stil bent komen te staan en niet meer verder kan. Met zo'n raampje had je toch maandag op je gemak naar de garage kunnen gaan?

Mijn man stond vanmiddag met een lege accu, toen hebben we wel de wegenwacht gebeld, om weer op weg geholpen te worden...Maar voor een raampje, nee, dat zou niet eens in me opkomen. Ik zou blij zijn dat hij toch is gekomen.

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    +1. En dat hij het raampje beschadigt heeft was denk niet zijn de bedoeling neem ik. Daarvoor kun je altijd nog wel even met anwb overleggen wat je er aan eventueel aan kan doen. ;)
    Maar verder ben ik met bovenstaande eens.

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik ben het met je eens hoor! Je bent niet voor niets lid. Daarbij vind ik het vreemd dat hij het raam beschadigd en dan zegt dat hij er niks aan kan doen. Lekker makkelijk.. Inderdaad maandag even bellen.

Vind de ANWB sowieso niet echt klantvriendelijk.
    Toen wij op vakantie waren in Frankrijk en midden in de nacht met een lekke band stonden duurde het eerst 2u voordat we ze konden bereiken en toen kwamen ze niet want ze hadden geen tijd.. (om 3u 's nachts) Toen is onze auto met de caravan door een bergingsauto, die toevallig langs kwam rijden, meegenomen.

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ik heb er jaren lang gewerkt en ook een raampje valt onder de hulp je kunt de auto namelijk niet afsluiten en is gevaarlijk voor diefstal op deze manier. Ook kan de auto schade oplopen door water. En niet iedereen heeft de mogelijkheid om de auto in de garage te zetten.
    Tis niet zo dat ze er een nieuwe mechanisme in zouden zetten maar wel dat ze het raam zouden sluiten. Dit was toen der tijd een pechmelding die heel veel voor kwam. En waar toen der tijd ook serieus hulp voor geboden zou worden. Tijdsdruk en niet kunnen maken omdat het te lang zou duren lijkt mij niet aangezien er mobiliteitspech is wat langer duurt om ter plaatse te repareren.

Dingen als een airco die niet werkt ja daar komt de ww niet voor omdat de auto dan wel veilig kan rijden. maar nu kan je de auto niet veilig wegzetten en garages zijn zondag natuurlijk niet open. IK zou morgen (zondag is de klantenservice ook open) even bellen maar hoogst waarschijnlijk moet je je klacht schriftelijk indienen.
    succes ik zou het er in elk geval niet bij laten zitten

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    +1 zoiets is voor een garage. Met papiertje is altijd de eerste poging! Die mensen werken met tijdsdruk helaas.
    Hij kan geen uur bij jullie doorbrengen en waarschijnlijk als er echt iets kapot is heeft hij ook geen nieuwe materialen.

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Een lege accu kun je toch zelf ook overstarten met een andere auto?
    Kan niet zeggen dat daar de wegenwacht voor moet komen.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Tenzij er niemand in de buurt is;)

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Midden in de nacht dus....

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niemand in de straat had startkabels dus ja dan houdt het op he. Winkels waren al dicht. Wij hebben trouwens geen ANWB maar Eurocare van Toyota, die bieden volgens mij ook nog wel iets meer klantgerichte service dan de ANWB

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Op zo'n moment is het dan wel fijn om ergens lid van te zijn hè.
    Ik weet een leuk vaderdagkado.....startkabels;)

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Wat raar zeg! Wij hebben ook stilgestaan in Italië en wij hadden direct contact met ANWB maar duurde erg lang voor de sleepwagen kwam maar daar kunnen hun niks aan doen...

13. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Je betaalt veel geld voor deze verzekering dus mag je ook goed geholpen worden! Accu, raam, het maakt volgens mij niet waarvoor, zolang het in je polis staat. Wij hebben in de afgelopen 12 jaar 2 keer gebruik gemaakt van de ww. ( lege accu's, kinderen hadden lampje aangelaten). Niet meer als logisch dat we ze hebben gebeld. Daar betalen we 150 per jaar voor!

14. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Nou hiervoor bel ik dus wel de anwb. Het is zoals suprise zegt ik kon onze auto niet afsluiten. Het had zowiezo geen zin gehad want je kan er toch wel in maar ons alarmsysteem werkt niet omdat de auto dan automatisch het raam dicht zou doen en het dus niet kon. Ik moest nog wel 40 km naar huis rijden 's avonds met een dochter van 2. En tenslotte ben ik niet voor niets lid ik betaal flink voor een jaar waar ik zo goed als geen gebruik van maak. Als ze hier niet voor zouden komen hadden ze dat aan de tel al wel gezegd dus dat ze alleen komen als je auto het niet meer doet is dus grote onzin. Hoeveel mensen bellen wel niet omdat ze hun band niet kunnen verwisselen??? technisch gezien rijd die dan toch ook nog????

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Heel veel auto's van tegenwoordig mogen echt niet meer met startkabels geholpen worden hoor. De kans dat je de gehele electronica om zeep helpt is dan groot. Onze auto kan alleen gestart worden met een speciale starthulp als de accu leeg is....

16. nono

nono Niet meer actief

Ach, wat maakt het ook uit. De ANWB beslist wel of het nodig is om te komen. Als ze het écht niet nodig vinden, komen ze ook zeker niet.

TS, zou ook zeker even een klacht indienen.

17. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    de wegenwacht komt zelfs nog voor een domoor die een flesje fristi in zijn oliereservoir gooit. Is wel de meest lachwekkende melding die ik ooit gehad hebben. En idd de telefoniste verteld je of de ww wel of niet komt. Dus niet bij dingen als airco die het niet doet want dan kan de auto rijden. NIet bij aanrijdingschade want daar is de verzekering voor maar wel bij dingen waardoor je de auto niet kan afsluiten. Is het op een tijdstip dat je naar de garage kan ook al is dat niet in je eigen woonplaats dan zal de tel je doorverwijzen want je kunt idd wel een klein eindje rijden zonder.
    maar is het zaterdag 16.00 dan kun je niet eerder als maandag terecht en is je auto 2 nachten niet afsluitbaar en dus gevoelig voor diefstal

als de telefoniste zegt dat de ww komt mag je er ook van uit gaan dat de ww je naar behoren helpt en als het hem niet lukt hij helpt een passende oplossing te vinden door bijv een noodruit te plaatsen zo was het teminste altijd

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja, eerlijk? Het lijkt mij ook geen geval voor de ANWB. Ik heb hetzelfde gehad, stond voor de parkeergarage, deed mijn raam naam beneden voor een kaartje, en kreeg het raam daarna niet meer omhoog. Direct rechtsomkeert gemaakt naar de kwikfit maar die konden er ook niets mee. Dat is echt een geval voor de dealer. Dus uiteindelijk alsnog naar de dealer gereden, die heeft de binnenkant eruit gehaald en raam omhoog gezet,en moesten we een afspraak maken om het mechanisme te vervangen. Die werkzaamheden duurde trouwens ruim een uur.

De ANWB kan en mag de binnenkant niet van de deur halen! Ze zijn er om je opweg te helpen, niet om je auto ter plekke te repareren. Dus het plastic op je raam was voor hun een tijdelijke oplossing en zul je zelf een afspraak met je garage moeten maken. Duur abbo of niet, zo werkt het gewoon.

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Om eerlijk te zijn zou ik hiervoor ook de anwb niet hebben gebeld, maar zoals iemand anders ook al opmerkte mag je best verwachten dat als ze er eenmaal zijn, ze ook hun best doen om het op te lossen. Doen ze in jouw ogen niet hun best kun je een klacht indienen lijkt me...

Hier al jarenlang lid van de anwb, nog zelden gebruik van gemaakt. Laatste keer was in een parkeergarage in Duitsland.. We kwamen terug van een dagje winkelen toen we in de parkeergarage een auto continu hoorde toeteren, aan één stuk. Hoe dichter we bij onze auto kwamen, hoe meer we begonnen te realiseren dat het onze auto was (Die dus al een uurtje of 3 voluit continu aan het toeteren was waarschijnlijk..) Vriend heeft de accu draadjes oid los gemaakt waardoor het stopte, maar daarmee kun je niet rijden natuurlijk ;) Wij de anwb gebeld, de Duitste ANWB was er binnen een uur, bleken de schroeven van het stuur te strak aangedraaid te zijn waardoor de toeter constant werd ingeduwd.. Netjes geholpen door de Duitse meneer en nooit geen rekening gezien of wat dan ook..

Heb zelf eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de anwb

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    hij kan er idd niks aan doen dat het trucje met het papiertje niet werkt. Lullig voor jullie, maar hij kan niet jullie hele mechanisme gaan vervangen. Ze helpen je op weg en dat heeft ie geprobeerd, maar is helaas niet gelukt.
    Het is pechhulp, geen garage

Voor het beschadigde raam zou ik idd een klacht indienen. En ff met de verzekering bellen, misschien kunnen ze voor je bemiddelen of de kosten op zich nemen van de beschadiging.

Deel Deze Pagina