Gedachtes / piekeren / bang voor down gevoel

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem1987, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Is het normaal dat ik ook een beetje tegen kerst en oud en nieuwOpzie hierdoor?
    Vorig jaar met oud en nieuw ingestort!
    Wil t dit jaar zo anders beleven, maar vind t wel zenuwslopend!

2. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    #42 kadootje, 23 dec 2012
    Laatst bewerkt: 23 dec 2012
    ninosz, dat had ik ook afgelopen september, vanaf die tijd vorig jaar ging het steeds slechter, en vorig jaar rond dreze tijd was helemaal verschrikkelijk, ken het gevoel.....
    ECHT, zet je er over heen, het zegt echt NIETS over hoe het nu gaat ! zoek afleiding, ga gewoon verder!!!!! en als je er al aan denkt, kijk dan naar al het positive wat je nu WEL hebt bereikt!

ik ga vanmiddag naar enschede! nou geloof me, daar had je me een half jaar geleden niet mee aan moeten komen, en vorig jaar rond deze tijd al HELEMAAL niet, toen ing ik niet eens naar de bakker.......

volhouden! je bent op de goede weg, je wilt alleen te snel die eindsprint doen! I know the feeling :)

3. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Bedankt voor je snelle reactie ;)!Ik haal ook weer teveel aan!
    6 personen te eten met 2e kerstdag!
    Oud en nieuw ook weer 6 mensen extra!
    Volgend weekend op vakantie!
    En dan moet ik t van mezelf gewoon allemaal superleuk vinden ;)!
    Maar je hebt wel gelijk dat t nergens op slaat dat t daarom dit
    Jaar weer mis gaat!

Veel plezier in Enschede ;)!
    Fijn dat je dat allemaal weer zonder zorgen doet ;)
    Ik vaak ook wel weer hoor, alleen nu ff zorgen over de aankomende
    Periode!

4. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    je geeft zelf het antwoord al!

maak het jezelf niet zo moeilijk! ik kan nu met 2 kinderen onder de 4 ook niet meer DAT wat ik eerder aan kon, accepteer dat, en pas je leven aan! dat kom later allemaal weer goed.
    als je dit achter de rug hebt kan je steeds weer meer ""stress""aan!

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Is heel normaal hoor Ninosz! De feestdagen brengen nou eenmaal veel stress met zich mee en dat is voor jou/ons nu ff niet handig. Probeer je inderdaad te focussen op de leuke dingen en zoek afleiding. Veel strekte maar ook veel plezier!! Probeer te genieten. Dikke knuffel

6. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    En?Hoe gaat t uiteindelijk bij jullie??

7. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    onze kinderen hebben nu een "lastige" leeftijd, en vragen veelvan mijn "geestelijke" energie! ik merk dat ik regelmatig momentjes moet inlassen om mijn batterij weer op te laden, dat is echt mijn ding......ook savonds als ze op bed liggen, ik merk dat ik dan weer oplaad.....ik moet deze tijd door op deze manier....weet zeker dat als ze weer iets groter zijn het me weer minder energie kost.....onze dochter al vb te geven is bijna 2, en die proberen we nu niet van tafel te laten graaien met deze dagen, en ze luistert nog erg slecht..........erg vermoeiend.....;)
    maargoed , als die weer een jaartje ouder is word dat ook weer beter....!

ben wel MEGA trots op mezelf , ben zondag naar enschede geweest!!!!!! midden op de middag, f*ckingdruk! heb me midden in de mensenmassa begeven samen met mijn beste vriendin! we hebben een hele tijd moeten wachten terwijl ik helemaal geplet werd tussen alle mensen....uiteindelijk helemaal vooraan gestaan!!!!
    nou , believe me, afgelopen voorjaar kon dat echt nog niet hoor! zelfs het schoolplein overlopen gingniet zonder angst...en nu! dit!
    als ik nu hier in ons dorp loop en een naar angst gevoel krijg, dan denk ik aan enschede, en dat geeft me kracht, als ik DAT kan , kan ik alles weer!!!!!!

volhouden meisjes! het komt echt helemaal weer goed, 3 stapjes vooruit, 2 weer terug!!!! niet leuk, maar als je er bijna bent, zul je merken dat het sneller gaat!!!!

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wat goed dat je al zover gekomen bent! Fantastisch, deze jaarwisseling is in ieder geval beter dan de vorige. Het zal nog niet perfect zijn, maar sta eens stil bij de vooruitgang die je hebt geboekt.

Ja ik herken het wel, de paniekerige en sombere momenten zijn al minder lang, ik kan me sneller ontspannen dan ooit tevoren. Ik krijg nog EMDR. Maar ik ben zeker al dik over de helft van de lange weg heen en ik ben zo trots en blij met wat ik nu heb bereikt! Ik ben op eigen initiatief een half jaar geleden gestopt met ad en ondanks negatief advies van mijn ha ben ik daar heel blij mee.

Ik heb het lekker zelf gedaan met steun van de familie. Ik kan weer aan mezelf denken, ik ben ook belangrijk en mijn mening telt net zo goed.

Ik hoop dat jij ook zo kunt denken over een paar dagen en dat de therapie voor jou dat laatste beetje zekerheid weer terug kan geven.

9. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Wat goed van je dat je zelf bent gestopt met de AD!
    Hielp het bij jouw ook niet?
    Of voelde je je er gewoon niet prettig bij, en hoe lang heb je het geslikt?

10. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Wat goed van je kadootje!
    Niks geen last gehad in Enschede?
    Je gaat in ieder geval goed vooruit!

Hier de kerstdagen overleeft ;)!
    Het ging goed, echt genoten heb ik nog niet.. maar ik was in ieder geval niet somber of paniekerig of piekerig ;)!..
    Dat begon pas toen iedereen weg was..
    Nu ff rust, en dan vroeg naar bed!

11. Momfulness

Ik heb het maar een paar maandjes geslikt. Ik voelde me heel vlak en had geen zin meer in sex. Verder ben ik niet zo'n voorstander van medicijnen. Ik moet wel zeggen dat ik vrij snel na het stoppen ben ingestort maar goed. jaren aan de ad zag ik gewoon niet zitten vandaar.

12. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Een beetje mijn verhaal dus!
    Ook vlak, en ook geen voorstander van medicijnen!
    Het neemt de oorzaak niet weg voor mn gevoel, al denk ik dat sommige mensen het wel echt nodig hebben!

13. Momfulness

Ik geloof ook dat sommige mensen het nodig hebben!
    Je moet er ook mee om kunnen gaan.

Ik ben inderdaad ook meer van het 'oorzaak wegnemen'. vanmiddag weer naar de psycholoog dus. Zie er altijd erg tegenop maar als ik er eenmaal zit, gaat het wel.
    Ik moet dit gewoon doen van mezelf.

14. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Hoe was t bij de psycholoog?En hoe gaat t met jullie allemaal?

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik weet pas sinds kort dat ik last heb van depressieve gevoelens... Vooral angstgevoelens, paniekgevoelens en zelfs hyperventilatie.

Een maandje terug ben ik beland bij de huisartsenpost omdat ik écht dacht dat ik een hartinfarct zou krijgen. Had die dag al de hele dag een gek drukkend gevoel op mijn linkerborst...licht in mijn hoofd..waardoor ik dus erg bang werd...wat niet echt bevorderlijk werkte natuurlijk...
    Onderzocht door de arts en hij zei meteen: Last van spanning? Stress? Het lijkt erop dat je last hebt hyperventilatie..

En toen viel echt het kwartje..
    2 weken daarvoor zat ik nog bij mijn huisarts met klachten zoals: vage maagklachten en misselijkheid...
    Ik heb wel van de week bloedgeprikt om te testen op ontsteking in de darmen of maag (of infectie/virus), maar de huisarts vroeg wel of ik last had van spanningen..

Ik heb sinds de geboorte van dochterlief veel neerslachtige gevoelens, ben eigenlijk nooit meer mezelf geworden! Zo vervelend dat je dit beseft, maar er niks aan kan veranderen.... en dat wil ik juist zo graag.

Ik laat me sinds 2 maanden volledig beheersen door nare gedachten. Ook bijv. over de dood.... ik heb mezelf ergens wijsgemaakt dat ik niet oud zal worden en mijn kids niet zie opgroeien... Bah, dit is vreselijk.
    Ergens zit het psychisch niet goed bij mij.

Zoals ik hier al las, begon het bij mij juist ook ná alle tegenslagen. Heb sinds 3 maanden weer een baan (was werkloos geworden tijdens zwangerschap zoontje). Had zoveel tegenslagen en stress gehad!! En nu gaat alles eigenlijk weer lekker..krijg ik de harde klap in mijn gezicht.
    Volgens mij is dit de rekening die ik nu betaal van de afgelopen jaren.

Het slaat echt giga op mijn geest & lichaam!!!

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik vind het dus erg fijn om herkenning te lezen hier. Je denkt bij dit soort dingen dat je de enige bent. En het is ook eenzaam.... Je voelt je zo geisoleerd van alles en iedereen.
    Zelfs in mijn relatie. Ben zo gesloten geworden.. Intimiteit is er nauwelijks meer, heb door dit alles een libido van 0,0.

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Assi ...klinkt als dwanggedachten ( ik heb ze ook )
    Dit heet obsessieve compulsieve stoornis en valt onder angststoornis

18. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Wat zijn er toch veel vrouwen die hier last van hebben zeg!Hier oud en nieuw een jaar geleden!
    Apart dat het alweer een jaar is!
    Zou ik in 2013 eindelijk kunnen zeggen dat ik beter ben?
    Of denken jullie dat je dat nooit meer word?

19. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik heb er nu een dik jaar last van, paniekklachten.

Ik heb met alternatieve therapie begonnen is wel iets beter geworden
    Nu loop ik bij een spv cognitieve therapie.
    Soms werkt het soms niet ik vind het heel moeilijk om lichamelijke klachten te accepteren zoals ze zijn ik ben bang voor de dood en controle verlies

Paniekaanvallen zijn verschrikkelijk en die lichamelijke klachten van angst ook het mindere hiervan is dat ik ze gewoon thuis heb en niet op straat

20. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38

Slik je er medicijnen voor?
    Hier ook een jaar, maar het gaat wel steeds beter!

Deel Deze Pagina