Gedachtes / piekeren / bang voor down gevoel

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem1987, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Echt goed van je dat je die gesprekken hebt met de psych!
    Het is toch ook gewoon niet niks wat je hebt meegemaakt!

En bang zijn voor een terugval!
    Dat is zo bekend........
    Alleen daardoor kom ik al niet van dat paniekerige af!

2. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hallo, mag ik me hier ook bij aansluiten. Heb vanmiddag een topic geopend over hyperventilatie. Heb nu al zo'n 11 jaar last van angsten en paniek en eindelijk ga ik er iets aan doen.

Ik las iets over ad, maar dat slik ik ook niet, dat durf ik niet. De tip van visolie hoed ik in gedachten.

Vandaag bij de HA geweest ivm tintelingen, zij zegt dat dit stress/hyperventilatie is. Voor de zekerheid moet ik morgen toch even bloed laten prikken. Ze gaan op 11 dingen mijn bloed bekijken, houd dit dan ook in dat het 11 buisjes worden?

3. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Nee, dat worden geen elf buisjes hoor ;)!
    Succes vandaag, en natuurlijk mag je erbij!

4. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Nou ik ben geweest hoor, het waren er gelukkig maanbrief, haha. Nu een week wachten en dan kan ik bellen over de uitslag. Verder hier de hele dag al een beetje de zenuwen, bah. Komt vast doordat ik vannacht elk uur gezien heb en me druk liep te maken over t bloedprikken. Ben vandaag begonnen met het slikken van plantival, wie weet geeft het me een beetje rust.

5. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Het is heel moeilijk om los te laten. Maar wat mij bij heeft gewerkt is ''keuzeloze aandacht''. Wat betekend dat wanneer je een gedachte hebt, je er niet meteen op in gaat. Er komt vanzelf een andere gedachte langs. Ik was echt een ster in doemdenken en wat ik dacht zag ik bijna als waarheid en dan op den duur, ''wat is waarheid?''. Heel vermoeiend. Op den duur dacht ik bij mezelf waarom denk ik deze onzin en WAAROM ga ik er op in? Ik liet het gewoon gaan. Ik ging er dus niet op in. Misschien ken je het gevoel dat je voortdurend met jezelf in gesprek bent? Ik deed dat dus op den duur niet meer. Ik ben gestopt met vechten tegen de gedachten, en dit hielp mij ook ''het zijn maar gedachten het is niet wie je bent en is niet de waarheid.'' Elke keer als er iets onzinnigs op kwam wat een paniekaanval zou veroorzaken dacht ik dat dus en ging ik er niet verder op in. Zong vaak in mezelf een liedje op zulke momenten om mijn gedachten te verzetten naar iets anders.

6. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Vandaag even een wat mindere dag, maar goed. Ik moet over 2 dagen ongesteld worden, dus dit kon ik verwachten.

Niks aan het handje (al moet ik mezelf daar nog even van overtuigen)

7. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Geloof me het komt echt wel weer goed. :)

De psycholoog kan je wel technieken leren om leren los te laten en te accepteren. En wat belangrijk is, er in geloven dat het goed komt is ook heel belangrijk. Ik zag op den duur geen licht puntje meer, maar die komt wel weer!! Echt waar! Accepteer dat je vandaag een mindere dag hebt en weet dat het weer goed komt. Houd je aan die gedachte vast. Voordat ik het kon loslaten ben ik eerst voortdurend bij elke negatieve gedachte gaan zoeken naar tegenbewijs en in de plaats een positieve gedachten. Je zit in een bos, waarbij het grijpen naar negativiteit veel gemakkelijker is, maar om bij het positieve te komen moet je even alle doorns en takken aan de kant slaan en je een moeilijke weg banen naar buiten.

Schrijf een lijstje wat juist zo mooi is wat je hebt. Heb je een lieve man, kinderen, huisje, je lichamelijke gezondheid? Om weer wat positiever te worden moet je soms overdrijven in dingen om het weer te leren.

8. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Gelukkig gaat dat al iets beter inderdaad! Ik merk dat de aanvallen ook meer op de achtergrond beginnen te raken.
    Ik accepteer dat ze kunnen komen, maar ik blijf er niet meer zo
    bij stilstaan.

Eerst zag ik een daadwerkelijke aanval als falen, maar nu weet ik dat het de manier is hoe je daarna er mee omgaat is wat telt!

Voorbeeld: Tijdens het kerstshoppen kreeg ik in de winkel een paniekaanval. Gelukkig hadden we alles al dus we gingen maar gewoon naar huis.
    Toen ik thuis kwam voelde ik me zo rot, omdat ik in mijn ogen WEL gefaald had door naar huis te gaan.

Dit heb ik even rechtgetrokken om twee dagen later weer de drukte in te gaan om nog wat laatste spullen te halen.
    Ik had nergens last van :D.

9. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Dit is zo herkenbaar!
    Ook dat je de terugval nu toespeelt op je ongi!!
    Ik heb nu ook een terugvalletje, en bedenk dan ook altijd waar het vandaan komt, deze keer denk ik van de eisprong ;)!
    Volgens mij is het ook niet goed hier bij stil te staan!
    Maar dat gaat zo automatisch!

Deel Deze Pagina