gedeelde hobby combineren met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tord, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    mijn man en ik delen allebei dezelfde hobby. Dit is sporten, en we gaan graag 1 avond per week samen sporten. We zouden natuurlijk allebei een andere avond kunnen gaan, maar we vinden het wel zo leuk, en gezond voor de relatie, om samen te gaan.
    Maar de kleine kan niet mee natuurlijk. Nu moeten we dus een oppas gaan regelen voor 1 avond per week, omdat wij onze hobby willen beoefenen. Dit voelt een beetje fout aan, alsof ik mn eigen plezier belangrijker vind dan het bij mijn kind zijn.
    Aan de andere kant, is het wel zo goed voor ons als personen en als man en vrouw om een keer per week iets voor onszelf te doen.
    Lastig zo, wie weet geniet ik er niet eens van omdat ik alleen maar aan de kleine kan denken?

Ik heb dus sinds ze er is niet meer gesport (fiets wel naar het werk dus ik beweeg genoeg en ben ook absoluut niet van plan om kiloos te verliezen), en ik vind het best jammer.

Is dit gewoon een beetje gezeur van me, aangezien de kleine bijna 1 is en best naar de oppas kan 1 avond per week? iemand misschien hetzelfde meegemaakt, of tips?

Hartelijk dank alvast! O ja, dit gewoon even neertypen doet me ook al beter voelen :).

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het vrij normaal hoor om iets voor jullie zelf te gaan doen en oppas te regelen. Ik vind het zelf vaak niet prettig, maar vind het ook niet gek als mensen het wel prettig vinden. Gewoon een keer proberen dus!

Ik heb wel weer eens zin om met m'n vriend uit eten te gaan, dus misschien dat we dat binnenkort toch eens gaan doen :)

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Heel gezond hoor! Wij hebben ook een avond die voor ons tweeën is, maar wij zijn niet zo sportief dus zitten dan gewoon ff lekker samen op de bank, spelletje doen ofzo.

Ik zou gewoon eens gaan kijken of er iemand is die bij jullie thuis zou willen oppassen, 1 keer per week. Of de buurvrouw moet met de babyfoon willen doen. Ik weet natuurlijk niet hoe goed je kindje slaapt... Misschien kun je wel later op de avond gaan, dat ze iig slaapt en dat je haar zelf op bed kunt leggen.

Succes! Helemaal niet stom, juist heel goed! Hoeveel ouders vergeten niet dat ze op de eerste plaats partner zijn!!!

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    bedankt voor jullie antwoorden! Het zou van 21 tot 22 uur zijn, plus erheen gaan, omkleden enz. Dus in principe zou ze al slapen als we weggaan. Misschien inderdaad een keertje proberen, kijken hoe het gaat.

@Gentle, fijn dat je in je laatste zin nog even aanhaalt over partners zijn, ik heb heel eerlijk gezegd ook wel eens de neiging om voor alles moeder te zijn, terwijl ik ook "de vrouw van" ben :).

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.003
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    Specifiek over samen sporten: wij gingen vroeger ook altijd samen sporten en hebben nu toch een manier bedacht om dat te blijven doen.
    Wij gingen vroeger altijd samen hardlopen en doen dat nu ook weer met de baby erbij! Eerst wandel ik een stukje met de wagen terwijl mijn man hardloopt.. en dat wisselen we dan een aantal keer af.

Verder hebben we op zolder een crosstrainer en een gewichtenbankje (marktplaats is je vriend) en als de baby slaapt gaan we 2 avonden in de week heerlijk op onze eigen prive sportschool te keer ;)

Ik heb ook weleens gehoord van een stel die samen altijd gingen moutainbiken, maar na de komst van de kinderen als alternatief een moestuin namen. Dan konden ze daar lekker in werken en bewegen samen terwijl hun kinderen erbij rondscharrelden. Tja, dat moet je wel liggen natuurlijk, maar als je een beetje creatief bent is er altijd wel een mouw aan te passen.

6. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik zou er ook voor kiezen om te kijken of je de babyfoon 1x per week naar een buurvrouw kan brengen (eventueel met het aanbod om ook op hun babyfoon te passen). Lijkt me heerlijk hoor een avondje lekker met je man sporten.

Wij zijn nu ook bezig om onze zolderkamer om te bouwen tot "sportschool". Voor de kosten van de sportschool kun je idd al snel wat aparaten kopen, en zo kunnen we straks lekker op zolder gaan sporten zonder dat we reistijd hebben en daarna heerlijk onder onze eigen douche.

Maar vind het dus helemaal niet gek hoor, na een jaar heb je inmiddels al weer een lekker ritme en je kindje ook en zo kun je lekker weer even samen zijn!

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik zou het ook zo doen. Is wel zo gezellig om samen te sporten. En waarschijnlijk slaapt je kindje om die tijd, dus merkt ze er niks van dat jullie even weg zijn.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lekker doen hoor, je bent idd meer dan moeder alleen!
    En als de kleine meid toch lekker ligt te slapen..... ;)

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou het ook lekker doen hoor!

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar breng je je dochter dan ook naar oppas?

Ik zou het niet kunnen, samen gaan sporten en dan mn zoon naar een oppas brengen.
    Maar dat is voornamelijk omdat ik hem dan voor een korte tijd naar een oppas moet brengen en ik hem daar dan 's avonds weer op moet halen terwijl hij dan slaapt. Daar heb ik geen fijn gevoel van.
    De babyfoon naar de buurvrouw zou ik ook niet doen. Maar ook dat is een gevoelskwestie. Mijn zoon die helemaal alleen is in ons huis? Nee, ik zou me ellendig voelen in de sportschool.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou het doen hoor! Maar dan wel oppas aan huis laten komen.
    Mijn ouders gingen toen mijn broer en ik nog klein waren elke week samen een avond naar de sauna. Mijn oom en tante die toen net verkering hadden kwamen altijd oppassen, vonden ze leuk:)
    Ik wil ook wel elke week wat doen samen met mijn vriend maar we hebben geen gezamenlijke hobby:D

12. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp dat de kleine dan dus al op bed ligt? Dan zou ik proberen om iemand thuis op te laten passen (ouders, vrienden, neefje/nichtje dat oud genoeg is?). Waarschijnlijk is de sportschool in de buurt en zou je zo thuis zijn als het nodig is.

Ik vind het moeilijk om niet bij mijn dochtertje te zijn. Ze gaat binnenkort naar het kdv, dus sinds haar geboorte is ze eigenlijk altijd bij me. Sinds afgelopen week ben ik gaan sporten. In de avond, als mijn meisje op bed ligt ga ik naar de fitness. Mijn vriend is dan bij haar thuis. Heerlijk gevoel als ik weet dat zij heerlijk ligt te slapen, dan ervaar ik geen druk of haast.

Hopelijk vind je een goede oplossing!

13. adi

adi Niet meer actief

Meid, lekker doen hoor!

Je bent inderdaad meer dan moeder alleen. Ik begrijp dat je niet werkt, maar als je moest gaan werken zat je dochtertje wel vaker bij een oppas.

Als je dochter toch op bed ligt, heeft zij de volgende dag veel meer aan een ontspannen moeder met veel energie. Je kunt gewoon iemand vragen om bij jullie thuis op te komen passen.

Wij gaan soms gewoon samen uit eten en dan komen opa's en oma's oppassen in kinderen in bed stoppen. Ik vind het de normaalste zaak van de wereld, een gezonde relatie tussen de ouders is net zo belangrijk voor het kind als die 2 uur dat de ouder beneden op de bank zit als de kleine boven slaapt.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Als je iemand kan vinden die wil oppassen zou ik het doen. Persoonlijk bewaar ik mijn "oppassen " liever voor uit eten gaan, weekendjes weg, avondje stappen, keertje naar de film. Maar das puur omdat ik er totaal geen quality time inzie als ik ga sporten met mijn man

15. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind zeker dat het moet kunnen, ik zou dan kiezen voor iemand die even bij jou komt zitten, oma of tante of oom ofzo??

16. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Mijn man en ik sporten 3x per week 2 uur samen... We hebben dit nodig omdat we aan het afvallen zijn en strakker willen worden(vooral ik, mijn man is al breed gespierd..) Wij hebben ervoor gekozen om tijdens etenstijd te gaan en de kleine 3 dagen bij mijn schoonouders eet.. Voor zijn bedtijdje zijn we met zijn 3 weer thuis, spelen we, doen hem in bad en hij slaapt.. Wij eten daarna nog meestal, bevalt ons heel goed, en heeeeeel fijn voor onze relatie!

Deel Deze Pagina