Hallo allemaal Mijn kolfrecht is bijna voorbij. Dl drinkt nogsteeds om de drie uur en dus kolf ik op mn werk ook nogsteeds iedere drie uur. Ik werk 1 dag van 10 uur (geen pauze, tsja dat ben ik nu al jaren gewend dat daar geen verandering in komt) en 2 ochtenden van 5.5 uur. in eerste instantie wilde mn baas me verplichten te stoppen met kolven maar heb hem nu zo ver dat ik toch mag kolven. Ik moet daar vakantieuren voor inleveren. Nu vraag ik me af. Zou 2x kolven op een dag van 10/10.5 uur voldoende zijn? En kolven op de dagen van 5.5 uur dan?? Ik ben beetje bang dat mijn productie daalt omdat dl nogsteeds iedere drie uur drinkt Wie kan me helpen? Gr baby001
Ik ken het wel, ik ben met moeite inderdaad naar twee keer gegaan. En een paar maanden later naar een keer in de pauze/ lunch tijd. Vlak voor getrek gevoed of gekolfd. En bij thuiskomst gelijk weer. Kids kregen bij opvang water of sap met koekje. Yoghurt zou ook kunnen of fruit. T was voor mij moeilijker dan voor hun😏 Ik werk nu iets langer, kolven is eigen tijd geworden. Maar ik hoop binnenkort ook niet meer of korter te kolven. Maar dat is een grote uitdaging met veel melk. Succes
Idd heb je gewoon recht op pauze (als je langer dan 5 uur achter elkaar werkt), waarin je kan kolven. Ik snap wel dat het lastig is om af te dwingen. Misschien een half uurtje eerder beginnen of later naar huis zodat je tijd hebt om te kolven. Mocht je productie echt kelderen dan kan je op je vrije dagen misschien eens extra kolven om je productie op pijl te houden.
Idd ik heb recht op pauze idd maar niet elke werkgever is weg van de wet en ook niet op werknemers die daarover klagen *je snapt wel wat er dan met mijn baan gebeurd * dus ik neem het maar voor lief dat ik vakantieuren moet inleveren...