Spijtoptant... Relactatie mogelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Juud74, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Hi,

Ik ben begin november begonnen met afbouwen o.a. in de hoop dat mijn zoontje wat beter door gaat slapen, maar helaas... Ik heb nu nog melk voor ongeveer 1 voeding, die krijgt hij nu nog steeds 's nachts, maar de productie loopt ook wel op z'n eind inmiddels. Maar, word eerlijk gezegd tuureluurs van het niet doorslapen en hem met speentjes weer in slaap te sussen. Hiervoor was ik toch niet gestopt met bv??

Zit nu dus te denken aan relactatie. Is dit nog mogelijk en hoe pak ik dat aan?

Groetjes
    Juud

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo Juud,

Dat is even balen dat het allemaal anders is gelopen dan je zou willen. Ik kan me voorstellen dat je spijt hebt. Ik ben blij met jouw verhaal, want ik zeg altijd tegen moeders dat kunstvoeding geven geen garantie is voor doorslapen.

Nu jouw vraag; Relacteren is zeker mogelijk. Je hebt al een flinke periode van borstvoeding geven achter de rug en je bent nog niet zo lang geleden gestopt. Hoe pak je dit nu het handigste aan? Als eerste je kind weer aan gaan leggen en heel veel kolven!! Het zgn Power Pumping protocol gaan invoeren (2-3 dagen).
    - de (dubbelzijdige elektrische) kolf blijft in de kamer
    - Kolf iedere 45-60 minuten 10 minuten.
    - tussen het kolven door de kolfspullen in een plastic bak in de koelkast
    - eens in de 4-6 uur de kolfspullen schoonmaken
    - 1 x daags de kolfspullen uitkoken
    - In de middag doe je een middag dutje
    - 's nachts een tussenpose van 4 uur
    - ter ondersteuning van het kolven kun je bij de huisarts syntocinon vragen.

Na 2-3 dagen power pumpen ga je afhankelijke van de melkproductie elke 2-3 uur kolven.

Als de melk weer komt kun je de kunstvoeding langzaam afbouwen en het aanleggen weer opbouwen. Als je weer volledig gaat aanleggen moet je de groei en poep en plas weer bij gaan houden.

Hou je me even op de hoogte.

3. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    hi Teddy,

Dank voor je uitgebreide antwoord. Het wordt wel pittig om dit protocol te volgen, aangezien ik ook weer 4 dagen werk. Denk niet dat mijn baas middagdutjes erg op prijs stelt, haha :)

Ik zit nu nog steeds op die ene voeding in de nacht, maar het is echt weinig. Ik hoef op zich niet per se terug naar volledige bv, maar genoeg melk voor weer een flinke voeding of 3 zou ik al heel fijn vinden. Ik moet deze en volgende week ook nog op reis voor mijn werk, maar kan wel beginnen met kolven. In het ergste geval krijg ik het niet voor elkaar (practisch gezien met name dan) en dan heb ik hem toch bijna 5 maanden exclusief bv kunnen geven, ben ik al blij mee er op zich. Er zijn uiteindelijk toch maar weinig dingen mooier in het leven dan een kindje aan je borst...

Ik houd je op de hoogte!

Groetjes
    Juud

Deel Deze Pagina