Gedeeltelijk afbouwen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by saartje1982, Jul 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik heb een vraagje over het afbouwen van de bv.

Onze zoon is nu 7 maanden en ik vind het tijd om af te bouwen met bv op werkdagen. Dat kolven op mijn werk ben ik nu echt wel zat. Ik weet dat je ongeveer 1 voeding per week moet afbouwen, dus daar ga ik na volgende week mee beginnen.

Nu mijn vraag.

Ik heb altijd wat moeite gehad de bv op peil te houden. Ik gebruik nu 2xdaags 10mg Domperidon, bvthee en Syntocinon voor het kolven.
    Ik wil, als het lukt, in ieder geval 's-ochtends, 's-avonds en zonodig 's-nachts bv blijven geven. Ook wil ik proberen om op niet werkdagen (4dagen per week) wel bv te geven. Ik hoop dat dit lukt, maar als het niet lukt dan is dit geen groot probleem.
    Moet ik nu gewoon de Domperidon blijven gebruiken? Of kan ik proberen om die ook te stoppen. Ik heb dit 2 keer geprobeerd, maar dan storte mijn productie weer in.

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Onze zoon drinkt nog 4-5 keer per dag met soms nog nachtvoedingen erbij. Daarnaast eet hij geweldig, brood, fruit, avondeten, hij kan er geen genoeg van krijgen :) Ik wil de 2 dagvoedingen die hij op de opvang krijgt afbouwen. Zodra ik thuiskom krijgt hij vaak nog een voeding en voor hij naar bed gaat. Ik zou dus nog 2-3 dagvoedingen live kunnen geven

Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou nog niet stoppen met domperidon als je al eerder hebt gemerkt dat je productie dan meteen instort.
    Probeer met domperidon, thee en syntocinon gewoon af te bouwen, dus 1 voeding per week.

Mirjam

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Dank je Mirjam.

Share This Page