Wat geef je als mensen je helpen met klussen/ verhuizen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Als wij gaan verhuizen dan laten we ook wat mensen meehelpen. Wat geven jullie na afloop als bedankje?

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hallo ik heb niks gegeven eigenlijk...
    Alleen mijn ouders mee uit eten genomen omdat mijn vader hier 2 wkn lang heeft geklust en zowat alles gedaan heeft en mijn moeder heeft alles schoongemaakt.
    De andere mensen die ik heb geholpen heb ik gewoon bedankt!
    Ik zou het voor hen namelijk ook gewoon doen zonder er iets voor te verwachten dat ik iets krijg.:)

3. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Bij onze verhuizing hebben we ook niks gegeven, nadat alles klaar was hebben we met zijn allen chinees gegeten in ons nieuwe stulpje en verder hartelijk bedankt. De meeste hebben wij ook meegeholpen te verhuizen en ik vind niet dat daat nog een extra vergoeding tegenover hoeft te staan.

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik heb een bbq gegeven voor de mensen die mij geholpen hebben met verhuizen , vonden ze allemaal erg leuk ...

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben de mensen die geholpen hebben mee uit eten genomen, was erg gezellig :)

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik denk ook zeker als je vrienden/familie helpt daarmee dat het gewoon normaal is dat je niks verwacht. Je helpt toch omdat je het wilt en omdat het je vrienden/familie is? Ik zou hetzelfde van hen verwachten denk ik.
    Het hoort gewoon bij voor elkaar klaar staan maar ook daar verwachten mensen steeds vaker dat ze er iets voor krijgen...

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Gezellig chinees halen, een flesje drank, doosje merci?
    En als het huis klaar is een gezellige housewarming geven.

8. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Zoals meer mensen al aangeven. Lekker etentje met elkaar, gewoon thuis, bbq/fondue/steengrill.

9. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meestal help je elkaar weer terug, dus ik vind niet dat je iets hoeft te geven. Wij hebben voor alle helpers een etentje in ons nieuwe huis georganiseerd. Zo gaat dat meestal in onze familie/vriendengroep. En natuurlijk een housewarming!

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
  11. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Een avondje gezelligheid met iedereen die geholpen heeft!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Biertje en een patatje met snack erbij uiteraard.. hebben de snackbar op de hoek dus dat was wel zo makkelijk,... onze twee beste vrienden, ouders en schoonouders hebben geholpen en die zouden niks anders aannemen

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij hebben overigens ook een housewarming gehouden maar wij hadden ook niet veel mensen die hielpen met klussen/verhuizen omdat mijn ouders het grootste gedeelte gedaan hebben en dan de vriend van mijn schoonmoeder.
    Housewarming kwamen ook gewoon onze vrienden.

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ach jullie hebben allemaal ook gelijk.

Een tijd terug heb ik ook met plezier geholpen bij iemand met de verhuizing. We kregen geen cadeau of etentje maar we werden wel bedankt. Dat vond ik prima. Waarom zou ik dan zelf wel cadeau's gaan kopen?

Eten halen (patat of chinees) is wel een idee. Of ze later een keer laten terugkomen als het huis helemaal goed ingericht is en af.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dat kan idd ook.. mensen die je helpen klussen/verbouwen verwachten ook geen cadeautje denk ik.. vaak is koffie en lunch voldoende en als afsluiting van de dag iets te eten zoals een cinees of snackbar... als je lang aan het klussen bent hoeft dat natuurlijk ook niet elke dag...

denk dat ze het bedanken aan t eind van de dag nog het belangrijkste is... en de elofte om te helpen bij hun verbouwing of geklus doet vaak ook wonderen haha

16. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    kweet niet of je het antwoord al hebt gehad,zover heb ik nog niet gelezen,maar wij hebben toen voor alle helpers een BBQ gegeven :D

Viel goed in de smaak!

17. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Hier hebben we een bbq gegeven voor ongeveer 15-20 personen.
    Maar ze hebben niet alleen overgehuisd, maar ook geholpen met het klussen.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #18 SushiLover123, 14 jul 2009
    Laatst bewerkt: 14 jul 2009
    Minimaal een bloemetje :)
    Maar een etentje is ook altijd aardig. Als je krap bij kas zit, kun je ze ook bij jullie thuis uitnodigen om te komen eten. Maar het belangrijkste is dat je duidelijk maakt dat het is om ze te bedanken voor de hulp, want het gaat om het gebaar.

Ik vind het echt asociaal om te doen of het de normaalste zaak van de wereld is en ze niet even in het zonnetje te zetten.
    Nou, ik heb dus ook eens geholpen bij een verhuizing van een vriendin van me, en haar ouders. We hebben echt zware dingen moeten tillen, en kwamen ook super ranzige dingen tegen op de slaapkamer. Er was 0,0 voorbereid de moeder zelf was bezig met dozen inpakken, de vader met delegeren. Wij voelden ons dus bijzonder lullig toen we 's avonds niet eens uitgenodigd werden om mee te eten.

Ik heb het trouwens wel andersom meegemaakt. Een vriend van me leende mijn auto om mee naar Duitsland te rijden. Ik heb een leasewagen, dus het kostte ons geen benzine. Hij vroeg wat ik er voor wilde hebben en ik zei: Ben je gek man! Het kost mij toch ook niets? Maar toen ie de auto terug kwam brengen, had ie wel een mooie grote bos bloemen bij zich. En dat vond ik ZO leuk!

19. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik zou het erg fijn vinden om op de één of andere manier te merken dat mijn hulp gewaardeerd werd. En dat hoeft niet moeilijk te zijn, zorg gewoon voor een goede maaltijd aan het einde van de dag. Ik ben wel eens meegenomen naar een pizzeria na een verhuizing, ik heb ook wel eens meegemaakt dat we gewoon pizza's bestelden. Allemaal prima.

De collega van mijn man die ons onlangs heeft geholpen met het ophangen van een nieuwe geiser heeft van ons een kratje bier en lekker eten gekregen. Meer wilde hij er niet voor hebben, maar minder wilden wij er ook niet voor geven. Hij heeft ons tenslotte wel een loodgieter bespaard. Ik vind het persoonlijk niet meer dan normaal dat je dan op z'n minst met een goede maaltijd laat merken dat je zijn hulp waardeert.

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.216
    113
    Brabant
    Wij zorgen voor het eten en drinken en bedanken na afloop iedereen vriendelijk. Ik vind het heel normaal om te helpen en erg fijn om geholpen te worden.
    dingen als klussen en verhuizen is toch een beetje op dienst en wederdienst gebaseerd?

Deel Deze Pagina