Zoals jullie miss al gelezen hebben heb ik vanmiddag positief getest! Nu heb ik een paar vraagjes.. Moet je eerst naar de dokter zodat hij je door kan sturen naar de VK of Gyn? Ik heb helemaal geen goede band met mijn huisarts en ik heb hem dus ook niet verteld dat we überhaupt zwanger wilde worden.. En wanneer bel je dan naar zo'n VK op Gyn? met hoeveel weken?
Ik had je in NOD Oktober al gefeliciteerd, maar bij deze nog een keer: gefeliciteerd!!! Ik heb gewoon gelijk de vk gebeld en ben niet eerst langs de ha geweest. Is ook niet nodig hoor. Het is wel handig/netjes om ze even op de hoogte te stellen, maar dat kan ook telefonisch en daar kan je eventueel ook nog mee wachten tot je je eerste echo hebt gehad. Ik had op zaterdag positief getest en heb de woe erop de vk gebeld. Ik heb pas op woe gebeld omdat ik dan altijd vrij ben en dat dus gewoon het makkelijkste was. Je kunt gewoon maandag al bellen hoor als je wilt.
Gefeliciteerd! Je hoeft helemaal niet naar de HA. Ik zou hem wel bellen, en het doorgeven aan de assistente. Je moet het ook doorgeven aan de apotheek, zodat er nooit een misverstand ontstaat over wat voor medicatie je evt. wel en niet kan gebruiken. Ik heb me vrij snel bij de vk gemeld, en had met +- 9 weken de eerste echo.
haha mijn banner klopt dus echt.. en de test was echt positief, over 4 dagen zou mijn NOD pas zijn, en ik heb de calculator gebruikt om te kijken hoe lang ik nu zwanger zou zijn ivm de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid..
proficiat! wat te doen je Huisarts even bellen en inlichten en je kan zelf contact opnemen met de vk in je buurt en een afspraak maken! en je apotheker op de hoogte stellen, dan controleren zij extra op medicijnen die je eventueel tijdens de zs nodig hebt Gyn komt pas van toepassing als je via de medische weg/ na aanleiding van veel miskramen ect, in ieder geval medische indicatie
Ik heb de assistente gebeld want ik had echt geen flauw idee wat ik moest doen haha. Heb een afspraak gemaakt met de "praktijdondersteuner", daar konden we allemaal vragen stellen en we kregen een lijst mee met geboortecentra enz. Vond ik zelf erg handig, niet dat ik geen goed contact heb met m'n huisarts, maar dit was wel makkelijk! Later die dag gelijk gebeld met het Geboortecentrum!