0-uren contract, WW en dan verlof?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Daniellehhh, Aug 18, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daniellehhh

Daniellehhh Nieuw lid

Aug 18, 2017
    1
    0
    1
    Female
    Hallo,

Ik heb op dit moment een 0 uren contract en tot en met 10 oktober werk.
    Mijn verlof gaat in op 6 november en ik acht de kans dat ik tussen die periode een klus krijg vrij klein. Ik behoud mijn contract, maar heb geen werk en dus geen inkomsten meer.
    Vraag ik dan vanaf 10 oktober WW aan (ik ga dan van 24 naar 0 uur werk). En dan via het UWV mijn verlof?

Alvast bedank!

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Hoi Daniellehh,

Ik begrijp dat jouw werk tot 10 oktober duurt en het zwangerschap- en bevallingsverlof in gaat per 6 november. Nu vraag jij je af welke uitkering er in jouw situatie geldt.

Allereerst is het belangrijk om te weten dat als je ziek wordt ten gevolge van de zwangerschap, de werkgever voor jou een Ziektewet-uitkering kan aanvragen. Zie ook: Ziek door zwangerschap.

Ben je ziek ten gevolgen van de zwangerschap op het moment dat jouw contract stopt, dan zal UWV de Ziektewet overnemen en vraag je bij ons telefonisch het zwangerschapsverlof aan.

Is er geen sprake van ziekte, dan vraag je eerst de WW-uitkering aan vanaf 10 oktober. Na de aanvraag kun je ook het zwangerschapsverlof aanvragen via Mijn UWV. Kan ik een WW-uitkering aanvragen?

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

Met vriendelijke groet,

Jantina
    UWV Webcareteam

Share This Page