Productie ene borst loopt terug, help!

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Ziezo1980, Nov 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

Dec 14, 2010
    88
    0
    0
    Beste Teddy,

Onze dochter is bijna 10 weken en ik geef BV. Wel met een tepelhoedje omdat ze in de eerste dagen de kracht niet had goed te happen en nu is het heel lastig weer af te bouwen. Ik probeer het wel steeds.

Nu sinds een paar dagen merk ik dat ze als ze mijn linkerborst drinkt snel ligt te zuigen en rommelen zonder dat er iets komt. Ze huilt dan soms omdat ze niets meer krijgt daar. Het is niet zo dat er geen melk komt, maar volgens mij minder. De andere kant gaat prima. Nu moest ik kolven en uit de rechterborst kwam in een minuut of 5 90cc en links 40cc! En daarna kwam er ook weinig meer uit, terwijl rechts het er nog uit spoot.

Ik weet dat het kan verschillen, maar dit verschil is echt groot en ik maak me zorgen omdat ze zo ontevreden is en echt vaak komt. De laatste dagen om de 2 uur. Wat nu?

Ik hoop dat je kunt helpen!

Groeten,

Ziezo

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hallo Ziezo,

Ik zie wel een verband met het tepelhoedje. Op de lange termijn heeft het toch (een negatieve) invloed op je melkproductie.

De beste manier om weer meer melk te krijgen is meegaan in haar veelvuldige vraag. Niet twijfelen. Als je haar op verzoek blijft voeden komt de melkproductie weer terug. Ik raad je ook aan om na het voeden met de hoed beide borsten nog na te kolven. Eventueel geef je per voeding 4 borsten.

Verschil in productie per borst is heel normaal.

Sterkte met opkrikken.

3. Ziezo1980

Ziezo1980 Lid

Dec 14, 2010
    88
    0
    0
    Beste Teddy,

Dank voor je reactie. Ik leg haar nu zo vaak mogelijk aan en probeer ook zo veel mogelijk zonder tepelhoedje. Dat gaat gelukkig steeds vaker goed en ze is minder vaak ontevreden. Dat van die 4 borsten probeer ik ook.

Groeten,

Ziezo

Share This Page