Hi Allemaal, Ben nog niet zo lang op dit forum en wil graag weten wat jullie hiervan vinden en wat jullie mij aanraden. Afgelopen december heb ik een operatie aan mn gal gehad ivm een ontsteking. Goed verlopen gelukkig, maar kort hierna kwam ik er achter dat ik al 3 maanden zwanger was. Voor mij geen probleem. Echter na een aantal weken ben ik weer voorzichtig begonnen met werken. Ik ben gedetacheerd en heb minstens 4 uur reistijd op een dag. Best zwaar, maar ik deed telkens mn best om toch te werken en me netjes aan het schema van de bedrijfsarts te houden. PRima. Dit ging goed tot 2 weken geleden toen ik een auto ongeluk heb gehad onderweg naar mn werk. Heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen voor controle. Vorige week ben ik weer begonnen met werken. 6 uur pd 5 dagen om weer rustig op te bouwen. Nu zijn we een week verder en is mn werkload zo opgelopen dat ik het echt niet meer trek. Moet mn eigen taken doen, 2 personen inwerken en het werk van een zieke collega overnemen. Toen ik gisteren aangaf bij mn leidinggevende dat me dit allemaal een beetje te veel wordt, zeker omdat ik nog klachten heb van het ongeluk krijg ik meteen het verwijt dat het aan mij en mn zwangerschap ligt. En dat ze me maar weer naar de bedrijfsarts gaan sturen als ik zo lastig moet doen. Is het zo raar dat ik voor me zelf probeer op te komen. Omdat ik moe was heb ik gisteren in een hotel geslapen om niet naar huis te hoeven rijden. Ik heb maar tijd voor max een half uur pauze per dag, omdat het werk gewoon niet afkomt, maar ik zie er steeds meer tegenop om naar mn werk te gaan. Terwijl ik mn werk altijd zo leuk vond. Tips wat ik moet doen? Met mn verloskundige gaan praten? Morgen heb ik een gesprek met mn huisarts, omdat ik nog steeds nekklachten heb. Ben bang dat ik overwerkt ga raken, zat er dit weekend helemaal doorheen al. Zit thuis midden in een verbouwing en trouw over minder dan 2 maanden. Dus dat geeft ook al stres.
Als ik dit zo lees, denk ik dat je je ziek moet melden. Je eigen gezondheid en die van je kindje is nu veel belangrijker! Ik kan je hier natuurlijk niet in adviseren, maar luister naar je eigen lichaam! Ik heb makkelijk praten met mijn werkgever (huisarts) maar dat is wat ze mij ook gezegd hebben toen ik me ziek moest melden. Bespreek je probleem met je eigen huisarts als je daar toch heen moet en met je verloskundige. Succes!!!
Een ongeluk gaat je ook niet in de koude kleren zitten hoor en als ik hoor dat je nog steeds nekklachten hebt, dan moet je echt rustiger aan gaan doen!!!! MOgelijk heb je toch whiplash achtige klachten en dat gaat alleen maar over met rust en afwisseling (staan, zitten, lopen). Ik mocht na mijn aanrijding max 10 minuten achter elkaar hetzelfde doen! Gelukkig uiteindelijk geen whiplash, maar toch. Ziek melden meid en laat ze je maar naar de arbo sturen dan. Jij doet niet moeilijk, je baas vergeet zeker dat je nogal wat op je bordje hebt gekregen de laatste tijd! Kun je niet evt dichter bij huis een detacheringsplaats krijgen?
Jeetje.. wat een zwaar begin van de zwangerschap zeg! Je moet echt voor jezelf en de kleine opkomen hoor! Dat heeft nu de hoogste prioritijd. Als zwangere heb je nu ook recht op 1/8 van je werktijd, dus als je 8 uur per dag werkt heb je recht op een uur extra per dag. Praat met de verloskundige en met je arts en vraag wat te doen. Praat ook met je werkgever (nadat je met arts en vk hebt gesproken) en zeg ook dat je het werk altijd heel erg leuk hebt gevonden en dat je het jammer vind dat het zo is gelopen, maar dat je aan jezelf moet denken en dat je bang bent dat je straks helemaal niet meer kan werken als je zo door gaat. Het is heel lastig, dat begrijp ik, maar zorgt a.u.b. goed voor jezelf en luister naar je lichaam!! Succes en een fijne zwangerschap gewenst!
Als het jou teveel is (en dat lijkt me wel als je na het werk niet meer naar huis durft te rijden) dan zou ik me ziekmelden. Laat ze je maar doorsturen naar de bedrijfsarts. Ik kan me niet voorstellen dat hij/zij zegt dat je gewoon door moet gaan met werken. Of je werkgever het wil of niet, als zwangere heb je wel meer recht op pauze of vervangend werk als het andere niet meer lukt. Sterkte en succes met alles!
Neem je rust! Je hebt hier recht op, je gaat niet zomaar thuis zitten. De stress die je ervaart op dit moment is niet goed voor jou en voor je ongeboren kindje. Het is jammer dat ze zo doen, maar ga inderdaad naar je huisarts en desnoods als ze dat perse willen naar de bedrijfsarts, deze zullen ook echt wel zien dat dit zo niet gaat. Sterkte ermee. Denk aan jezelf en je kindje.
Wat vervelend zeg! Klinkt ook alleaal wel heel druk zo...wat voor werk doe je precies? Is er niet iets wat je ook vanuit huis kan doen? (of deels), dat brengt al wat rust. Daarnaast zou ik gewoon zelf naar de bedrijfsarts gaan ip v je 'erheen laten sturen'. Er hangt vaak een negatieve sfeer rond deze arts maar die zit er echt voor jou hoor! Het bedrijf heeft er niks aan dat je straks overwerkt bent...hou je taai!
Ik ben wel benieuwd hoe het in middels met je gaat en wat voor aktie je gaat ondernemen? Laat je het even weten?
mn werkgever heeft haar kop in het zand gestoken en ze negeren het gewoon. Als zij geen afspraak regelen bij de bedrijfsarts dan ga ik van de week zelf wel bellen voor een afspraak. Mag haar wel niet, maar denk dat ze me alleen maar gelijk kan geven dat mn werkdruk niet normaal hoog is. Ben seniormedewerker op een afdeling en geef daar leiding, maar ben nu dagelijks na 6,5 uur werken naar huis gegaan. Als ze niet luisteren willen dan maar voelen. Gelukkig is mn ene collega weer beter, en die heeft goed door wat er mis is. Hij probeert me nu in het werk te ondersteunen. Thuiswerken is gezien mn functie niet mogelijk, dus dan lijkt het me niet raar als mn werkdruk naar beneden gaat. Komende week hoop ik nog eens een gesprek te hebben met mn leidinggevende. Donderdag zie ik mn verloskundige en ik wil het ook met haar doornemen. Helaas had mn huisarts een spoedafspraak die tussendoor kwam, dus daar ben ik ook niet veel mee opgeschoten. Keep you posted.