gedeeltelijk in ziektewet tijdens zwangerschap wanneer verlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sterre1977, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

hallo allemaal,

even een vraagje, ik ben momenteel 22 weken zwanger en zit sinds 4 weken gedeeltelijk in de ziektewet. Ik werk nu 6 uur per dag ipv 8, dus 30 uur per week ipv 40. Dit was deels zwangerschapsgerelateerd, deels werkgerelateerd. Reden was veel migraine, slecht slapen, wat voornamelijk kwam door te hoge werkdruk, onderbezetting etc, harde buiken etc.

Het bevalt goed 6 uur werken op een dag en voel me eigenlijk wel weer heel erg goed! Misschien ook omdat ik wat meer rust heb, kom thuis, kan even liggen alvorens aan eten te beginnen etc.

Ik heb volgende week weer een gesprek met de arbo. Eigenlijk wil ik wel weer graag gewoon full time gaan werken, mits arbo dit goed vindt. Zei waren ook niet echt voorstander om "" maar"" twee uurtjes minder te gaan werken, drongen eigenlijk aan op halve dagen. Maar ik voel me prima en denk dat ik weer prima full time aan de slag kan.

Wanneer ik weer full time aan de slag ga volgende week moet ik dan alsnog 6 weken van tevoren met verlof? of mag ik dan, mits dat gaat, tot 4 weken voor uitgerekende datum doorwerken?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dan mag je 4 wkn van tevoren met verlof.
    Heb het zelf ook zo gedaan :)

3. Leemax

Leemax Actief lid

11 mrt 2014
    105
    34
    28
    Als je zes weken voor de uitgerekende datum nog ziek gemeld staat gaat je verlof direct in.

In jouw geval zal dit niet zo zijn omdat je op die datum weer geheel beter bent gemeld. Dat je eerder in je zwangerschap wel ziek bent geweest maakt dan niet meer uit.

Het is wel zo dat als je ziek wordt tussen de 6 en 4 weken voor je uitgerekende datum je verlof dan direct ingaat.

4. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoord! duidelijk! dan ga ik gewoon lekker proberen tot 4 weken voor uitgerekende datum door te werken!

Deel Deze Pagina