Meiden ik heb wat vraagjes. Morgen moet ik weer aan het werk na 2 weken vakantie. Nu heb ik tijdens de vakantie echt zowat alleen maar geslapen. Om 12:00 stort ik in, ga ik een uur slapen en rond 16:00 weer hetzelfde. Ben gewoon niet vooruit te branden. Probeer 'savonds het te redden tot 22:00 omdat ik anders snachts weer wakker wordt. De vorige keer heb ik een miskraam gehad. Tijdens die zwangerschap kreeg ik aangepaste werktijden en hoefde ik geen zware zorgvragers te verzorgen (verpleeghuis, tilliften etc.). Had toen heel veel last van mijn rug maar niet zo extreem moe als nu. Ik merk nu dat die pijn in mijn rug een stuk minder is tenzij ik heb schoongemaakt. Dan loop ik dezelfde avond en dag erna krom. Ik denk dus dat die extreme pijn toen in mijn rug werkgerelateerd was door het toch moeten bukken, ondersteunen etc. Mijn vraag is hoe ga ik dit netjes overbrengen naar mijn teamleidster? Ik heb morgen een gesprek met haar maar zie zo tegen hele diensten op! (7:15 tot 15:45). Een gesprek met de bedrijfsarts krijg ik nog niet volgens haar. Eerste afspraken gaan via haar en dan pas naar de bedrijfsarts. Wie heeft er tips hoe ik het netjes kan overbrengen zonder dwingend over te komen en zonder dat het overkomt alsof ik niet wil?
een deel ziektewet ? 50% werk 50% ziek ? Bedrijfsarts mogen ze niet weigeren ook niet als je er zelf om vraagt, als ze het weigeren kunnen ze een beste boete krijgen
Dat wil ik inderdaad ook voorstellen. Vorige keer gaf de bedrijfsarts aan 6 uur per dag, teamleidster maakte er 6,5 uur van omdat ik anders volgens haar helemaal geen recht had op pauze.
Hoi hoi, Vervelend hè die vermoeidheid... Hopelijk wordt het straks wat beter, als je wat verder in de zwangerschap bent. Maar goed, on topic; heb je zelf al nagedacht over mogelijke (tussen) oplossingen? Hoe je je werk het beste gedaan krijgt, op wat voor manier je evt wel aan je uren kunt komen? Vaak wordt meedenken in oplossingen wel erg gewaardeerd door werkgevers. Zijn er bijv mogelijkheden om langer te pauzeren zodat je even echt bij kunt komen? Of je uren in halve diensten te splitsen of wat voor andere creatieve oplossing je verder nog kunt bedenken natuurlijk. Wees duidelijk en meelevend, je bent zelf natuurlijk ook gewoon liever op een fijne manier aan het werk dan zo moe etc. En wie weet gaat het over een aantal weken alweer een stuk beter, dat moet je toch afwachten. Succes met je gesprek!
Ik heb zelf zeker ook nagedacht en wilde beginnen met 7:15 tot 12:15. Is misschien niet veel maar op die manier kan ik wel kijken of dat lukt. Eventueel deel ik alle medicatie maar ben bang als ik moe ben, ik fouten maak. De vorige keer was de pijn zo erg dat ik mijn eigen ondergoed nog geen eens aan kon krijgen. Kreeg mijn benen niet opgetild. Halve diensten zijn helaas niet mogelijk. Ik wordt als normale bezetting meegeteld en in de avond staan wij met zijn 3en op 30 zorgvragers. Het voelt allemaal zo dubbel. Ik wil echt wel werken, de zorgvragers zijn stuk voor stuk echt schatten maar mijn lichaam is nu al zo erg aan het protesteren.
Als je zwanger bent heb je recht op extra pauze. Ik zou dus kijken wat je rechten precies zijn (staat in cao) Verder wens ik je veel succes.
Gesprek gehad, tenminste wat je gesprek kan noemen... In de ochtend had teamleidster geen tijd. Afgesproken om 13:00 uiteindelijk was het 14:15. Aangegeven dat ik zo extreem moe ben. Enige wat ik te horen kreeg ja had ik ook last van. Als je zo moe bent kan je anders buiten wel een stuk lopen. Uhm... Ik ben moe, wil slapen heb geen energie om een stuk te lopen! Uiteindelijk zei ze als je moe bent mag je ook eerder weg. Maar..... Alleen als de bezetting het toelaat Heb nu alsnog zelf een afspraak geregeld bij de bedrijfsarts voor as donderdag.
Lastig he. Ik was ook zo extreem moe. Ik viel regelmatig in slaap terwijl mijn man tegen mij gezellig aan het praten was. En nee.. dat gesprek was niet saai. Ik had gelukkig geen baan, was net afgestudeerd. Maar ik vroeg me wel af wat ik zou doen als ik dan wel een baan had. Het is gewoon niet te doen.. En ja.. mensen vinden je al snel aanstellen omdat ze het zelf niet kennen bij hun zwangerschap. Want ja, iedereen is moe en iedereen zet door. Nou ik weet beter. Wil je sterkte wensen, want het is niet leuk als je wel wil!
Heel verstandig Kiekies! Mijn bedrijfsarts heeft mij direct op 50% gezet en dat met klem in de brief gezet naar mijn leidinggevende, omdat hij erg dominant kan zijn. Per direct, zonder overleg over naar halve dagen. Dus als je het gevoel hebt niet op te kunnen boksen tegen je leidinggevende, kaart dit dan ook aan. Grote kans dat de arts je helpt jou te beschermen. Overigens hoeft je leidinggevende je niet langer te laten werken vanwege een pauze. Je hebt zelfs recht op extra pauze en zou dat inzetten mits nodig, maar je hoeft er dus niet langer voor te blijven!
goed dat je een afspraak hebt met de bedrijfsarts, die hebben vaak meer feeling met zwangere vrouwen. 1. kijk in je cao want je hebt meer recht op pauze 2. als je het niet trekt meld je je ziek. Dan kom je vanzelf bij de arbo arts terecht. 3. laat je vooral niet omver kletsen door mensen of leidinggevenden die uit eigen ervaring vertellen hoe moe ze waren tijdens hun zwangerschap en toch gewoon werkte. Iedereen is anders, ervaart het anders, kwaaltjes zijn anders, lichamelijke gesteldheid is anders. Appels met peren vergelijken heet dat. Als jij het niet meer trekt moet je nu aan de bel trekken anders lig je er straks helemaal uit. Beter nu halve dagen proberen te werken en dat te blijven doen en wellicht opbouwen, dan over 2 weken compleet uitvallen tot en met je bevalling want zo kan het ook..