Ik ben sinds deze week gedeeltelijk ziek gemeld, 25%, na overleg met de bedrijfsarts. Nu heb ik me daarnaast deze week helemaal ziek gemeld, gewoon omdat ik griep heb, ben van plan om volgende week weer 75 % (zoals afgesproken) te gaan werken. Nu vraag ik me af, mag ik volgende maand op vakantie gaan? Of zal ik deze moeten annuleren zolang ik nog gedeeltelijk ziek gemeld ben?
Ga er maar vanuit dat dat geen punt is, je moet het uwv wel op de hogte stellen dat je op vakantie gaat en hoelang. Maar je bent een lopend patient, dus mag je gewoon op vakantie als je dat maar even doorgeeft.
dank je! Het lijkt me ook dat ik door die vakantie juist uitrust en er daarna hopelijk helemaal tegenaan kan. Maar ja, ik weet niet hoe een arbo arts of het uwv daar tegen aankijken.....
zou het bij de arbo arts neerleggen.. meestal maken zij er geen probleem van.. en anders heb je toch een arts-verklaring nodig voor het annuleren..
Dat kan hoor, het kost je ook alleen maar het aantal uur dat je normaal nog werkte dus niet het aantal procent dat je ziekgemeld staat, let daarop!!
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook die vraag gehad. Ik was toen voor 50% ziekgemeld i.v.m. BI en extreme vermoeidheid. Ik heb de vraag aan de bedrijfsarts voorgelegd, samen met de vraga voor hoeveel uur ik vakantie moest opnemen. Hij legde mij het volgende uit: 1. Je mag gewoon op vakantie, mits dit je herstel niet in de weg staat. Dus niet bv als je BI hebt (wat ik had) een week lang gaan shoppen, hiken, of andere dingen doen waardoor je uitgeput terugkomt. Maar ik neem aan dat je dat niet van plan was . 2. Hij stelde mij de vraag: kun je 100% of 50% 'genieten' van je vakantie. (Ik keek toen heel raar geloof ik ) Hij gaf als voorbeeld een typiste die met een gebroken vinger in de ziektewet zit, omdat ze niet kan typen. Die kan wel volop genieten van een stedentripje Barcelona, hele dagen shoppen en elke avond aan de zwier (bij wijze van spreken). In mijn geval moest ik heel veel rusten en kon ik dus ook op vakantie minder ondernemen dan ik normaal zu doen. Hij vond het dan billijk dat ik ook maar voor de 50% dat ik werkte vakantie op zou nemen. Ik kan me niet herinneren of ik bij het UWV moest melden dat ik met vakantie ging. Is alweer twee jaar geleden en met die verweekte hersentjes van mij...
bedankt voor de reacties! Fijn om te horen dat andere ook gewoon nog op vakantie zijn gegaan en dat dit mag. Ik heb donderdag weer een gesprek dus ik ben benieuwd wat de arbo arts erover zegt.