Verlofuitkering UWV hoe zit dit

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Maytje, Oct 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maytje

Maytje Bekend lid

Jan 8, 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik ben inmiddels met zwangerschapsverlof en heb twee vraagjes:

Ik kreeg vandaag een brief van het UWV dat ik in mijn zwangerschapsverlof zit. Er stond in dat er een fout gemaakt was, dat mijn verlof was ingediend voor 24 sept (klopt) maar dat dit vanaf 25 sept wordt.
    Oke vreemd, maar goed. Iemand en idee waarom dit is?

Dan nog de vraag, hoe wordt dit uitgekeerd? Is dat gelijk aan wanneer je loon zou ontvangen van je werkgever? Of is dit anders omdat het via het UWV gaat?

Alvast bedankt!

2. Illy30

Illy30 Actief lid

May 15, 2012
    220
    0
    16
    Antwoord op je eerste vraag heb ik niet. Maar ik kreeg gewoon uitbetaald door mijn eigen werk. UWV stortte het geld aan mijn baas. Ik kreeg dus gewoon uitbetaald op het moment dat dat normaal zo zou zijn. Geen idee of dat overal hetzelfde is, maar check het anders even bij je baas. Succes met de laatste loodjes!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In principe is het zo dat het UWV aan je werkgever uitbetaald en jij ontvangt op de normale tijden je salaris van je werkgever.
    MBt de fout die gemaakt is dat durf ik niet te zeggen. Het zou kunnen zijn dat je werkgever de WAZO te laat heeft aangevraagd, maar het kan ook dat je werkgever het op tijd heeft gevraagd, maar dat het UWV het heeft "laten liggen".
    Maar daar hoef je je verder niet druk over te maken.

4. Maytje

Maytje Bekend lid

Jan 8, 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx!! Dan is dat ook weer helder voor mij!

Share This Page