Gedeeltelijk ziekmelden en verplicht thuis blijven?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door KakieLakie, 1 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik heb me gisteren gedeeltelijk ziek gemeld in verband met bekkeninstabiliteit. Ik ga nu halve dagen werken. Nu kreeg ik het bericht dat ik thuis moet blijven doordat ik ziek gemeld sta. Hierover heeft de dokter mij niet geïnformeerd, klopt dit wel?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste KakieLakie,

Je hebt bericht ontvangen dat je thuis moet blijven en wil weten of dit klopt.

Ik ga er van uit dat je met dat bericht een brief van UWV bedoelt.
    Meestal betreft dit een ontvangstbevestiging van je ziekmelding. Hierin wordt je gewezen op je rechten en plichten. Eén hiervan is dat je thuis moet blijven zodat UWV je kan bereiken en met je bespreken wat er aan de hand is. Je werk en medische afspraken ga je natuurlijk altijd heen.

Momenteel heeft UWV het zo druk met deze controles dat je hiervoor niet meer thuis hoeft te blijven. Heb je een mobiel nummer? Neem dit dan mee als je van huis gaat. Dan kunnen we je toch bereiken.

Actuele informatie over de plichten tijdens een Ziektewet-uitkering vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik had een brief hierover gekregen van mijn werkgever. Dus als ik het goed begrijp, ben ik verplicht thuis te blijven, ondanks dat ik nog steeds productie lever en minder werk. Het was voor mij namelijk niet helemaal duidelijk. Ik stond hier niet bij stil, aangezien de ziekmelding maar voor 17% is. Bedankt voor de uitleg.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan en sterkte.

Deel Deze Pagina