Gedeeltelijk ziekmelden

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Waxinelichtjes, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Beste uwv,

    Ik heb 2 banen, 1 is waarbij ik veel zit en bij de andere baan moet ik juist steeds lopen en bewegen. Bij de laatste baan breekt het mij op. Ik heb gigantisch pijn in mijn rug en 's avonds ook bekkenpijn. Ik loop bij mijn tweede baan echt als een oud vrouwtje met heel veel pijn. Hier heb ik een vast contract.
    De eerste baan is wel goed vol te houden. Dit is een baan op oproepcontract.
    Kan ik mij ziekmelden voor de tweede baan en wel blijven doorwerken bij de eerste?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Waxinelichtjes,

    Lastig dat je klachten hebt van jouw zwangerschap, die jou belemmeren om een deel van jouw werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.
    Goed dat je informeert naar de mogelijkheden voor een Ziektewetuitkering in jouw situatie.

    Het is inderdaad mogelijk om je ziek te melden bij de werkgever, waar jij bij het uitvoeren van de werkzaamheden teveel last hebt van jouw klachten en hiervoor een Ziektewetuitkering krijgt van ons, terwijl je vanwege de aard van de werkzaamheden bij de andere werkgever gewoon door blijft werken en jij je niet ziek meldt.

    Ik ga ervan uit dat dit de informatie is, die jij in jouw situatie nodig hebt en wens jou heel veel sterkte, beterschap en natuurlijk een fijne dag toe.

    Met vriendelijke groet,

    Wieger
    UWV Webcareteam
     
  3. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reactie, fijn om te horen:)
     

Deel Deze Pagina