Hoi, word de hoogte van de WW anders berekend dan de hoogte van de zwangerschapsuitkering? Want bij mijn zwangerschapsuitkering kreeg ik 40,04 euro bruto per dag, maar bij de WW is mijn dagloon ineens 37,33 euro bruto per dag. Met 75% is dat 22,40 euro bruto en met 70% 20,90 euro bruto. En per week en per 4 weken is het echt een heel stuk minder dan met mijn zwangerschapsuitkering, dus ik baal een beetje en vraag me af of het klopt.
Beste Mentiera, Je wilt weten of de hoogte van de WW-uitkering anders wordt berekend dan de zwangerschapsuitkering. Er worden verschillende periodes gebruikt voor de berekening van het dagloon. WW-uitkering UWV gaat voor het berekenen van de hoogte van je WW-uitkering uit van het loon dat je gemiddeld per dag verdiende, in het jaar voordat je werkloos wordt. Het gaat om het loon waarover premies sociale verzekeringen zijn betaald. ( SV-loon) Zwangerschapsuitkering (WAZO) De hoogte van de zwangerschapsuitkering wordt berekend over de laatste volledige inkomensperiode van één maand of vier weken. Voor beide wordt een dagloon berekend. Bij de WW krijg je 75% of 70% van dit dagloon uitgekeerd. De WAZO is echter 100% van het dagloon. Actuele informatie vind je hier en hier. Met vriendelijke groet, Keja UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare