Hoi dames, even een vraag Kun je ook een gedeeltelijke harde buik hebben? het lijkt namelijk of ik dat wel eens heb.. Het voelt dan zegmaar alleen aan de onderkant van mijn buik(waar het kindje ligt) helemaal strak en gespannen aan, (voelt niet fijn) terwijl ik aan de bovenkant van mijn buik niet die spanning enzo voel.. ik ben nu ongeveer 17 weken, maar zou dit kunnen/bestaan of is het gewoon iets anders? alvast bedankt, groetjes!
Bij 17 weken vult je baarmoeder nog lang niet je hele buik. Ik weet niet helemaal precies tot welke hoogte je baarmoeder normaal gesproken zit met 17 weken, maar ik gok ergens rond je navel. Dus stel dat je baarmoeder dan hard wordt, kan het idd zijn dat je onderbuik hard voelt (daar zit je baarmoeder) en je bovenbuik niet! Daar zit nog geen baarmoeder en kan dus ook nog niet hard worden.
@mama van marije, aha dit dacht ik zelf dus ook al, maar betekend dit dat dit dan dus wel een echte harde buik al is.. lijkt me best vroeg toch met 17 weken?
Nou ik ben inmiddels 38 weken zwanger en heb dat ook wel eens hoor. Dat m'n buik maar gedeeltelijk hard wordt en niet in z'n geheel. Al vermoed ik dat dat dan voornamelijk door bewegingen van het kindje komt.
Dat kan goed hoor met 17 weken een harde buik en dat is ook niks ernstigs als je er maar niet elk uur hebt en dan ook nog meerdere.
en zolang ze maar niet pijnlijk zijn, ook niet onbelangrijk. Volgens mijn vk mag je er ongeveer 10 per dag hebben, zolang ze idd niet allemaal achter elkaar komen
caithlin, ik had dat bij de eerste ook zoals jij dat beschrijft en dat was bij mij toen ook door de bewegingen vd kleine gelukkig dat het dus geen kwaad oid kan, ze komen gelukkig niet achter elkaar soms heb ik het gewoon ineens
Ik heb het ook! Heb het vaak aan de linkerkant van mijn buik. Het lijkt net alsof het kindje zich helemaal naar 1 kant van je buik duwt. Toevallig was afgelopen maandag de VK bij mij, Toen had ik ook zo'n buik, ze ging er nog even op duwen (auwie) En toen zei ze het ook, ze kon precies voelen hoe het kindje lag (is best vroeg voor dit termijn). Die harde plek was haar ruggetje hihi.
Om antwoord op je vraag te geven: Ja dat kan. Soms is mijn hele buik hard maar ik heb ook harde buiken op 1 plek. Soms alleen rechts (daar ligt het ruggetje en hoofd, beentjes liggen links, heb een afwijkende vorm baarmoeder en uk ligt in stuit) deze voelen wel minder heftig. Echter is het bij jou wrs omdat je baarmoeder nog niet zo hoog komt. Ik heb ze vanaf 15 weken en toen was het echt nog een bolletje boven mijn schaambot...
ik heb t ook op 1 plek...maar als ik een paar keer wrijf word t weer zacht ik denk echt dat t het ruggetje van onze meid is
Dat kan idd Normaal gesproken trekt je baarmoeder ook zo'n 20x per dag samen, alleen merk je daar helemaal niks van. Je mag dus ook die hoeveelheid harde buiken op een dag hebben zolang ze niet pijnlijk zijn of regelmatig komen.