MP frustratie, wat zouden jullie doen?

Discussion in 'De lounge' started by BLiS, Jan 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Vanmiddag zou aan het einde van de middag zo rond 16.30 iemand komen om onze te koop staande kinderwagen op te halen.
    Voorafgaande is er e-mail contact geweest, wat de prijs is, hoe de staat van de kinderwagen is, of ik nog extra foto's wilde maken en als laatste het adres en mijn telefoonnummer.

Maar tot op heden is de beste persoon nog niet geweest!!
    Gisteren alle onderdelen bij elkaar gezocht, klaargelegd en nog schoongemaakt ook...niet dat het voor niks is want ik zal de kinderwagen vast nog wel aan iemand anders kunnen verkopen.
    Maar ik kan me zo onwijs druk maken over het feit dat mensen een afspraak met je maken en uiteindelijk die afspraak niet nakomen.
    Ik zou me kapot schamen als ik mijn afspraak niet na kwam, mocht er wat tussen komen dan zou ik bellen.
    Ze hebben immers mijn telefoonnummer maar ik ben ook niet gebeld.

Nu heb ik natuurlijk wel hun mailadres, en eigenlijk wil ik er even een pittige e-mail naar toe sturen.
    Mijn man zegt dat ik het niet moet doen, ik bereik er niks mee....maar wat zouden jullie doen?

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik zou gewoon een normale mail sturen met de vraag waarom ze er niet waren? Je weet nooit wat er gebeurt is.

Reageren ze niet, dan is het gewoon pech en gaat ie naar een andere bieder.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zeggen dat het niet netjes is.. Misschien is er iets ergs gebeurd waardoor het niet doorging.

4. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Ik zou eerst een vriendelijke mail sturen of er wat is gebeurd. wie weet hebben ze door de gladheid een ongeluk gehad of iets anders waardoor het compleet is ontschoten.

en zo niet DAN zou ik een pittige mail sturen.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,046
    2,914
    113
    't Gezellige Brabant
    Niets. Van je af laten glijden en vol enthousiasme de volgende koper aan de haak proberen te slaan ;).

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik zou een mailtje sturen en afwachten wat de reden is dat ze niet zijn komen opdagen. En niet meteen een boze mail. Misschien is er iets ergs gebeurd of tussengekomen. Als ze daar niet op reageren/slappe reden geven kan je alsnog een boze mail sturen.

Wel balen zeg!

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Wel mailen, al is het maar om je eigen frustratie kwijt te kunnen...
    (misschien idd eerst vragen waarom ze niet op kwamen dagen)

Ik had het van de week ook bij mijn via mp mondeling verkochte tablet... ;)
    Afgesproken dat hij om 3 uur zou komen, nou niemand, tot ik om 5 uur een mailtje kreeg (3 achter elkaar) dat hij 'ineens' toch zijn kinderen had, of hij 's avonds mocht komen...
    Prima, maar om 8 uur was hij er nog niet (hadden 7 uur afgesproken), toen een mail er achteraan gestuurd, dat hij weer in de verkoop ging omdat ik dit geen afspraak vond, er waren meer gegadigden...
    Kreeg ik een boze mail terug dat hij echt wel zou komen, maar dat er weer iets tussen was gekomen... :(
    (kon hij niet even laten weten? had mn mail en tel.nr.)
    Of hij hem de volgende dag mocht halen?
    Toen heb ik nee gezegd en hem aan een ander verkocht (voor 25 euro meer ook nog :p)

Heel irritant als mensen hun afspraken niet nakomen, het zit me nog hoog zoals je leest... ;)

8. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Niet bepaald netjes nee, maar ik maak daar nooit teveel woorden aan vuil. Heb dat ooit eens gehad met een partij Megabloks. Deal gemaakt, gegevens uitgewisseld.... niemand.... Ik ga daar verder geen moeite in steken, bekijk het maar. Daags daarna de Megabloks aan iemand anders verkocht, dag daaaaaaarna mailt die 1e doos die het op zou komen halen, "Ik kom vanmiddag even langs". Ja... duh :$ Gej doet mar dèrke, maar spul is al verkocht, want jij was er niet:D

9. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het heel even afwachten. Misschien is er iets gebeurd. Als ik een afspraak heb met iemand van mp om iets op te halen en ik breek een uur van tevoren mn pols omdat ik uitglijd op de stoep dan is de verkoper wel de laatste waar ik de komende uren aan denk om te gaan bellen. Zeker niet als ik het nr niet in mijn telefoon heb opgeslagen.
    Kijk gewoon of je morgen nog wat hoort. Zo niet dan niet langer gereserveerd houden. Als je zelf een pittige mail gaat sturen verlaag je jezelf alleen maar tot het niveau van die ander.

10. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Dat is ons ook weleens overkomen, dus begrijp je frustratie goed. Helaas kun je hier weinig aan doen. Of ze hebben een hele goede reden en zijn ze het helemaal vergeten, of het zijn mensen die heel goed zijn in afspraken maken om die vervolgens niet na te komen (...);)

Zou geen moeite doen door ze te mailen deesdees, laten zij dit maar doen als ze nog interesse hebben. Kijk het nog een dag aan en laten ze morgen weer niets horen dan weet je genoeg en zet je het weer te koop.

Succes met de verkoop, komt zeker goed.

11. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik ga ze zo wel een e-mail sturen met de vraag of er vandaag iets gebeurd is wat hun gemaakte afspraak met mij in de weg is gaan staan.

Bedankt alvast voor jullie meningen :)

12. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Slordig idd.. Zo heb ik t nu de andere kant op.. Wou skipak kopen voor mn zoontje

Prijs overeen gekomen dus mailde wanneer kunnen we hem ophalen en wat is het adres?

Geen reactie meer en advertentie verwijderd..

Nog 1 gezocht mail gestuurd geen tegen reactie maar advertentie op gereserveerd

13. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,675
    1,433
    113
    Adem in adem uit en een andere koper zoeken. Zonde van je tijd en energie die je er in stopt want je hoort toch niks terug ;)

14. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Zojuist een e-mail gestuurd en krijg gelijk een e-mail terug:

hallo.

er werd deze middag ingebroken in de auto van mijn vrouw. we zijn alles kwijt . geld . bankkaarten en boordocumenten. sorry dat we nu pas iets laten weten. als je een koper verkoop ze maar want we hebben de middelen niet meer. sorry voor het ongemak

15. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    Jemig...

16. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik had het er net nog even over met mijn man en eigenlijk vinden we het wat vreemd want ze zouden voorafgaande aan onze afspraak gaan shoppen.
    Dan laat je toch niet je geld, bankkaarten en boorddocumenten(?) in de auto liggen?
    Of wel?
    Ik heb ze iig laten weten dat ik het erg vervelend voor ze vind en ze veel succes wens met de afwikkeling hiervan.

17. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    Het is idd vreemd.. Maar zoiets verzin je toch niet?

18. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    tja en al zouden ze het wel verzonnen hebben. je weet nu dat je verder kan.
    l

19. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Geen idee maar sommige mensen hebben een aardige flinke duim ;)

20. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    ja i know. zou ook mijn twijfels hebben maar helaas kan je er niks mee... Ik vind het nog heel wat dat ze zeggen verkoop het maar weer.
    Ik heb hier regelmatig gehad dat ik mailtjes kreeg van het huis van mijn ouders is afgebrand geen geld ed... of ik t wilde geven:$ uh.. ja dan breng ik t wel naar de kringloop..:cool:
    daar geloof ik dus ook geen hout van.
    dat hadden ze ook nog kunnen vragen natuurlijk:D

Share This Page