Welke maat dekbed gaat er op een peuterbed (135x80cm) en is aan te raden? Een gewoon dekbed of bestaan er ook kleinere uitvoeringen en waar kan ik deze kopen? Of is een gewoon dekbed net zo handig? Ik heb net al bij de hema gespeurd, maar niks gevonden.
Wij hebben voor het peuterbed gewoon een 1 persoons dekbed, je hebt wel peuterdekbekbedjes, maar ik vind dat er voor de overtrekken veel meer keus is in de 1 persoons maat
ik heb er een 1-persoons op, ik vind de peuterformaten veel te klein om lekker in te kunnen stoppen. En dochter wil graag goed ingestopt slapen.
Bedankt voor al verschillende reacties. Haha nu weet ik het nog niet . Ik ga denk ik toch voor een peuterdekbed. Het bedje ziet er zo klein uit en dochter slaapt nauwelijks onde de deken. Ik ben bang dat ze verdrinkt tussen alle dekens. Ik ben denk ik scheel, maar ik heb me rot gezocht bij de Hema en kon niks vinden. Ik heb gisteren wel een peuterkussen in de aanbieding gescoord bij de hema en dan zou je inderdaad denken dat ze ook dekbedden moeten hebben. Ik ga denk ik maar voor online, want er zijn hier niet zoveel winkels in de buurt.
Hema heeft toch echt peuterdekbedden, misschien net even op? Hier ook een peuterdekbed, ben pas een groot dekbed gaan gebruiken toen dochter al wat ouder was. Als het heel warm is haal ik het dekbed uit de hoes en gebruik alleen de hoes. Wat trouwens ook kan is een 1 persoons dekbedhoes om een peuterdekbed heen, kan je de zijkanten wat beter instoppen en heb je wel minder dekbed. En er is meer keus in 1 persoons dekbedhoes dan in peuterdekbedhoes (wat een stom woord..).
Ik denk vooral dat ik weer half heb gekeken. Ik gooi tegenwoordig ook afstandbedieningen in de oven, telefoons in de koelkast en bel de ANWB om mijn auto open te breken vanwege zoekgeraakte sleutels *te genant om te vertellen waar de sleutels waren*. Conclusie: stellingkasten vol met peuterdekbedden bij de Hema, maar ik zocht waarschijnlijk bij de shampoo's en de inlegkruisjes.
@Trees, ze heeft er nog niet onder geslapen. Wij zijn met onze slaapkamer bezig en gaan dit weekend over. Slapen nu op haar nieuwe kamer en dan kan zij erheen. Maar als 't warm is denk ik dat we haar alleen onder de hoes laten slapen. Heb hier een peuterdekbedovertrek van Lief!
Misschien is het een idee om tot je bevalling bij de GGZ te vragen om een begeleider voor als je de deur uit gaat?
Ik heb ook peuterbedje voor mn dochtertje en een 1 ps dekbedovertrek van hema 4 seizoens. Heeft ze in 1 keer goede dekbedovertrek. 140 bij 200 cm dacht ik