Ik heb vorige week een ontzettend groot boeket laten maken voor vaderdag. Echter staat nu de helft al de hele week in bloei en de andere helft is nog dicht... Ik vind het echt zo zonde aangezien het nu niet een mooi geheel is.. De bloemen die al de hele week in bloei staan beginnen nu ook dood te gaan dus wellicht zullen we het hele boeket ook niet samen in bloei zien. Heeft iemand een trucje hoe ik de overige bloemen toch nog sneller in bloei kan laten worden zodat we toch nog van het boeket in zijn geheel kunnen genieten?!
Is het aan een kant? Zo ja dan even omdraaien naar de zon! En helaas, meeste boeketten staan niet in 1x volledig in bloei....
Nee helaas ook niet aan 1 kant. De witte lelies staan in bloei, de roze lelies en de Engelse rozen zijn nog helemaal gesloten. Het gaat om een boeket met zo'n 60 bloemen. Ik vind het nu een beetje zonde van het geld dus hoopte op een oplossing om het toch nog als een geheel te hebben.
Natuurlijk kan dat maar dat is toch niet waarvoor ik zoveel geld betaald heb. Ik wil het als een geheel zien omdat ik alle bloemen voor bij elkaar uitgekozen heb en ik het als boeket heel mooi vind. Ik had nu ook ruim 30 euro kunnen besparen en alleen die 30 witte lelies kunnen kopen bij wijze van..
Volgens mij heb je niet helemaal door hoe het werkt met " levende" dingen. Als je een boeket koopt en vooral zo'n groot boeket dan is het logisch dat niet alle bloemen tegelijk open gaan. Als je dat gewild had dan had je aan de bloemist moeten vragen of hij bloemen bij elkaar had gedaan die ongeveer rond dezelfde tijd open zouden gaan. En zelfs als dat lukt dan is het nog de natuur die er voor zorgt dat de bloemen tegelijk opengaan. Wat je nog kunt doen is alle bloemen opnieuw schuin aansnijden en in lauw warm water op een warme plek zetten. Of je kunt gewoon genieten van een mooi boeket waar je heel lang van kunt genieten. Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat je geen waar voor je geld hebt gekregen omdat ze niet allemaal tegelijk opengaan wat gewoon ook niet kan. Vooral omdat je de bloemen zelf hebt uitgekozen.
De bloemist kan er niks aan doen. Die heeft haar/zijn werk goed gedaan. Als ze alle bloemen tegelijk open had willen hebben dan had ze niet zelf de bloemen moeten kiezen maar het aan de bloemist moeten vragen. En als ze persee die bloemen wilde dan had ze zeker een week van te voren ( liefst nog eerder) een bestelling voor dat boeket moeten doen en dan erbij vermelden dat de bloemen tegelijk open moeten gaan zodat de bloemist ze op verschillende dagen binnen had kunnen laten komen om ze voor te bewerken. Ik denk trouwens dat geen een bloemist dit ook daadwerkelijk kan en zal doen, want het kost heel veel tijd en dan zou het boeket nog duurder zijn geworden.
Wat een oordelen zeg! Ik ben een week van te voren bij een bloemist geweest, samen besproken wat ik wilde en die heeft op vrijdag alle bloemen uit de koelruimte gehaald! Op zondag heb ik het boeket opgehaald. Ze hadden mij gezegd dat ze binnen een paar dagen zouden gaan bloeien omdat ze de bloemen dus vrijdag al uit de koeling hadden gehaald voor mij 😉 En helaas is dat dus niet zo. Natuurlijk is het de natuur maar ik hoopte dat ik het een handje kon helpen.
Als een bloemist mij verteld dat hij op vrijdag de bloemen uit de koeling zal laten, ik ze dan zondag kan ophalen en begin die week een boeket heb die helemaal in bloei staat dan ga ik daar ook vanuit. Ik heb geen verstand van bloemen dus iemand die bloemist is kan mij alles wijsmaken. Niet meteen gaan oordelen zonder mij iets te vragen AUB! Bedankt voor je tip
Goed dat je het van te voren eerst besproken had, maar zelfs dan is het altijd een gok. Wat de bloemist nog had kunnen doen is de lelies elke dag warm water geven en opnieuw aansnijden en op een hele warme plek zetten om ze te laten springen, maar zelfs dat is geen garantie. Hoe heb jij de bloemen daarna behandeld? En de enige tip die ik nog kan geven is ze opnieuw schuin aansnijden en warm water geven plus op een warme plek zetten. Maar ja, het blijven bloemen.
Ik had een vaas meegegeven en hij heeft op zondag de bloemen voor mij vaasklaar gemaakt. Toen ik het ophaalde zei hij dat ik er niks meer mee hoefde te doen en dat hij alles helemaal had gedaan. Ik ga dat lauwwarme water proberen! Dankjewel
Leg er maar wat fruit bij. Dan is hij zo open (en dood) Een bloemist kan nooit garantie geven dat alles in eens bloeit.
. Terug gaan kan altijd toch, het voldoet niet aan de verwachtingen die de bloemist had toegezegd. En het gaat niet om een boeket van 15 euro. Daarbij is het niet verkeerd om feedback te uiten naar de verkoper toch, lijkt mij.
En dood.... Nou volgens mij kan jij niet lezen. IK wil van het boeket genieten, niet de prullenbak... Jezus wat een nutteloze reactie zeg.
Sterker nog, het gaat om een boeket van 60 euro. Ik ga er niet mee terug. Ze zien mij sowieso niet meer terug want nooit weer dat ik dus zoveel geld uit ga geven aan een boeket. Ik vind het echt zonde.. Ik was zo benieuwd hoe die er in zijn geheel uit zou zien!
Volgens mijn leraar bloemsierkunst een kleine 10 jaar geleden moest je een beetje frisdrank erin doen! Dan nemen ze de suikers op en blijven langer leven. Maar om eerlijk te zijn heb ik geen bewijs dat het werkelijk zo is!
goed schuin afsnijden en op lauw water en evt zakje voeding erbij.. het kan idd zijn dat het ene soort sneller bloeit als de ander maar na een week had alles al wel moeten bloeien
Dat is wel zonde ja. Als je expliciet hebt aangegeven dat je een boeket wilde waarbij alle bloemen gelijktijdig in bloei zouden staan, dan zou ik terug gaan. Wanneer je zelf bloemen uitkiest en deze komen niet overeen met de wens, dan had de bloemist je daar op moeten wijzen. Nu is dit volgens mij niet gebeurd. Dus ik zou wel terug gaan en terugkoppeling geven. Denk alleen wel dat je er niet teveel van moet verwachten. Dit zou overigens voor mij ook een reden zijn om niet meer terug te komen.
Ik vraag mij af of het wel goed gaat met je?? Is het nu nodig om te gaan schelden en tieren over een opmerking over een bos bloemen?