Zorgverzekeraar energiek vergoed deel 4e IVF poging

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rosao, 8 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,

Hoorde dit op de radioreclame, dacht dat jullie het misschien wel interessant zouden vinden. Een nieuwe zorgverzekeraar Energiek (www.energiek.nl) vergoedt een deel van een 4e IVF poging. Mischien handig om te weten :)

Groetjes Rosa

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, die hoor ik ook steeds..maar het enige wat ik aldoor hoor is: vergoeden een 4e IVF behandeling...
    Moet wat minder hard werken denk ik :D

3. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Ik hoorde de reclame ook. Ik ben benieuwd wie weet hier meer van. Zou het een goede zorg verzekeringsmaatschappij zijn? Of zitten er misschien adertjes onder het gras?????

4. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

volgens mij krijg je bij een 4e behandeling €750 vergoed....

5. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klopt. Het klinkt altijd weer mooier dan het is. Je krijgt inderdaad 750 euro vergoed.

6. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Volgens mij is een ivf behandeling wel een stuk duurder. Iemand een idee wat het kost?

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Paar duizend euro dacht ik. Maar kan zijn dat je de medicijnen uit de basisverzekering krijgt.

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nee, je krijgt je medicatie niet vergoed ;). Je krijgt maar 750 vergoed, de rest moet je zelf betalen.

Medicatie etc.

Mijn medicatie voor 1 ronde koste al ruim 2500 euro! Ik bleef spuiten zeg.... En dan niet te vergeten de medicatie die je moet gebruiken bij evt. cryo TP (krijg je ook niet vergoed) en ik heb er 6 in de vriezer en moet alle 6 met Gonal etc. stimuleren.

Dus als ik 750 vergoed krijg, het is beter iets als niest, maar ik zou het niet doen. Er is op die site ook niks bekend over IUI e.d. Heb nog nooit van die zorgverzekeraard gehoord.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nouja zeg! Hoe kunnen ze dan roepen dat je een 4e behandeling vergoed krijgt zeg! Absurd!

Lullig bedrag ook zeg, .. hou je nog maar €4.250 over om zelf af te tikken (ongeveer).

Pfff

10. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    in dd kost een ivf 1795, euro ongeveer en icsi 2300.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je gaat toch uit van een behandeling in Nederland.
    Je kan ook naar Turkije, 5 voor de prijs van 1 ;)

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wauw, is dat daar zo goedkoop dan????
    *gaat meteen retourtje Istanbul boeken*:D

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, daar plaatsen ze zonder verblikken of verblozen 5 stuks terug!

Of dat nog steeds zo is...ik kan alleen maar hopen van niet.

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dat is nog steeds zo!

Ze zeggen overigens niet dat je de 4e poging vergoed krijgt, want er staat wel duidelijk onder dat het tot € 750,= is.

Het kan in DD wel rond de 2200 kosten, maar vergeet niet dat niet al je medicatie daarin zit. Als je straks weer medicatie voor de TP nodig hebt (zoals ik) dan moet ik dat toch echt zelf kopen en dat voor 6 emmy's (als ze ontdooien). Dat is duur!!!!

Al vraag ik me wel af of de poging die ik nu heb gehad (via Unive) en mijn emmy's die nog ingevroren zijn, of de medicatie die ik nu krijg (eerste poging) tot poging 1 behoren.

En dan ben ik ook nog eens veranderd van zorgverzekeraar, vergoed die dan nog wel mijn TP van de embryo's vanuit mijn eerste IVF poging? Hahahaha, ga maar een eigen topic openen.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Babi: Zorgverzekeraars vergoeden in Nl wel alles (cryo's behoren bij de desbetreffende poging waar ze uit voortgekomen zijn).Maar omdat jij in het buitenland zit krijg je alleen een bedrag vergoed, wat het hier in Nl kost.Dat dekt niet de poging,dus die cryo's al helemaal niet.Tenzij je bij Menzis zit in het hoogste pakket.Dan krijg je het Nl tarief x 2...(weet niet of dat dat nu nog zo is...)
    Over die meds. gesproken.Als jij nog niet zelf je poging hoeft te betalen moet jouw verzekering die meds. vergoeden hoor.

Over die 4e poging gesproken:Ik vind het weldegelijk misleiding.Ze maken er toch maar mooi reclame mee.En als je dan verder gaat lezen lees je pas hoe de vork werkelijk in de steel zit.Natuurlijk, je moet altijd de kleine lettertjes lezen.Maar vind het niet netjes..

16. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    unive vergoed niet de cryo`s als je in dusseldorf zit , maar bij de eerste 3 pogingen krijg je alle meds gewoon vergoed want die vallen onder de basis verzekering.
    ik heb overigens nooit meds gebruikt bij een cryo tp. alleen ovulatie testen en als die dan positief was belde ik naar dd en dan gingen ze de cryo ontdooien en werd die 4 dagen later terug geplaatst.

ik ben ook aanhet kijken of ik over ga stappen. ik krijg nu bij unive ook ongeveer 1500 euro vergoed per poging en betaal dus 8 oo euro bij en dan de narcose 230 euro en iedere tp met assisted hatching is 360 eurie.....katjinggggggggg kassaa

17. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Op de reclame hoor ik ze toch echt zeggen; niet 3 maar 4 ivf-behandelingen...
    Erg misleidend!

18. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    klacht indienen zou ik zeggen!!

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

In DD heb je ook nog te maken met reiskosten, overnachtingen etc. Komt er ook nog bovenop.

Was het allemaal maar zo mooi...grrr

20. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ja die reiskosten inderdaad, maar ik maak er altijd wel een leuk hotel bezoekje van enz...dat doe ik ook als ikniet naar dd zou hoeven....dus die reken ik persoonlijk niet echt mee en ik rij diesel dus dan is het ook wel te doen..rij anderhalf uur van huis naar dd....

Deel Deze Pagina