Op het geboortekaartje willen we graag een gedichtje plaatsen. Niet een standaard gedichtje, vandaar dat ik zelf al wat aan het bedenken ben geweest. We vinden alleen het zinnetje over 'loslaten' wat gek. Hebben jullie alternatieven? wij nemen je bij de hand en laten je weer los zodat je je eigen weg kan gaan met ons op de achtergrond Als alternatief voor "en laten je weer los" hadden we al iets bedacht over "en laten je het leven zien". Maar dan komen we weer niet verder. Bij zoon hadden we Daar ben je dan, zo lief en klein jouw leven nog een onbeschreven blad geniet, ontdek, ervaar en kies je pad waarbij wij er altijd voor je zijn. Het mag hier best op lijken. We dachten ook al na over een gedichtje dat met dezelfde regel begint. Maar dan komen we niet verder dan de 1e regel Alle ideeën zijn welkom!
Eerlijk? Ik vind deze heel standaard... Kijk bij een willekeurige verloskundigenpraktijk/gynaecologieafdeling/echoscopieafdeling en en hangen minstens vijf geboortgedichtjes aan de muur met een soort gelijk gedichtje Er bestaan tig gedichtjes in deze trant, zoals ook de volgende: Je hebt twee kleine handjes Geef ons er allebei één Dan leiden wij je rond Totdat je zegt: Ik kan het wel alleen
Wij hadden een geboortekaartje met handjes erop: Twee handjes grijpen in de wereld, al is die wereld nu nog klein. Dat wat die handjes zullen grijpen, steeds het goede mogen zijn. En het andere geboortekaartje had voetjes: Voetjes die schopten, voetjes die later lopen gaan. Voetjes die de wereld binnenstappen, voetjes die stevig in het leven zullen staan.
Hihi dat had ik niet verwacht, dat mijn zelfbedachte gedichtje al redelijk standaard is Bedankt voor jullie ideeën!