ervaring met Weight watchers

Discussie in 'De lounge' gestart door janette, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Het onderwerp zegt het al
    wie heeft er ervaring hiermee ?
    goede en ook slechte zijn welkom.....
    zit er over te denken om hier heen te gaan..wil min tussen de 10 en 15 kg afvallen en zo heb je een stok achter de deur..die ik niet heb met Sonja B
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben een jaar of 3 geleden afgevallen mbv de Weight Watchers, en ik ben er positief over.
    Het werkt met een puntensysteem.
    Per dag mag je bijv. 20 punten opeten. (dit getal is voor iedereen verschillend, hangt af van je lengte en gewicht etc.)
    Een boterham is dan bijv. 1 punt, een pizza is 15 punten.
    Door beweging kan je extra punten verdienen.
    Je kan ook bijv. 2 dagen wat minder punten opeten, zodat je de derde dag een gebakje kan nemen of bijv. uit eten kan.

    Ik ben van 71 kg naar 61 kg gegaan dankzij de W.W. (in 5 maanden)
    Tot voor mijn zwangerschap zat ik nog steeds op een gewicht schommelend tussen de 60-63 kg.

    Ik denk dat ik in september ook weer ga beginnen, om de laatste zwangerschapskilootjes eraf te krijgen.
    De bijeenkomsten vond ik nuttig in de zin van 'een stok achter de deur'.

    Nadeel van W.W.: het is vrij duur....
     
  3. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb het van januari tot april gevolgt gehad en ben er 13 kilo mee afgevallen als het puntensysteem eenmaal doorhebt wordt het echt een levenswijze en wodt het vrij makkelijk ik vondt het echt een leuke manier om te dieeten.
     
  4. emma85

    emma85 Actief lid

    21 feb 2007
    108
    0
    0
    ook ik heb w.w. gedaan en ben er zeer positief over!
    ik ben er 10kg door afgevallen.

    ik heb voor w.w. gekozen omdat je dan zelf kan bepalen wat je eet.
    vaak zie je dat je bepaalde dingen niet mag eten of juist moet eten, terwijl ik een moeilijke eter ben en dat voor mij dus niet handig is.

    wat ik ook fijn vind met w.w. dat je nog best aardig wat mag eten.
    ik heb eigenlijk nooit echt een hongergevoel gehad. wel lekkere trek natuurlijk maar dat hou je altijd. ik vind het daardoor goed vol te houden en ga het na m'n bevalling zeker weer doen! (want dat zal ik zeker moeten met al die kilo's die er inmiddels al aanzitten haha)
     
  5. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    heeft er niemand meer ervaring met deze club?
     
  6. Dominique71

    Dominique71 Bekend lid

    25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ja, ik ook. Ik ben er een jaar of 4 geleden meer dan 20 kg mee afgevallen en nu weer 9. Ik moet er nog een stuk of 5.

    Ik vind het echt een ontzettend goed systeem. Het is makkelijk vol te houden en je leert om te gaan met je eigen zwakke plekken. Ik heb bijvoorbeeld een zwak voor drop en mayonaise. Ik MOET dat af en toe hebben. Dat kan ook, maar ik moet het een beetje inplannen. Je zit ook niet vast aan vaste menu's of zo. Ik hou bijvoorbeeld van VEEL eten, maar het mag best mager zijn. Anderen eten liever iets met wat meer vlees en kaas maar dan minder. Dat kan ook. Je vult het zelf in en je vind zelf je weg.

    Het nadeel vind ik ook dat het niet goedkoop is en af en toe zitten er van die leidsters bij ... nou ja, goed, het moet maar even. Anderen zijn weer zo goed dat ze je echt kunnen motiveren. De bijeenkomsten zijn ontzettend goed als stok achter de deur en om tips van andere op te doen. Leuk is ook dat je presentjes krijgt als je een mijlpaal hebt bereikt. Je krijgt een goud sterretje voor elke 3 kg en een sleutelhanger als je 10% van je lichaamsgewicht kwijt bent. Ik ben dan ook zo kinderachtig dat ik dat leuk vind en een beetje trots op mijzelf ben.

    Nou ja goed, ik ben dus fan. Ik vind het een keigoed programma en ik zou het iedereen aanraden.

    Succes met afvallen!

    Groetjes,

    Dominique
     
  7. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wat kost dat dan eigenlijk als ik vragen mag?
     
  8. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hoi Dominique
    waarom kinderachtig..is toch leuk om telkens een klein presentje te krijgen dat motiefeerd toch ook weer....en ja de leidsters de 1 ligt je en de andere niet....
    ik was al 10 kwijt voordat ik zwanger werd maar helaas zijn er van die 6 blijven hangen en ik wilde er zeker nog 10 dus nu 16....

    dan toch maar eesn een avond mee maken
    staat op de site dat je een half uur voor het begin aanwezig dient te zijn..klopt dit?is dat om te wegen of zo?

    zie evt www.weightwatchers.nl staat alles op inschrijfgeld 15 en elke week 10.....daarvoor schijn je recepten enzo te krijgen
     
  9. Migga

    Migga Fanatiek lid

    12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Weight Watchers is super! Ik ben er een aantal jaren geleden mee afgevallen, en mijn zusje is sinds vorig jaar ook 15 kilo kwijt. Straks ga ik er zeker weer naar toe om van mijn zwangerschapskilo's af te raken!
     
  10. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    kunnen jullie me een beteje vertellen hoe zo'n bijeenkomst eruit ziet?
     
  11. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Een bijeenkomst ziet er zo uit:
    - eerst wegen
    - daarna een inleidend praatje door de leidster
    - een informatief stukje, bijv. 'het gebruik van vetten bij het koken' o.i.d.
    - je kunt aan het einde altijd nog spulletjes kopen in een soort winkeltje en vragen stellen aan de leidster.
    Het volgen van de bijeenkomst is niet verplicht, maar ik deed het altijd wel. (als stok achter de deur).
     
  12. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ja dat wil ik namelijk ook de stok... :D ..of krijg je er mee als je niet afgevallen bent ;)

    dus al met al een uurtje bezig?

    had jij ook de weegschaal van ze...dus waar de punten instaan?
     
  13. Evita

    Evita Actief lid

    26 jun 2007
    137
    0
    0
    ik ben ook lid van de ww en het werkt perfect!

    Je kan ook als je bv een keer niet veel tijd hebt, alleen gaan wegen zonder heel de cursus die avond te blijven dan sta je binnen 5 minuten weer buiten.
     
  14. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Ik vind als je er aan begint er gewoon tijd voor "moet " maken anders is de stok weg.... :D

    enne Evita veel geluk en plezier volgende week, hoop dat je mooi weer hebt....
     
  15. Evita

    Evita Actief lid

    26 jun 2007
    137
    0
    0
    ja dat is zo janette, alleen ik ben lid voor het leven, heb mijn gewicht al bereikt zeg maar dus ik hoef niet zo nodig elke week heel de avond te blijven ;)

    en ik hoop inderdaad dat we beter weer hebben dan vandaag, thanks!
     
  16. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    hoe word je lid voor het leven? :D

    en ja als je je gewicht al hebt dan is het lochies dat je niet bij alles blijft
    maar ja ik wil er zeker 15 kilo af

    en wat vinden jullie wel of niet zeggen tegen familie of vrienden?
     
  17. Evita

    Evita Actief lid

    26 jun 2007
    137
    0
    0
    je wordt lid voor het leven als je je gewicht wat je van te voren hebt aangegeven hebt gehaald. Mijn streefgewicht was 65 en ik kwam met 76, ik heb dit in 4 maanden bereikt en dan mag je dus 1 keer in de maand gratis komen als je maar op je gewicht blijft..
     
  18. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zit er ook aan te denken ww te gaan doen. Maar ik begrijp dat je iedere bijeenkomst € 10 moet betalen. Is het dan zo dat als je een keer niet kan dat je dan ook niet hoeft te betalen, of moet je dan de keer erop € 20 neertellen?
     
  19. Niet meer actief

    alternatief voor de WW, www.40punten.nl. hier ben ik veel kilo's mee kwijt geraakt je eet ook via een puntensysteem, heel makkelijk. en superrr goedkoop, slechts 9,95 geloof ik :)
     
  20. Dominique71

    Dominique71 Bekend lid

    25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Je mag, geloof ik, 3 bijeenkomsten missen. Daarna moet je weer opnieuw lid worden voor 14 Euro.
    Ze zijn alleen niet allemaal zo consequent, hoor, wat dat betreft.
     

Deel Deze Pagina