Nog een oproepje mijn vorige topic was een beetje onduidelijk (qua titel), dus ik open een nieuwe. Wie heeft er ook problemen met de grote teen? Bij mij blijft het aanmodderen . Ik ga woensdag weer naar de podotherapeut dus het lijkt me fijn om eens iemand anders erover te horen! Het verhaal: Vorig jaar kreeg ik last van de knokkel van mijn grote teen. Die was rood en opgezet. Bovenop voelt het ook heel erg hard, er zit zo'n scherpe richel. Tijdens het lopen doet het zeer, maar 's avonds thuis op de bank is het ook erg vervelend. Ik ben naar de huisarts geweest, die zei dat het een bunion was en verwees me door naar de podotherapeut. De podotherapeut was onduidelijk over wat het nou was, maar hij zei wel dat het nooit beter zou worden en dat het kwam door de anatomie van m'n voet. Daarna zijn er zooltjes gemaakt die m'n klachten zouden moeten verminderen. Het zijn van die harde zooltjes, met bulten enzo. Eerst zaten ze vreselijk, maar nu zitten ze lekker. Jammer genoeg blijf ik last hebben van m'n teen, en de andere teen begint nu ook... Wat ook vervelend is: geen enkele schoen zit meer lekker. Ik voel dus altijd de harde richels bij de basis van de grote teen tegen de bovenkant van de schoen stoten. Nu schijnen vrouwen van >30 hier veel last van te hebben, dus ik hoop dat er hier nog iemand is die wat ervaringen wil uitwisselen betreft schoenen/zooltjes of een andere therapie.