Wie vind het ook zo vervelend??

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientjelove, 20 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Altijd als ik op zaterdag de stad in ga.. Staan er wel van die gasten die je wat willen aansmeren: een abonnement op de krant of iets anders of van die goeie doelen!! Begrijp me niet verkeerd ik vind het goed om geld te geven aan goeie doelen, maar ik heb liever dat ze met een collectebus daar gaan staan... dan mij lastig te vallen om weer ergens lid van te worden!! Ik vind het persoonlijk erg vervelend om ergens aanvast te zitten, maar hierover blijven ze zeuren.. Ik vind het ook wel eens vervelend dat je echt bot moet zijn om ze duidelijk te maken dat ik geen interesse hebt in een verhaal en blabla...
    Ik voelde me vandaag ook een bitch! Zo'n jongen van een goeddoel vroeg me heel vriendelijk: hoe gaat het met jou?? Ik heb gelijk gezegd dat ik geen interesse had... Je weet toch precies wat ze gaan zeggen en een zielig verhaal gaan ophouden (ik vind het erg wat er allemaal in de wereld gebeurd hoor, maar dit heel irritant). Vervolgens zei hij: mag ik niet even mijn verhaal vertellen.. ik zo van: nee sorry!! Ergens vond ik het best wel lullig, maar ik had er echt geen zin in. Wilde snel even wat dingetjes halen en terug naar huis..
    Nu zit ik hier thuis en denk ik: ben best wel heel onaardig geweest tegen een jongen die alleen maar zijn best doet.. :)

2. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik zeg altijd dat ik al lid of donateur ben ... zijn ze helemaal blij en wensen je ook nog een fijne dag:D

3. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad zo dat je in de drukste winkelstraten geen stap meer kunt verzetten zonder te worden aangesproken. En jonge vrouwen zijn de beste doelgroep, dus die pikken ze er expres uit (samen met senioren; die geven gewoon meestal het snelst).

Ik ben ook wel eens heel bot geweest tegen ze, zeker als ze me voor de 2e keer in 5 minuten aanspraken, wat vaak gebeurt als je er weer langskomt nadat je klaar bent met de snelle boodschap die je ging doen...

Medelijden hoef je trouwens niet met ze te hebben hoor, het zijn vrijwel altijd gewoon studenten die daar gewoon per uur voor betaald krijgen... Mensen met een collectebus zijn juist de vrijwilligers (weet ik uit ervaring).

Mijn strategie nu is om ze voor te zijn en er met een grote boog omheen te lopen en ze vooral niet aan te kijken, en ik heb ook wel eens gedaan alsof ik aan de telefoon hing ;)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sinds ik een hoofddoek draag word ik nooit mee aangesproken haha, schijnbaar geen goede doelgroep.

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    je verhaal is wel herkenbaar. Hier ook een drukte met al die mensen. en ik ben meestal ook vrij bot om te voorkomen dat ik daar weer 10 minuten sta. Ik denk dat ze het wel snappen hoor, anders jammer...

6. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    heb het zelf als student ook een paar maanden gedaan, wat een rotwerk, in weer en wind van 's ochtends 9 tot 's avonds 5 op straat mensen aanspreken. ze zijn zzo vastberaden omdat ze per uur 4,50 ofzo krijgen en elke donateur die ze werven krijgen ze geld erbovenop, dus hoe meer ze binnen halen, hoe meer ze verdienen.. dat je bot hebt gedaan hoef je je dus ook niet druk om te maken, je wilt niet weten hoe grof sommige mensen waren en dat neem je echt niet persoonlijk, omdat je t constant hoort. je haalt gemiddeld 4 of 5 klanten binnen over de hele dag, dus moet je nagaan hoeveel mensen geen interesse hebben!!

7. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Nou gelukkig dan maar.. hoef ik me in ieder geval niet meer schuldig te voelen.. Maar vervelend blijft het wel, elke keer weer nee zeggen.. pfff!!

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ohja hier in de stad is dan ook... pfff...
    en dan ook nog bellen op de huistelefoon! heel irritant.. ik zeg dan vaak voordat ze een heel verhaal beginnen, ik heb geen interesse hoor.. en dan zeggen ze maar u weet helemaal niet wat ik wil vertellen... ik zeg dan ohja wel hoor u wilt me wat aansmeren.. haha... dan zeg ik vriendelijk bedankt daaag..
    heb er vrijdag over de hele dag 6x telefoon gehad!!! hoe het kan weet ik niet??

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    He die ga ik onthouden, zeggen dat ik al donateur ben!! Ik heb er ook een hekel aan. Ook aan die irritante telefonische verkoop!!

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

goh mij spreken ze zelden aan, meestal als ik ze zie betrekt mijn gezicht al hahahahahaha.

of ze gewoon niet aan kijken en stug doorlopen

11. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    De TIP tegen de telefoonterreur:
    http://www.bel-me-niet.nl/

12. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik baal er ook wel eens van hoor, van al die goede doelen mensjes....
    Als of ik tijdens het winkelen even kan beslissen dat ik een heel jaar lang iedere maand een bepaald bedrag ga af staan.....
    Ik ben dus ook wel eens 'onbeschoft' en laat ze niet eens hun verhaal doen.
    Ik denk er dan altijd maar aan dat die studenten het echt als bijbaantje zien en heus niet van die wereldverbeteraars zijn die hutjes bouwen in Afrika.
    Volgens mij krijgen zij betaald voor elke donateur oid en zijn ze blijer met hun 'opslag' als met het extra hutje in Afrika... (niet netjes gedacht eigenlijk....)

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zeg ook standaard...nee bedankt of ik heb geen interesse.
    Een tijd geleden was er ook een jongen en die vroeg, 'mag ik u wat vragen' (hij stond in de buurt van waar ze je altijd dingen willen aansmeren)
    Dus ik zei, nee bedankt.
    Zegt hij...ik wil alleen maar de weg vragen...oeps :)
    Schaamde me toen wel, dus heb hem netjes de weg uitgelegt en mijn excusses aangeboden

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha, geweldig! Dat heb ik dus ook eens gehad, echt precies hetzelfde :)! Alleen dan met een 'rare' man ;)! Kan er nu heel hard om lachen, maar toen kon ik wel door de grond zakken!

Wij vinden het dus ook erg vervelend ja! Grrrr! Hun willen ook alleen een zakcentje verdienen (tenminste vaak zijn het studenten als je het mij vraagt), dat snap ik wel, maar toch, grrrr ;)!

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Voel je niet lullig! Je had al gezegd dat je geen interesse hebt. Moet hij niet verder doorzeuren.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kost het me geld?
    Ja?
    Geen interesse! :D

Ik ben al donateur.
    - U weet nog niet eens van welke organisatie ik ben! (als het niet op hun jas staat)
    - Maakt niet uit, ik ben al donateur! :D

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik zeg altijd als ze heir aan de deur komen voor collecte oid dat ik alle giften per telebankieren doe.
    Dus, ik vertel er ook niet bij wie ik geef en wie niet, gaat ze niets aan.

En kopen aan de deur doe ik al helemaal niet.

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ach het is die jongen zijn 'werk'. Zelf zou hij het misschien ook wel vervelend vinden om 'lastig gevallen te worden' op straat.

Maar ik begrijp je heel goed. Ik heb er ook geen zin in, in dat soort dingen.... Je hebt ook weleens van die stands met kranten. En als je dan langs loopt dan vragen ze: "Wilt u een gratis krant?" maar daar zitten een hoop haken en ogen aan. Ik wil best een gratis krant maar geen abonnement. Erg irritant inderdaad! :(

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Waar ik ook een hekel aan heb is dat ze eerst zeggen "het kost je niets, alleen wat tijd, wil alleen maar mijn verhaal doen"

Na dat verhaal komen ze ALTIJD met de vraag om geld.

Als ze bellen zeg ik 1 keer dat ik geen interesse heb, komt het niet over dan hang ik op. Misschien lullig, maar ze bellen zo vaak.

Dat "bel-me-niet" register helpt niet trouwens. Heb me al 5 keer opgegeven en word nog steeds gebeld.

20. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik zeg gelijk NEEEEEEEE

dat gezeik laat mij met rust, als ik iets wil dan ga ik er zelf wel achter aan.. dan maar een kreng hahahah

moet verboden worden

Deel Deze Pagina