Hallo! Ik zag net tuinruimers op televisie en ik vroeg mij af. Is er hier iemand die daar eens aan mee gedaan heeft? Kost dat ook geld als je iemand daarvoor op wilt geven? En hoe gaat het verder dan in zijn werk?
ja daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, ook bij eigen huis en tuin, lijkt het soms alsof het ook echt geld mag kosten. Ben zeer benieuwd ja of je dat zelf moet betalen (lijkt me van de ene kant wel, want waar halen ze het geld dan elke keer vandaan?)
Daar ben ik inderdaad ook heel nieuwsgierig naar. Als het niks kost dan ga ik ons ook opgeven voor onze tuin. Die moet ook verbouwd worden.
Ik ken mensen die opgegeven waren door vrienden en vervolgens de rekening van zo'n E 4000 gepresenteerd kregen. Ze hadden trouwplannen en ipv hun cadeaulijst hebben ze toen maar geld gevraagd (was bij Tuinruimers). Zou dus ff goed kijken naar de voorwaarden...
Dat bedoel ik... 't was een collega van m'n man en hem kennende, klopt dat verhaal wel. Best lullig wel eigenlijk, maar ik neem aan dat ze wel ergens 'nee' hebben kunnen zeggen. M'n man heeft er nog weleens naar gevraagd, maar collega zegt er niet zoveel meer over, is volgens mij een beetje klaar met het hele Tuinruimers-verhaal.
Heb hier wel eens gelezen dat je alleen de materiaalkosten betaalt. Maar ja, dat hakt er ook nog aardig in. Al die tuinmaterialen (stenen, plantenbakken en vlonderplanken) zijn ongelofelijk duur!
Ik wilde me een keer opgeven hiervoor en heb de hele vragenlijst ingevuld met de informatie die hun dan moeten hebben. Was iets van 4 pagina's. Op de laatse pagina stond onderaan welk budget je hebt hiervoor. Heb maar gelijk de pagina afgesloten. En je kunt alleen maar een ander opgeven omdat het een verassing moet zijn. Zo zie je maar weer...
Wij hebben ons ook eens opgegeven maar uiteindelijk afgeslagen, we moesten alle gereedschappen betalen en alle materialen dus uiteindelijk moet je dus gewoon alles betalen en leggen hun het er in ... Kijk nemen ze nu gewone gereedschappen dan zeg ik oke maar als je af en toe ziet waar ze een boompje mee omhakken, het zijn nog net geen gouden gereedschappen ... Nou als ik een tuinman huur dan ben je nog veel goedkoper uit en zeker als ik het zwart laat doen ...
Kijk dus wel he? Dacht ik eigenlijk al wel Jammerr, maar dan kunnen we inderdaad beter zelf een tuinman ofzo inschakelen Haha.