hallo allemaal, wie is er bekend met IVF-PGD? wij gaan waarschijnlijk dit traject in omdat er bij mijn man een chromosoomafwijking is gevonden. wij zouden nu nog gewoon mogen proberen maar om dat de kans groot is dat het dan weer misgaat is dat voor ons uitgesloten zeg maar, wil eigenlijk het risico niet lopen vooral omdat mijn lichaam de miskraam niet zelf afstoot en ik dus nu 2x gecureteerd ben na mijn MA's. op de natuurlijke manier is er 25% kans op een gezond kindje, 25% kans op een kindje met een translocatie en 50% kan op een miskraam/ aangeboren afwijking en daardoor niet levensvatbaar zijn. de behandeling moet gaan plaatsvinden in maastricht omdat dat de enige plek is waar dat mag. komende week ga ik een verwijzing vragen aan de klinisch geneticus en kan ik een afspraak maken voor een intake in maastricht, hopelijk is de wachtlijst niet al te lang zodat we het traject in kunnen. gr laura
Hey meis, ik had net in je andere topic al gereageerd. In NL zijn er tegenwoordig al 3 locaties waar je terecht kunt voor PGD. 1 Daarvan zit in Utrecht! Dus die lijkt me logischer voor jullie. Jullie emmies gaan wel naar Maastricht, maar jullie zelf hoeven er niet heen. Sterkte met dit traject. Ik hoop dat jullie snel kunnen starten en dat alles goed mag gaan. Liefs Dreamer
hai laura, ik weet er alles van mijn man heeft ook een translocatie, wij hebben icsi/pgd gedaan in groningen, en zoals je onderaan kunt zien met succes, als je vragen hebt dan hoor ik het wel, ik wil je wel alvast heel veel succes wensen. liefs regi
Hey Laura, mijn man heeft ook een translocatie. Wij hebben gekozen om geen behandelingen aan te gaan gezien de kans op slagen. Ik kan je dus niet echt praktische tips geven maar wil je wel heel veel sterkte toewensen. Ik leef enorm met je mee!
gefeliciteerd hoor! helemaal goed. welke ervaring heb jij? hoe lang is de wachtlijst? hoe gaat het met de puncties/ terugplaatsingen? heel pijnlijk of is het te doen? ik ben echt helemaal blanco wat dat betreft... ervaringen mogen zowel positief als negatief zijn hoor, ik wil het gewoon graag weten. gr laura
hai laura, wat betreft de wachttijd moet ik eerlijk zeggen dat ik dat niet meer helemaal weet maar volgens mij viel het wel mee, het prikken van de hormonen vond ik wel meevallen de punctie is geen pretje tenminste bij mij niet maar dat verschilt per persoon en ligt er ook aan hoeveel eitjes je hebt ik zat meestal rond de 20 dus dat is best veel de laatste verse icsi poging had ik overstimulatie dat is dan ook wel weer eng maar ook daar zijn we goed door heen gekomen, het is allemaal niet niks dat zeg ik eerlijk maar als je dan zo`n posietest in je handen hebt ben je alles weer vergeten
ik mag eigenlijk niet klagen maar ik ben erg misselijk van s`morgens tot sàvonds maar ja het hoort erbij he, dus ik neem het ook voor lief al ben ik toch wel stiekum een beetje blij als het wat minder word. en hoe gaat het met jou?