Hallo allemaal, op 16 maart heb ik een zwangerschapstest gedaan en kon niet met zekerheid zeggen of ik een streepje zag. Op 20 maart nog een test gedaan en toen zag ik wel een streepje, maar niet heel duidelijk. 21 maart nog een test van clearblue en daar stond echt zwanger. Helemaal blij. Afgelopen vrijdag een echo gehad, vanwege mijn bloeddruk lopen mijn controles bij de gyneacoloog, maar die stelde me niet echt gerust. Volgens de berekening zou ik 7 weken zwanger zijn, maar het was nog erg klein. De gynaecoloog gaf aan dat het te klein was om een hartslag te meten dus over 2 weken moet ik terug voor een nieuwe echo. Nu ben ik erg onzeker en bang dat het mis is. Maar ik voel me wel echt zwanger. Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt of kan iemand me er iets over vertellen? Albertine
Hoi Albertine, Ik heb hier geen ervaring mee, maar wilde toch reageren. Het kan natuurlijk zijn dat de zwangerschap later is ontstaan dan je berekening en dat het echt nog te pril is om een hartslag te zien. Kan me voorstellen dat het zenuwslopend is om twee weken te wachten tot aan de echo. Ik wens je heel veel sterkte! Probeer te ontspannen, je druk maken kan altijd nog. Liefs
Ik ben nu 11 weken en ik dacht ook dat ik iets verder zou zijn bij de eerste controle. Ook bij mij was toen nog geen hartslag te zien en het gedoe met de zwschaps test was ook bij mij hetzelfde. Ik bleek pas zes weken zwanger te zijn en twee weken later moest ik weer terug naar de gynacoloog en was er een prachtig hartje te zien! Dus het is heel makkelijk gezegd maar probeer je niet druk te maken. Het is gewoon nog er vroeg. Ook heb je vaak dit probleem zeg maar als je bij een gynacoloog loopt omdat je dan vaak eerder dan bij Eem verloskundige je eerste echo krijgt.
Beste Portret, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap, ben blij dat alles goed is bij je! Ik ben erg blij met je reactie en dat geeft mij echt wat meer hoop, dat is erg fijn en daardoor word ik ook iets rustiger. Ik wacht het af en hoop op de goede afloop. Succes met je zwangerschap.