Graag advies (en even stoom afblazen) Vanavond ging ik mijn trouwjurk ophalen !! Superleuk natuurlijk. Thuis aangekomen zie ik dat alle parkeerplekken bezet zijn dus moet ik zeker nog een 500 meter verder rijden voor grote parkeerterrein. Ik dacht: "dat doe ik straks alsnog, ik ga niet 500 meter lopen met trouwjurk met dit vieze weer en harde wind" Trouwjurk zit wel in een hoes maar ook van stof... dusss... I.i.g. ik parkeer auto even voor mijn deur (ja ik weer daar mogen geen auto's staan, het is in een woonwijk aan een doodlopende weg). Hooguit 10 minuten had ik mijn auto daar staan op zo een manier dat andere auto's er makkelijk langs kunnen die naar einde van de weg moeten ... bracht mijn jurk naar boven en snel mijn vriend gebeld dat ie nog even weg moest blijven ... toen ging ik naar buiten om auto alsnog weg te rijden en ja hoor: een boete van 70 euro!! Kun je daarvoor een bezwaarschrift indienen? Ben benieuwd naar jullie mening.
Je kan allicht proberen en ik hoop voor je dat ze het ongegrond zullen verklaren. Ben alleen bang dat ze er niet in mee zullen gaan. Ze zijn zeer streng. Succes en alvast gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk groetjes Kirst
zo bizar, 70 euro ik heb geen idee of dat kan.... wie niet waagt wie niet wint ik zou het gewoon proberen!
Maar je had dus wel fout geparkeerd? Tja, je kan het proberen, maar fout parkeren is fout, zelfs voor 5 minuten.
Je kan het altijd proberen maar denk niet dat ze het een reden vinden eerlijk gezegd. Alvast van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
Gewoon proberen. Nee heb je, en ja kun je krijgen. Ik ben zelf wel een keer onder een bekeuring voor fout parkeren uitgekomen. Maar dat was een andere situatie. Misschien zien ze het wel voor één keer door de vingers. succes!
Ik ben er bang voor dat je geen gelijk gaat krijgen, maar zoals de anderen ook al zeggen, je kunt het proberen! Nee heb je, ja kun je krijgen...
Het is gewoon ontzettend zuur. Woon hier in the middle of nowhere. Beide buurmannen hebben van hun tuin een illegale parkeerplek gemaakt ... en ongelofelijke gaten in onze voortuin gemaaid. Ik parkeer dus ook min of meer in/ op mijn eigen voortuin en krijg een boete... Vind soms zo oneerlijk
hoekun je nou bezwaar willen maken tegen iets wat je hebt gedaan wat niet mag om welke reden dan ook (al is het 1 minuut)
Het hangt er even vanaf of je niet mag parkeren of ook niet stil mag staan. Of tenminste: Misschien dat je het wel kan gooien op 'laden en lossen' ? Geen idee hoe de regels daaromtrent precies zijn?
Omdat ik 'knipperlichten' aan had laten staan, in de zin van, ik ben zo weer terug. Staat overigens ook nergens dat het verboden is om te parkeren... daar kan ik het ook nog op gooien. Over het algemeen mag je altijd wel 'laden en lossen' voor je eigen huis.
Hmmm, je zou het zeker kunnen proberen! Misschien helpt het als je in het bezwaarschrift zet dat je je knipperlichten aan had staan en echt binnen 10 minuten weer terug was. Wat je er ook altijd nog in kunt zetten is de 10 minuten pardontijd die verbalisanten (agenten) aan moeten houden, daarna mogen ze in principe pas een mini proces verbaal (bon) uitschrijven! Ik zou zeker de woorden verbalisant en mini proces verbaal gebruiken, misschien dat dat ook nog iets helpt? Hoe ik dit weet, eeh tja werk zelf bij de politie, niet buiten op straat hoor, maar op kantoor!
@BellieBel. Dat is een goede!! Ik denk zelfs nog dat ik binnen 10 minuten was. op het bonnetje staat namelijk 21.10. Ik was zelf om 21.05 thuis... Ik schrok nog omdat ik bang was dat vriend al thuis was. Ik had hem gezegd dat ik om 21.00 allang weer thuis zou zijn. Kan zelfs zo zijn ik de agent op een haar na heb gemist. Maar goed, ontzettend bedankt voor de tip.
het is toch terecht, je mag er niet staan, klaar. Bezwaarschrift heeft geen zin, die 10 minuten moet je kunnen bewijzen, alleen dan heeft het nut.