Hele simpele vraag, waar ik zelf alleen nog niet de meest ideale oplossing voor heb. Ik wil mijn brievenbus, vanuit de binnenkant tochtwerend maken. Bij de bouwmarkt zijn verschillende borstels en kleppen verkrijgbaar, maar daar is de ruimte rondom mijn brievenbus te smal voor. Het grootste gedeelte is glas en alleen rondom en rondom de brievenbus is een smal stuk hout, wat dus te smal is voor de opties uit de bouwmarkt. Ik zat eraan te denken om een stuk stevig karton op de deur te plakken, wat de tocht enigzins tegenhoud. Heeft iemand een betere oplossing? Er komt zo'n kou doorheen..
Zo'n borstel die hier wel zit werkt ook niet goed... Ik overweeg een stukje zwaar gordijn voor de brievenbus te hangen
Helemaal dicht maken en een brievenbus aan de gevel hangen. Een stuk karton zal de kou niet buiten houden.
Dit is inderdaad een optie. Wij hebben een dik gordijn voor de voordeur, dat houdt echt al heel veel kou tegen.
Ik heb ook een brievenbus buiten aan de muur. Dus geen tocht. In ons oude huis hadden we hem ook buiten maar binnen toch evengoed een gordijn voor de deur omdat het door de leeftijd van het huis en slechte isolatie al genoeg tochtte? En het scheelde wel een stuk