hoi allemaal, ik wilde met jullie dit gedicht delen. Heb het zelf gekregen van een vriendin uit italie toen we onze 3 vlindertjes verloren. Please, Please do not ask if I am better now - Know that I am not. Please do not simply ask, "How are you?" I am grieving. My baby is dead. Please do not ask my husband, "How is your wife?" Comfort HIM. Please do not say, "Has it already been three months?" those weeks feels like years to me. Please do not make less of my baby's life by saying, "You'll have more." this baby was the one I wanted. Please do not tell me, "Time will heal." Time is just a four-letter word. Please do not say, "God knows best." I am angry with God. Please do not say, "the baby will be in Heaven." I want my baby here. Please do not tell me how great your life is - I am living a nightmare. Please do not tell me about someone else's healthy new baby - It's like a knife through my flat, empty belly. Please do not say, "You look as if you were never pregnant!" I WANT to look pregnant. I want to BE pregnant. Please do not keep silent and not mention my baby - My baby was real - do you not think so? Please do not ask, "What do you need?" I need my baby. Please do not say, "If there is anything I can do..." Please just do it. I can't ask. Please do not ask if I am better now - You know that I am not.
prachtig en zo waar he gelukkig een vriendin die je begrijpt misschien zou je het in het nederlands kunnen/willen vertalen zodat iedereen het lezen kan knuffel nathalie
Heel erg mooi gedicht... ...en ik zie aan de onderschrift dat jullie helaas weer een vlindertje gaan verliezen, ik wens jullie heel veel sterkte! Dikke knuf! Liefs Naatje
Ik hoop dat je het niet erg vindt als ik hier ook een gedichtje plaats.. Niemand die het weten kan hoeveel ik van je hou Niemand die mij troosten kan in mijn verdriet om jou Niemand die begrijpen zal hoe vreselijk ik je mis Niemand die beseffen zal hoe erg die pijn wel is.
@ daisy ..... mooi gedichtje! @ naatje..... ja helaas weer een bbz ben afgelopen zaterdag ukkie verloren. hou nu een dagboekje bij want er gebeurt zoveel.... dan zou ik hier 100den posts hebben over elk dingetje