1 jaar ziektewet en gewoon mn volledige loon..

Discussie in 'De lounge' gestart door Alfie1986, 15 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alfie1986

Alfie1986 Niet meer actief

Vorige maand zat ik een jaar in de zw. Ik had me dus ingesteld dat ik vanaf deze maand 70 à 75% van mijn laatste loon zou krijgen, maar tot mijn grote verbazing heb ik gewoon mijn volle salaris! Iemand hier ervaring mee?

2. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    is je ziektewet misschien onderbroken door zwangerschap-/ bevallingsverlof?
    Dan wordt dat nog er vanaf getrokken zeg maar en zit je uiteindelijk later 1 jaar in de ziektewet.
    Maar geen idee of dit bij jou van toepassing is?

3. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Soms is het zo dat jouw werkgever het tweede ziektejaar aanvult tot 100%. Zou je in je CAO terug moeten vinden.

4. Alfie1986

Nope, ben meteen naar mijn zw verlof de zw in gegaan.

5. Alfie1986

Kan ik die gewoon online vinden mijn cao?
    Ik weet wel dat mijn baas een verzuimverzekering heeft.

6. koala28

koala28 Niet meer actief

Het ligt er inderdaad aan wat je werkgever voor regeling of CAO heeft bij het 2e ziektejaar. CAO kun je meestal vinden op internet.

7. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Jouw werkgever kan een eigen CAO hebben, of als je in een bepaalde branche werkt geldt er vaak een algemeen CAO.
    Ik zu de naam van je werkgever + het woord cao googlen, en anders de branche ( bijvoorbeeld zorg, kleinmetaal, schoonmaak, schilders etc) plus het woord cao.

8. Alfie1986

Ik ga meteen even googlen! Ik werk in de supermarkt branche, dus zou ik het gewoon onder supermarkt moeten zoeken?

9. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ben je zwangerschapsgerelateerd ziek?

10. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Heb zelf even snel gegoogled, en ja er is een algemeen cao. VGL wordt deze genoemd, daar vallen de grote supermarkten onder. Ik denk dat als je googled je snel genoeg ziet of jouw werkgever eronder valt. En wat er precies geregeld is in de CAO.

11. Alfie1986

Ik werk bij Coop Supermarkt, heb een vast contract al 10 jaar.
    Zoals ik het lees heb ik recht op 90% en de overige 10% word aangevuld..
    Vind het wel moeilijk lezen, staat zoveel info!

12. Alfie1986

Nee was het maar waar, het is psychisch.

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik werk ook in supermarkt.. maar hier valt.het onder levensmiddelen.. krijg 80

14. Alfie1986

Ik las bij mij 80 tot 90% en de rest aanvullend

15. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Oef...ik lees het net ook even door, en er staat heel veel info! Hmm....ik denk te begrijpen uit de lappen tekst dat in het tweede aiektejaar 90% wordt uitbetaald, als vast is gesteld dat jouw restcapaciteit (het werk wat jij met jouw ziekte nog zou kunnen doen) niet kan worden benut.
    Maargoed, ik lees het ook maar even snel.
    Als je zekerheid wilt, zou ik een gesprek aanvragen met iemand van HR ( personeelszaken), zij zouden jou precies uit moeten kunnen leggen hoe het zit.
    Mocht je dit vervelend vinden, kun je ook contact op nemen met iemand van jouw vakbond ( als je lid bent). En er is ook de mogelijkheid te bellen naar het juridisch loket. Zij geven gratis advies over juridische zaken, en dit valt onder arbeidsrecht.
    Ik kan mij voorstellen dat je geen slapende honden wakker wilt maken, maar als jouw werkgever een fout heeft gemaakt, is het wel zo fijn dit te weten. En als ze het goed hebben gedaan, is het ook fijn als je ditvweet, zodat je je er geen zorgen over hoeft te maken :)

16. Alfie1986

Ik was van plan om zowiezo maandag te bellen. Het zal vast wel goed zitten, lijkt me niet dat mn baas hier fouten in maakt.

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Bij mij is het ook psychisch maar komt wel door de zwangerschap. Ik krijg ook nog steeds 100% maar dat komt door de zs

18. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Als je zwangerschapsgerelateerd ziek bent krijg je 2 jaar 100% maar begrijp dat deze situatie niet van toepassing is

19. Alfie1986

Het is bij mij wel erger geworden na mn zwangerschap, vandaar ben ik vanuit mn verlof meteen de zw ingegaan. Weet niet of het hier mee van doen kan hebben..

Deel Deze Pagina