Even spuien, brutale kinderen

Discussion in 'De lounge' started by Salsera, Dec 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Pfff, even spuien hoor. Ik zat hier op de bank en ik hoorde al wat rumoer buiten en opeens wat tegen mn raam. Nog wat hards tegen mn raam, dus ik loop naar de deur. Zie ik nog net wat kinderen wegrennen, maar eentje was te traag dus die heb ik terug geroepen. Gevraagd wat het nut was van kastanjes tegen mijn raam aan te gooien. Beweerde hij dat hij dat niet was en bla bla bla. Nee, ik ben gek en ik heb je niet net door mn raam gezien ;) Tsja, hele spul liep natuurlijk gewoon weg en ik kan er niks mee. En er liggen hier twee kids te slapen, dus ik kan er ook niet achteraan om ze aan te spreken. (Hoewel dat waarschijnlijk toch niks zou helpen). Maar serieus, wat is er nou leuk aan?! Ik ben echt niet de moeilijkste en met simpel kattenkwaad heb ik geen probleem. Maar het is toch niet nodig om keiharde kastanjes tegen de ramen aan te gooien?!

Nou, niet dat ik iets wil/kan met dit topic maar moest gewoon even spuien. Wie weet stel ik me aan of heb ik gewoon mn dag niet, maar nu ben ik het tenminste even kwijt.

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Ik vind sowieso dat kinderen tegenwoordig echt zo brutaal zijn! Als ik langs een groepje kinderen loop mag ik hopen dat ze geen opmerkingen gaan maken (ben altijd mikpunt van dat soort dingen). Toen ik zo oud was was het normaal dat je tegen mensen ouder dan jij dus echt je mond niet open trok hè. Daar keek je wel voor uit. En dan ben ik zelf nog maar 22!

Waarom niet gewoon een keer deurtje bellen ofzo, dingen die wij vroeger ook wel deden. Maar kastanjes tegen je raam gooien? Als ze hard genoeg gooien heb je straks een raam eruit liggen ofzo... Dat vind ik dus niet kunnen.

3. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Blij om te horen dat ik me niet aanstel, voelde me al zo'n chagrijn haha. Maar inderdaad; laat ze lekker belletje trek gaan doen ofzo, dat vind ik echt niet erg. Maar dit vind ik gewoon niet leuk meer. Ook al een aantal keren eieren tegen mn raam/deur gehad trouwens, vind ik ook niet grappig want dat geeft een ontzettende zooi.

Ik zou weleens willen weten wie de ouders van die kinderen zijn, want ik mag toch hopen dat die dit soort gedrag afkeuren. Maar ja, daar zal ik vast niet achter komen.

4. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Heel vervelend. Jouw reactie maakt het nog "leuk" ook voor ze. Hoe bozer jij bent, hoe leuker zij het vinden. Voor belletje trekken net zo. Het beste kan je gewoon niet reageren, dan is de lol er zo af. Maar dat is knap lastig als ze je spullen proberen te vernielen.

Ik had het van de winter eens met sneeuwballen gooien. Alleen was het geen zachte sneeuw, maar ijs. Had toen nog geen kind en wist echt niet welk kind bij welke ouder in de straat hoorde, we woonden er pas net.

Uiteindelijk wist ik wie hun ouders waren en na een gesprekje was het over. We hebben toen ook duidelijk gemaakt dat eventuele kosten voor de ouders waren.

Met kattenkwaad heb ik geen probleem, want dat deed ik vroeger ook. Maar het moet wel bij plagen blijven, vernielen gaat te ver.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    hier in de buurt wonen ook een paar van die etters. stonden in de zandbak van school te pissen. heb er wat van gezegt. gewoon, of dat normaal was en dat ik het smerig vond. komt papa verhaal halen... ik had zn zoon bedreigd en als hij dat nog 1x zou horen dan zou ik het wel merken:$

diezelfde etter loop met nog een paar vriendjes rond hier in de buurt. gaan achter een heg zitten en gooien appeltjes en stenen tegen voorbij rijdende auto's. ze liggen op het dak van de school of in de bosjes om gericht appels naar je hoofd te gooien. vorige keer zelfs gewoon gericht op mijn 1 jarige dochtertje die er 1 tegen dr hoofd kreeg. tegen ramen aan gooien enz.
    ik heb medelijden met de jongen die op de hoek woont. die heeft een raam aan de kant van het schoolplein en die krijgt regelmatig zandballen, steentjes, appeltjes en swinters ijsballen tegen zn raam aan gemikt. vinden ze erg leuk om te doen. en de kunst is om er niet op in te gaan. niet te gaan kijken, niet er achteraan te gaan. ja, 1x. duidelijk maken dat ze niet verder moeten gaan. maar ze vinden het juist grappig als je naar buiten komt of naar het raam komt. hier waren ze regelmatig belletje aan het trekken maar ik laat het lekker gaan. ik reageer er niet op. en dan is het heel snel afgelopen

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Waarschijnlijk van die ouders die geen idee hebben waar hun kroost uithangt en het ook niet kan schelen. Compleet gebrek aan opvoeding, normen & waarden. :( Als ik vroeger zoiets geflikt zou hebben hadden mijn ouders mij alle hoeken van de kamer laten zien.

Ik zou dat schorem proberen op heterdaad te betrappen. En uiteraard heb je dan een grote emmer ijskoud water klaar staan. :D

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,190
    172
    63
    NULL
    NULL
    :$:$:$ Jeetje, dat klinkt helemaal bizar zeg. Wat bezielt die kinderen om dat te doen!!! Ik snap het gewoon echt niet hoor. Maar ik moet inderdaad er maar niet op reageren. Normaal doe ik dat ook niet met belletje trek ed, maar ik had t nu gewoon even gehad ermee.

8. misa

misa Niet meer actief

Nee vind ik ook niet grappig en zeker niet normaal. Tegenwoordig lijken normen en waarden soms ver te zoeken....

9. Lizzthrasher22

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Vroeger was het genoeg als iemand zei dat ze de politie gingen bellen (bv nadat wij een paar appels van de boom hadden gepikt), dan zag je ons daar niet weer. Is dat geen idee? Of werkt dat tegenwoordig ook niet meer? :p

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ach, Plato had het er zo'n 2000 jaar geleden al over dat de jeugd van tegenwoordig opgroeit voor galg en rad.....;)

Ik zal niet zeggen dat ik het normaal vind hoor, maar ik lees in een reactie van een 22 jarige (ben even haar naam kwijt, sorry) een reactie die mijn moeder zo geschreven zou kunnen hebben....Oh, en zij is 71.....;)

11. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

Oct 24, 2014
    950
    0
    0
    Uhm belletje trek vind ik eerlijk gezegd ook geen grappig kattenkwaad, kreeg er altijd voor op mn donder. Wat als de bewoner slecht ter been is en valt of een baby heeft dat slaapt kreeg ik altijd te horen.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hmm ik ben ook pas 27 maar ik zou het niet in mijn hoofd durven halen hoor
    Want als mijn ouders er achter kwamen dan kwam ik boven zonder de trap te raken en had ik een week huisarrest te pakken

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh nee hoor, vind dat je goed gehandeld hebt, ik kan dat ook niet waarderen.
    Hier deden ze ook wel eens belletje trekken, 1 keer maakt me niks uit maar op een gegeven moment elke dag :x
    Ik heb die kinderen aangesproken maar ze deden het evengoed, ben naar de ouders toegelopen (kinderen wonen bij ons in de straat),aangegeven dat ik het niet kan waarderen en sindsdien gebeurt er niks meer en zijn de kinderen poeslief :D

14. Lizzthrasher22

Oct 23, 2014
    1,474
    2
    38
    Dat werkt vaak toch wel het beste hè, ouders erop aanspreken. Toch heb je helaas altijd van die ouders die denken dat hun kind nooit wat fout doet. Net als bij die meid die wat van jongens zei die in de zandbak pisten. Ongelofelijk. Als er een ouder aan de deur kwam omdat mijn broer weer eens wat gedaan had, dan was het 2 week huisarrest! En dat hielp dan meestal ook wel...

15. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb geen flauw idee waar deze kinderen wonen en dus ook niet wie de ouders zijn. Ik weet zeker dat ze niet bij mij in de straat wonen, dus het zal wel een van de straten hierachter zijn. Maar ja, daar ken ik de bewoners niet. Wie weet kom ik ze nog eens tegen op straat, die ene jongen zou ik zeker weten nog herkennen. Hopelijk een keer met een van de ouders erbij, zodat ik het even kan aangeven.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja, belletje lellen of een kastanje tegen het raam is toch niet zo'n groot verschil. Leuk zou ik het niet vinden maar verder zou het me niet zoveel doen

17. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Hier liep van de zomer steeds een ettertje te klieren. Steeds belletje trekken in mn kraamweek. En onze hond werd helemaal gek ervan, die vloog op een gegeven moment al bijna door de ramen als hij alleen maar langs liep.
    Hij heeft ook de stoepkrijt gejat van mn dochter, terwijl ze voor de deur met 2 oudere buurmeisjes aan het krijten was.
    Ik kon dat ventje wel villen.
    Maar eigenlijk was hij hartstikke zielig. Mijn man ging een keer weg in de zeik regen, en hij liep in zijn eentje in zn korte broek buiten.
    En als zn vader hem eens kwam halen vlogen de gvd's om je oren. Echt triest.
    Ik heb hem nu al een paar maanden niet meer gezien. En dan vraag ik me toch af of hij nog wel buiten mag spelen.

(wij wonen tegenover een speeltuintje met een groot grasveld ernaast, en er rijden hier geen auto's. Dus alle buurtkinderen spelen hier).

18. Islah

Islah Niet meer actief

Haha ja ik dacht al: wij maakten vroeger grapjes over oude dames die het over 'de jeugd van tegenwoordig' hadden, straks zeggen wij gewoon hetzelfde.

Maar van politie bellen ben ik ook niet zo onder de indruk. Wij hadden vroeger een buurvrouw die altijd dreigde de politie te bellen wanneer ik voor haar deur liep. De arme vrouw had smetvrees en door daar te lopen maakte ik het volgens haar weer 'vies'.

19. beccie

beccie Niet meer actief

idd heel erg vervelend.

ik heb het vroeger eens andersom meegemaakt hihi.
    mijn broer en een vriendje waren aan het donderen en beltje drukken. ik stond voor op de stoep was 5 jaar jonger dan de jongens. en ik snapte niet wat ze deden.
    mijn broer en de jongen renden snel weg en ik stond daar maar tekijken heel verbaasd. en ik krijg zo inneens een klets van een boze vrouw:) ik snapte er niks van

20. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

Aug 25, 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ook niet leuk.
    Al vond ik vroeger belletjelellen wel leuk, weet ook niet waarom. ;)

Share This Page