Aantal uren kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rce86, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hai dames,

Waar hangt het van af hoeveel uur kraamzorg je krijgt?
    Ik heb recht op 49 uur kraamzorg, maar als er plots een baby-boom komt krijg ik in ieder geval 4 uur per dag kraamzorg.

Liefs

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi,

Ik krijg precies hetzelfde aantal uren. Bij mij garanderen ze in ieder geval die 49 uur. Behalve in de maanden juli en augustus ligt die moeilijker. Maar ik ben in juni uitgerekend, dus ik zou daar geen last van moeten hebben.

Groetjes Mariska

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb nog geen bericht gehad over hoeveel uren ik krijg..
    Zie t wel.. Ik hoop mooi wat, heb niet echt mantelzorg waar ik een beroep op kan dan.. M'n man zn werk gaat gewoon door.. Hij kan tussen de bedrijven door wel even binnen komen, maar als t tegenzit is dat binnenkomen alleen voor wat eten..

4. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb recht op 51 uur, maar ze gaven al aan dat dit heel veel is.
    Dat zou inhouden een week lang bijna 8 uur per dag.
    Heb nu afgesproken dat als het zover is we gaan kijken hoe lang ze komt en hoeveel uur per dag.

5. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    ik heb 57 uur volgens mij, maarja ik ben alleenstaand en heb bekkeninstabiliteit dus krijg daar extra uren voor

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    voor bi krijg je zover ik weet géén extra uren!

Ik weet niet hoeveel uren ik heb, eerlijk? Ik hoef er niet teveel, ik ga geen bv geven en me vriend heeft 2 wkn vakantie! wat wil ik nog meer?

7. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Bij de intake van mij toen, hebben ze gezegd dat het landelijk bepaald is dat je 49 uur krijgt. Afhankelijk van de situatie kunnen ze je voor meer of minder indiceren. Het is wel zo dat het wettelijk bepaald is (dus verplicht) dat je per dag 3 uur krijgt.

Succes!
    Amanda

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    49 uur is de basisvorm, indien je bv geeft. Afhankelijk van je situatie kunnen daar uren bij komen of eraf. Als je geen bv geeft gaan er al zo'n 5 uur vanaf.
    24 uur is wettelijk het minimum.

Ik krijg 45 uur ipv die 49 omdat ik geen bv ga geven.

9. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16

bi is een medische indicatie ofzo en daarbij krijg je + 10 uur kraamzorg. Dat kreeg ik te horen bij de intake

10. Ik krijg 8 dagen kraamzorg. 3 uur per dag..
    Mn moeder komt een beetje helpen en mn vriend is 's avonds thuis, de laatste dag van de kraamzorg is mn vriend nog een dag thuis en dan neemt hij 3 weken vrij!
    Dit is alleen moeder en kindzorg en ze doen dus niet heel mn huis schoonmaken en ook de visite niet!

X

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik krijg maar 24 uur omdat ik in augustus moet bevallen. heb recht op meer dan het dubbele...erg jammer. gelukkig heeft mijn moeder zomervakantie (onderwijs) en komt ze helpen.

12. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

ik zit bij VGZ en heb naast de standaard 49 uur nog 15 uur extra. Of ik ze op ga maken??? Geen idee. Gaat jullie kraamverzorgster ook mee naar het ziekenhuis (poliklinisch) als je gaat bevallen?

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier recht op 45 uur, dat betekend 4 uur in mindering gebracht omdat ik geen bv ga geven.
    dit verdeeld over 8 dagen, we mogen dan zelf met de kraamzorg overleggen welke en hoeveel uren we per dag willen.
    maar we mogen het in ieder geval verspreiden over 8 dagen.

ik weet wel dat er bij ons in de regio, nijmgen gelderland in mei een flinke babyboom verwacht wordt. dus of we alle uren ook gaan krijgen weet ik niet, zien we wel weer!

joyce

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik wil de minste uren per dag. ik zit er niet zo op ta wachten dat ik 8 uur per dag een vreemd iemand over de vloer heb. en ik geef geen borstvoeding en mijn man is twee weken vrij. mijn moeder woont 50 m bij me vandaan dus beter kan het niet toch?
    dus nee hoef niet zoveel. geef maar alleen die drie uur dan ben ik meer dan tevreden!

liefs

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Voor BI krijg je wel extra uren, heb ik de vorige zwangerschap ook gehad.
    Tevens krijg je extra uren voor BV geven. Maar k weet niet of het ook verschillend is per bureau ;)

16. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Ik verbaasde me er ook over dat het zomaar kan.....
    Ik ben ook in juni uitgerekend, maar er is duidelijk gezegd, dat wanneer er een baby-boom is, ik waarschijnlijk de helft van de uren krijg.
    Dus maar 4 uren op een dag... :(
    Lekker is dat, want familie en vrienden zijn natuurlijk ook in deze maanden op vakantie...

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Weet iemand ook hoe het zit bij een tweeling? Als ik er van uit ga dat ik 'gewoon' beval rond de 38 weken en geen langdurige ziekenhuis-opnames heb? Heb ik recht op meer uren dan?

18. susanselten

12 nov 2008
    11
    0
    0
    Dan heb je zeker recht op 16 uur extra, ik heb vorige week de thuiszorg hier gehad en krijg 16 uur bovenop de 49 uur.

19. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik krijg standaard 45 uur.. ga ik BV geven krijg ik 49 uur.. en omdat ik BI heb krijg ik 10 uur extra.. dus 55 of 59 uur...
    Ik vind het persoonlijk teveel, dus ik ga die uren wel terugbrengen.

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    meestal is 49 uur standaard en inderdaad als het druk is met baby's in jullie regio krijg je minder uren omdat er minder mensen zijn

Deel Deze Pagina