Missed Abortion 8w.5d.

Discussion in 'Vlindertjes tot 16 weken' started by Noralie87, Nov 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noralie87

Noralie87 VIP lid

Jun 11, 2013
    7,110
    4,702
    113
    Female
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Gisteren bij de verloskundige te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte. Kindje en de vruchtzak zitten nog in mijn baarmoeder, kindje is 5 mm en vruchtzak 1,5 cm. Nu heb ik de keuze alsnog een miskraam af te wachten, of voor een curretage volgende week.

Ik voel me nog heel erg beroerd, misselijk en heel erg moe.
    Daar alleen al door overweeg ik een curretage, dan ben ik daar meteen vanaf. Maar wil echt geen nacht doorbrengen in het ziekenhuis.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij wat tips geven?

2. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hoi Noralie,

Wat verschrikkelijk dat je dit ook moet meemaken. Ik wens je heel veel sterkte meid!

Ik heb het jammer genoeg ook meegemaakt in juni, een MA op 10w. Ik koos onmiddellijk voor een curretage omdat ik 'het' zo snel mogelijk uit mijn lijf wilde. Ik kon de gedachte van een dode beeb in mijn buik niet verdragen. De curretage is slechts een dagopname (behalve bij complicaties). Ik moest er smorgens om 7u zijn. Er werd een cytotec tablet ingebracht. Enkele uurtjes later kreeg ik hevige krampen/weeen. Er werd mij een pijnstiller via een bakster toegediend. Om 15u werd ik naar de OK gebracht en een uurtje later was ik terug wakker. Om 19u is vl mij komen ophalen. Ik heb nog een weekje bloed verloren en lichtjes pijn gehad (vooral tijdens het lopen). Maar een curretage valt echt goed mee. Bedenk voor je zelf als je het zou aankunnen om je beebje thuis te verliezen en het eventueel te moeten zien?

3. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ik heb geen tips, maar wil je wel heel veel sterkte wensen voor de komende tijd.

4. Noralie87

Noralie87 VIP lid

Jun 11, 2013
    7,110
    4,702
    113
    Female
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Dankjewel voor je reactie Daphne, ik ga het tot maandag afwachten, dan neem ik een beslissing of ik nog langer wacht of dat ik een afspraak bij de gynaecoloog ga maken. Heb namelijk zelf het gevoel dat ik binnen een paar dagen ga vloeien, heb af en toe al wat krampjes.

5. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

Aug 6, 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Hier een soort gelijk verhaal.
    Bij 8,6 wkn afgelopen woensdag een bevalling gehad. Beeb was 4 mm.
    Heb gekozen voor cytotec. Nooit meer! Ik heb zulke heftige weeen gehad dat ik na 3 uur met spoed nar het ziekemhuis moest.
    De vruchtzak zat al anderhalf uur vast in me baarmoedermond.
    Mocht vrij snel naar huis toen de beeb eruit was en tbuis de placenta verloren die was behoorlijk groot al bij mij. Ben nu nog aan het vloeien.

Helaas geen leuk verhaal.

Sterkte met alles. Doe wat je hart je ingeeft.
    Xxxx

6. klavertje3

klavertje3 Actief lid

Nov 22, 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    vorig jaar juni een klopte het hartje niet meer na 8 weken eerst 2 x cytitec gebruikt deed niks 2 weken later curretage dag opname werd toen niet ongestel Umc Utrecht kon niks vinde waarom ik zo n buikpijn had 4 maanden later bij andere arts geweest bleek baarmoedermond dicht te zitten complicatie van de curretage dus weer voor ok.
    Vind het nog steeds lastig waarom nu na 7x iui er niks gebeurd denk al heel lang na over een tatto oo mijn enkel van een vlinder om het af te sluiten.
    Sterkte allemaal xx

7. an123456789

Nov 6, 2013
    63
    1
    0
    Ik heb het een aantal weken geleden ook mee moeten maken.
    Heb ook direct voor curretage gekozen omdat ik me niet langer zwanger wilde voelen en niet nog weken wilde wachten.
    Ik moest ook om 7 uur in het zh zijn. Om 9 uur werd ik naar de ok gebracht. De ingreep duurde maar 10min onder volledige narcose.
    De ingreep viel mij lichamelijk alles mee. Emotioneel is het natuurlijk veel lastiger.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen!!

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Sterkte noralie :(
    Mocht ukkie bij ons niet vanzelf komen gaan we ook voor een curretage.

9. Noralie87

Noralie87 VIP lid

Jun 11, 2013
    7,110
    4,702
    113
    Female
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    3 december ben ik "bevallen" dmv cytotec. 16 dec. heb ik pas een echo om te kijken of alles eruit is. Ik vloei namelijk nog steeds wat en weet niet of dit normaal is. Ben ook erg weinig bloed verloren en geen stolsels, alleen het vruchtzakje, dus hoop heel erg dat alles eruit is. Heb alleen zo mijn twijfels..

10. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik duim voor je noralie. Zou toch fijn zijn als je lichaam het zelf doet en dat een curretage niet nodig is.

Share This Page