34 weken zwanger. Het wordt zwaar.. Buikpijn door schoppen baby.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Boordevol, 29 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ik heb de laatste tijd de behoefte veel van me af te schrijven en mn vragen te stellen.

Mijn hele zwangerschap ging over her algemeen heel goed. Sinds ik vakantie heb merk ik dat ik op ben. Ik heb veel behoefte om te slapen. Maar ook valt het me allemaal behoorlijk zwaar nu. Met name door de hitte en de buikgriep die ik deze week heb gehad. Ik ben daar jnmiddels van hersteld.

Ik heb echter nu de hele nacht wakker gelegen van enorme buikpijn. Op een gegeven moment de vk gebeld ter geruststelling. Vandaag controle. Ze voelde de baby goed en baarmoeder was soepel dus ze verwacht niet dat de bevalling was begonnen ofzo. Maar nu heb ik door waar die enorme buikpijn van klmt. De baby is zo actief, hij schopt me helemaal beurs van binnen. Met name als ik lang zit voel ik echt enorme schoppen en gaat mn buik alle kanten op. Gister deed elke schop pijn en als ik na uren in slaap viel werd ik er binnen 10 minuten wakker van.

Als ik lig is het mjnder maar de pijn blijft dan aanhouden. Als dit nog 6 weken aanhoudt weet ik niet of ik dit trek. Ik merk dat ik door de slechte nacht ook emotioneel ben en alles me extra zwaar valt.

Ik wilde dit even van me afschrijven. Ik ga trouwens nog wel elke dag de deur uit en ben nog actief maar doe ook meeerdere dutjes op een dag.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Paracetamol nemen, is gewoon veilig :)

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Was indd ook het advies van de vk maar heeft geen verschil gemaakt helaas. Pijn nam niet af.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Je mag er 6 hebben :) dus als je maar 1 of 2 hebt gehad, pak er wat meer bij :)

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Als je overdag dutjes doet, ben je voor de nacht minder moe. Ik snap dat het lastig en pittig is, ik ben zelf bijna 36 weken zwanger en ben de laatste 3 weken iedere nacht ieder uur of om de 2 uur wakker van de pijn in mijn bekken. Dan moet ik echt uit bed. Als ik overdag ook nog ga slapen, zijn de nachten nog slechter.

Probeer ook iedere dag te bewegen, stukje fietsen, wandelen etc.

kly073 vindt dit leuk.
  6. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Probeer inderdaad de dutjes overdag te minderen of eigenlijk mee te stoppen, daardoor ben je s nachts gewoon niet moe genoeg.

Hier ook 34 weken en herken de pijn van het schoppen. Ik werk nog, dus ik ben zo uitgeteld tegen 21:30 dat ik vaak wel tot 3 uur aan 1 stuk slaap.

Sport je nog? Ik doe 2x per week speciaal sporten voor zwangeren en bekkenpijn, dat is ook fijn die beweging. Of Zwemmen! En dagelijks even wandelen of fietsen inderdaad.

En af en toe een warm bad, dat werkt ook ontspannend en bij veel pijn, paracetamol spiegel in stand houden. Dus 3x per dag 2paracetamol. Om de 8 uur.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ik heb ook gewoon 3 dagen per week gewerkt tot 32 weken in het onderwijs dus dan weet je hoe druk de dagen zijn. Ik voelde me echt goed. Was het geen zomervakantie geweest dan had ii nog moeten werken. Het moment dat het vakantie was leek het alsof alles er in een keer uit kwam. En de buikgriep en hitte hebben alles verergerd.

Ik ga nog dagelijks weg en loop inderdaad nog veel. Maar ik moest voor de zekerheid urine inleveren en ik ben net gebeld dat ik blaasontsteking heb. Dit bleek pas na het op kweek zetten van de urine. Dit verklaart misschien ook deels de buikpijn. Dus ga zo de ABkuur halen. De dutjes geef ik aan toe wanneer het kan en zijn meer powernaps haha. Maar ik zal dit proberen te verminderen. Door mn traagwerkende schildklier kan ik wel vermoeider dan de gemiddelde zwangere zijn.

8. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @Boordevol die buikpijn kan zeker komen door de blaasontsteking! Ik denk dat het tegen volgende week een heel stuk minder zal zijn!

Zoals al eerder is gezegd: paracetamol kan gewoon. En misschien helpt zo'n buikband ook wel? Beterschap!

9. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Hopelijk werkt de ab snel en viel.je je gauw weer wat beter!

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Dank jullie wel dames!

Ik voel me nu al beter dan die dag. Het werd me allemaal teveel.

11. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Je zegt dat je een traagwerkende schildklier hebt. Wanneer heb je voor het laatst bloed geprikt? Misschien moet er ook weer wat medicatie bij. Kan een hoop schelen in de vermoeidheid.

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ja ik wilde afg week prikken maar ben er niet aan toegekomen. Maandag ga ik zeker want woensdag afspraak emt de internist. Wel is het al iets minder. Denk echt dat het ziekzijn een enorme klap was voor mijn lichaam.

13. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    En, al enig nieuws?

Ik kan goed geloven dat het zwaar wordt. Hier 33 weken gepasseerd en het is aanzienlijk zwaarder aan het worden, met nog eens extra gebroken nachten en rugpijn enzo.. sterkte!

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    VAnmrg geprikt! Woensdag de uitslag. Bedankt voor het vragen. Ik laat het nog weten dan.

Ik heb geen rugpijn gelukkig. Gister een goede dag. Vandaag weer erg moe. Morgen een drukke dag voor de boeg en weinig thuis. Dat helpt meestal wel om er niet aan toe te geven. Woe 35 weken alweer.

15. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hier 28w zwanger en zó een last van mn blaas. Kindje ligt met billen naar beneden en moet elke 10 minuten plassen door het geschop. Heb al eens een blaasontsteking met kuur gehad deze zwangerschap. Begin er weer bang voor te worden :(

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hier laatste dag voor de kuur en moet vnl snachts tig keer naar de wc. Morgen werr urine inleveren en hopelijk is het schoon. Ga je weer urine inkeveren?

17. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Net gedaan bij de huisarts, kwam geen blaasontsteking uit. Maar moet nog steeds elke 10 minuten. Bel zo even het ziekenhuis wat nu te doen (ben onder controle bij de gyn).

18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Wordt eht wel op kweek gezet? De eerste controle leverde bij mij namelijk ook geen blaasontsteking op. Na 24 uur oo kweek wel...

19. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Vanochtend in het ziekenhuis geweest voor ctg en echo, voor de zekerheid. Tevens bloedsuikerspiegel. Dit allen goed. Urine is nogmaals gecontroleerd in het lab, ook schoon. Is nu inderdaad ook op kweek gezet. Ik ben benieuwd... Heb toch echt de hele dag door aandrang om te moeten plassen, zo vervelend. Als hier niets uitkomt dan denken ze toch dat het komt door de druk van mn kindje op mn blaas.

20. ButterflyPassion

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Zie mijn reactie hier boven :) . Hoe snel had jij trouwens uitslag van de kweek? Ben vergeten te vragen of ik hiervoor gebeld ga worden.

Deel Deze Pagina