Inmiddels 12 weken zwanger van nr 2. Bij de 1e kreeg. Ik vanaf ong 16 wkn een mooi beginnend buikje en ging ik vanaf ong 18 wkn trots (strakke!) zwangerschapsjurkjes dragen. Hoe anders is het nu! Ik heb met 12 wkn al echt een buik, maar meer zo'n "pensje" van teveel gegeten. Echt meer vetrol dan strakke bolle buik. Niet iets wat ik trots wil showen, maar ook niet meer iets dat ik goed kan verbergen. In positiekleding is het nog niet echt wat, en in wijde kleren lijk je juist vaak meer overall steviger. Hoe ervaren jullie die awkward "tussenfase" (het trekt Toch wel bij hè?!) en wat doen jullie aan? Ik moet vrij netjes op mijn werk en draag normaal nette jurkjes van bijv Mango, Bijenkorf, Vanilia. Vaak aansluitend want normaal is m'n taille juist m'n goede punt - ben beetje een "peer". Heb mt 38. Alle tips erg welkom, ook tips qua shoppen! En sorry voor typos op m'n mobiel!
Geen idee, ik heb die tussenfase overgeslagen. Ik ben nu 11 weken en heb al een buik formaat basketbal, dus ook voor onbekenden duidelijk zichtbaar zwanger. Misschien kun je positiejeans of pantalons dragen met een tuniek of blouse? Ik draag op het moment vooral jurkjes, de gewone passen nog nét maar ik heb al de hele week echte positiejurken van Mamalicious en Noppies gedragen.
Zou toch wat losser zittende kleding dragen. Zelf daarmee een beginnend buikje aardig kunnen verhullen. Kleding die wat 'bloest' op de juiste plek. Had bloesjes, jurkjes en tuniekjes. Normale kleding, dus geen zwangerschapsspul
Ja klinkt wel bekend. Moet ook netjes voor mijn werk. Heb toch relatief snel deze keer (verhaal eerste VS tweede strookt aardig met mij) toch weer strakke zwangerschapskleding gekocht/ gaan dragen. Wel nog een poosje nette pantalons net helastiekje Door het knoopsgat gedaan en dan een zijden blouse oid erover dan valt je buikje nog net iets meer weg en ben je jezelf nog wat meer. Succes!
Bij de eerste heb ik vrij lang mijn normale kleding gedragen. Soms een maatje groter. Dan kocht ik wel normale kleding, maar net iets ruimer. Normaal heb ik juist altijd dat broeken me rond mijn taille te wijd vallen. En als ik een maat kleiner koop zitten ze weer te strak rond mijn benen. Heb bovenlichaam maat 34 en onder 36. Dus met zwangerschap kan ik mijn broeken zolang dragen tot ze gevuld zijn haha. Nu met de tweede heb ik ook het idee dat mijn buik veel eerder ronder wordt. Op zich kan ik nog steeds heel goed mijn normale broeken aan, maar na het (avond)eten merk ik nu al dat ik soms het knoopje moet losmaken! Ik draag vaker rokjes met een elastieken band, dus dat rekt vanzelf wel makkelijk mee, heel handig. En met een iets wijder truitje erop ziet het er gewoon netjes uit (geen rollen haha). Ik vind die met het elastiekje oplossen ook wel leuk, maar moet je natuurlijk wel iets erop dragen wat eroverheen valt. Ik vind het persoonlijk ook nog wat te vroeg voor positiekleding. Draag wel minder strakke truitjes de laatste tijd en tot nu toe zegt dan ook iedereen "nou, is nog helemaal niks van te zien dat je zwanger bent!". Maar goed ik zie toch wel verschil haha. Ben vrij slank, dus denk dat het dan ook eerder opvalt. Ben dan ook wel benieuwd naar tips.
Hier inmiddels ook een aardig buikje en niet veel past meer. Zwangerschapsshirts beginnen nu te passen. Maar dan maar iets te groot. Je kunt duidelijk zien datbis zwanger ben en ik ga niet voor iedere fase wat nieuws kopen. Nu maar wat vaker hetzelfde aan en dus iets meer handtassen.