Deze komt bij ons ook. Ik begon heel hard te huilen toen ik hem las (bedankt hormonen! ), dat was wel hét teken dat dit hem moest worden. Wij hadden in eerste instantie de naam van zoontje er niet onder, de mevrouw van de drukkerij heeft dit wel gedaan, maar ik ga het toch weer weg laten halen. Vond het wel duidelijk dat het namens zoontje daar staat. Maarre goede keus dus
Whahaha... ik zie het nu ook pas. Ik wijt het aan de zwangerschapshormonen dat mijn typ kunsten niet je van het meer zijn Moest natuurlijk zijn kattenkwaad
Omdat mijn zusje nog niet kan praten En ik het kwebbelen niet kan laten Mag ik jullie laten weten Hoe zij zal gaan heten
Voor onze derde komt er nu op Je hebt twee kleine handjes Geef ons er allebei één Dan leiden wij jou rond Totdat je zegt: " Ik kan het wel alleen"
Ik vind deze heel leuk. Alleen vl is het daar niet mee eens hihi: Blote voeten, wilde haren. Ga je mee, avonturen sparen. Broer en zus, wij met z'n twee. Geef mij je hand, ik neem je mee. -X- M.
Als ik je een suggestie mag geven (want dit is de 2e keer dat je dit zo schrijft ) is het niet een zusje voor E, maar; zusje van E. Anders leest het alsof jullie een kindje hebben gekregen om E een plezier te doen ipv dat jullie zélf een kindje erbij wilden. Staat een beetje raar.
Ik zou het lekker kort en simpel houden, en geen afgezaagde gedichtjes erop zetten. Maar dat is toch persoonlijk en net wat je smaak is..
Ik ben het kind van ... en ... en van E. het zusje ik heb bij hen mijn thuis gevonden ze heten me welkom met een kusje Papa en mama gaven mij een naam E. sloot mij in de armen ik ben hier pas net maar heb voortaan genoeg liefde om mij aan te warmen Zoiets? Als ik E.'s naam weet kan ik ook daar eventueel op rijmen
Wij hadden: Dankbaar zijn we, trots en blij Want we kregen er een dochter bij! Een zusje voor B.☆, zo lief en klein, een tweede wonder, waarvan wij papa en mama mogen zijn.
Ben je zelf een beetje creatief? Wij hebben iets vanuit onze zoon geschreven wat echt speelde tijdens de zwangerschap. Hij vond het fantastisch om de baby te voelen schoppen en als het aan hem had gelegen, had hij uren naar het hartje geluisterd met de AngelSounds.. Hele verhalen verzon hij daarbij; op de AngelSounds hoorde je ook de schopjes en dat klonk als *pok*, dus het was vast een jongetje, want meisjes doen geen *pok*, enzovoorts Wij hebben met een app een lettertype van zijn handschrift gemaakt (hij moet dan elke letter op het beeldscherm tekenen en dat wordt opgeslagen, zodat je de letters kunt typen) en het ook in dat lettertype op het kaartje laten drukken. Wij hadden ook 'bij' in het gedichtje, ik lees dat zelf helemaal niet als 'nog eentje' (hier was er ook geen ander broertje of zusje voor ons meisje geboren werd). Mijn moeder gaf later aan dat zij het wel een beetje zo vond klinken, maar ach.. Voor ons was dit perfect
Amen Ik vind al dat soort gedichtjes vanuit broertjes en zusjes geschreven altijd erg kinderachtig staan op het kaartje. Het slaat ook 9 van 10 keer nergens op omdat het niet eens door het broertje/zusje is verzonnen. Dus het zijn dan de ouders die een kinderachtig, slecht rijmend gedichtje op hun kaart zetten Waarom niet een normaal echt mooi kort pakkend volwassen gedicht vraag ik mij altijd af. En dan beter eentje die goed gejat is dan slecht zelf verzonnen. En daarnaast kan je altijd een korte tekst op het kaartje zetten verwijzend naar broertje/zusje in de trend van: Pietje Puk is enorm blij en trots op zijn kleine broertje/zusje.