cb test zorgt voor erge onzekerheid

Discussion in 'Zwangerschap' started by maartje25, Jan 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo allemaal!

Vorige week vrijdag heb ik met een cb posotief getest. Er stond zwanger 1-2.
    Ik zou nu ongeveer 5 weken en 4 dagen zwanger zijn.
    Ik deed vanmorgen nog een cb test, ik had er toch nog een paar liggen.
    Ik had eigenlijk een 'zwanger 2-3' of een 'zwanger 3+ ' gerekend.
    In plaats van dat stond er nogsteeds 'zwanger 1-2'
    Het schoot gelijk door m'n hoofd dat het niet goed was.
    Vroeg me gelijk af of ik wel genow g hcg aanmaak en of ons kindje er uberhaupt nog wel zit en nog wel groeit of niet.
    Pfff...weet iemand hoe dit kan?
    Mijn eisprong was trouwens 10 december.
    Tot nu toe nog niet zo onzeker geweest als nu :(

Groetjes maartje

Luca1809 likes this.
  2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, het is natuurlijk ook een beetje jezelf gek maken nog eens testen... Ik begrijp dat nooit zo... Zwanger = zwanger, waarom nog eens testen? Bij de CB test moet je altijd minimaal 2 weken bij tellen dus je zult op 4-5 weken zitten. Gewoon de echo afwachten, meer kun je niet doen.

3. Giggle

Giggle Bekend lid

Jun 18, 2013
    968
    0
    16
    Hey Maartje,

Ik wil je absoluut niet bang maken..,heb ook even getwijfeld of ik wel moest reageren...maar van de andere kant, je bent opzoek naar eerlijke reacties toch...
    Bij mij was het de vorige keer precies zo...(al had ik tussendoor ook wat bloed verloren dat wel)
    Maar ook ik testte toen zwanger...maar dan zwanger 2-3 en een week later toen hij echt op 3+ Moest staan, helaas nog steeds 2-3...
    Bij mij is het uiteindelijk ook fout gegaan toen...
    Hoop dat dat ik jou niet het geval is en je alleen maar traag hcg aanmaakt, maar als je al 5,4dgn bent, had ik toch verwacht dat er meer moet staan...
    Succes meissie

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vk zei dat ze die testen helemaal niet fijn vond, juist vanwege de verwarring die ze scheppen. De test neemt het gemiddelde van je HCG en zegt daarom die weken, ik snap inderdaad het blijven testen ook niet zo goed. Uiteindelijk geeft het je alleen maar onzekerheid.
    Hoe lastig ook, wacht je echo af en geloof in je lichaam dat die het wel regelt.
    Zolang je geen bloed verliest en stolsels zou ik toch proberen om me niet zo druk te maken.

En als je dus in het begin al zoveel HCG aanmaakte kan het zijn dat je een vertekend beeld hebt, ik teste met net 5 weken zwanger 2-3 en dacht daardoor verder te zijn.
    Wat ik bedoel is dat het weinig zegt en dat je beter waarde kunt hechten aan het feit dat er zwanger staat.

5. maartje25

Waarom doortesten? Ja, dat is de vraag die ik me nu ook pas ga stellen.
    Ik had namelijk gedacht dat het me extra bevestiging zou geven dat het wel goed gaat. Nu denk ik natuurlijk ook van:" had ik het maar nooit gedaan"

6. butterflies78

butterflies78 Actief lid

Nov 7, 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Extra bevestiging geeft het helaas nooit. Ik heb ook best wat testen versleten maar nooit een van de cb gehad. Ik vind deze testen afschuwelijk.

Probeer je er toch overheen te zetten hoe moeilijk ook. Een zwangerschap kan niemand voorspellen.

succes en sterkte.

7. maartje25

Het was voor mij ook de laatste keer. Gatver, wat geeft dat een kl**e gevoel!

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,165
    2,544
    113
    Kan het niet zijn dat je gewoon net even te vroeg getest hebt? Ik had het aan t begin van deze zwangerschap ook... Eerste cb 1-2 een week later de 2e cb nog steeds 1-2 pas een paar dagen later werd ie 2-3!
    Eigenlijk kun je idd maar beter niet meer testen... Maar ik wilde ook gewoon kijken of t idd hoger werd! ;p

9. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

Aug 24, 2013
    1,293
    14
    38
    ik zou me niet te veel zorgen maken, ik ben zelf ook niet echt te spreken over die test. bij mij gaf hij 3+ aan, ik de verloskundige gebeld want was zelf van mening dat ik nog maar 4 weken zwanger was, bleek achteraf ook zo te zijn. de ene persoon maakt gewoon meer HGC aan als de ander.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Die dingen zijn niet betrouwbaar. Ik zou volgens echo! 6-4 zijn en die teat gaf aan. 1_2 weken.

11. maartje25

Ik ben dus niet de enige 'gek' die dit doet :p
    Het kan inderdaad dat ik te vroeg ben geweest. Ik heb net toch een kruidvattest gedaan en het plus teken is toch echt wel 2x zo dik als vorige week.
    Ik ben dus enigszins gerust gesteld

12. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Zo vroeg kan je hcg ook sterk wisselen!
    Ik had bij moeders voor moeders helemaal geen super knal test terwijl anderen dat wel hadden, maakte me ook weer onzeker maar het zit nog steeds allemaal goed:)

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Joh bij mij moest de cb voor nod en een paar dagen erna de volle drie minuten nadenken eer hij de weken aangaf. Plus een lichtere test tussendoor dacht ik ook dat het neit goed zat...en zie banner :D

Laat het testen nu maar voor wat het is ;)

14. maartje25

Vanmorgen moest die cb van mij ook heel lang nadenken!
    Ik las op internet dat je eigenlijk geen hcg ''mag'' gebruiken om tijdindicatie van je zwangerschap te doen omdat het per vrouw zo verschilt (met laag hcg kan het blijkbaar ook gewoon goed zitten)
    Wat ik me dan afvraag...: waarom zijn die cb's dan in hemelsnaam ontwikkeld? Zodat iedereen lekker zenuwachtig kan worden ? :(;)

15. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

Oct 15, 2013
    1,712
    188
    63
    Ha Maartje, volgens mij zijn wij even ver...
    Toevallig heb ik vanmorgen ook een CB digital gedaan en deze gaf 3+ aan. Ik heb wel met de eerste ochtendurine getest. Jij??
    Ik wil je niet onzeker maken mrt dit bericht, maar je vroeg om ervaringen, vandaar...

Door IVF weet ik heel precies hoe ver ik ben. Hoe zeker weet jij dat je eisprong niet later is geweest? 1-2 week na bevruchting, betekent ongeveer 4 week zwanger...
    Als je heeel onzeker wordt, kun je misschien bloedtest laten doen?

Aan de andere kant schommelt HCG enorm in begin zwangerschap. En ik heb nu een 'goede' test, maar nog steeds mega onzeker.

Sterkte meid, het zit vast goed, ik duim voor je!

16. maartje25

Ik heb ook met de eerste ochtendurine gedaan. Nouja, ik werd om half 5 wakker en heb hem toen gedaan...
    De arts heeft helaas in het begin al aangegeven dat ik gewoon moet afwachten. Als het mis gaat gaat het mis en heb ik pech gehad ( ja, zo zei hij het echt) Wel hard maar ook de waarheid...

Ik weet dat ik m'n eisprong 10 december heb gehad ( 9 december positieve ovulatietest) vandaar dat ik dit gek vind...
    Gelukkig was de kruidvattest wel wat donkerder dan vorige week... dat zou ook een goed teken moeten zijn toch?:(

17. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

Oct 15, 2013
    1,712
    188
    63
    Dat lijkt mij idd een goed teken! Fijn om te lezen.
    Zolang die niet teruglopen, maar oplopen, lijkt het me goed hoor...!

CB-test gaat ook van gemiddelde vrouw uit, kan heel goed zijn dat jouw HCG-waardes daar niet onder passen.

Klopt, als het fout zit, zit het fout en kun je er niets meer aan veranderen. Maar de periode van onzekerheid ervoor is soms killing.
    Houd je maar gewoon vast aan je oplopende Kruidvattesten meid!

Bovendien zegt een posi ovutest niet dat je eisprong een dag erop is, kan ook paar dagen later. Alleen als je temp meet, weet je precies je eisprong. Dan kun je ook nog een keer een late innesteling hebben, waardoor je wat later HCG aanmaakt.

Bij mijn vorige zwangerschap (helaas MK) was ik ook stik onzeker en mocht ik daarom wel eerder echo.
    Met acht week is heel gewoon hoor, elf week is wel heeel erg laat vind ik. Je kunt ff andere vk's bellen en vragen of zij eerder echo doen, stap je gewoon over.

18. maartje25

Ow ja? dat wist ik helemaal niet. Ik ging er eigenlijk steeds van uit dat ik bij een positieve ovulatietest de volgende dag m'n eisprong had!

Ik ga inderdaad eens rondkijken naar andere verloskundige praktijken. Ik moet nog 5 weken wachten op m'n eerste echo.. duurt nog zo lang! Ze doen het pas bij elf weken omdat ze dan meer kunnen zeggen?!
    Ik weet wel van die praktijk dat iedereen hem heel erg prettig vind... maar of ik het wel zo prettig vind om nog 5 weken te wachten??;)

19. maartje25

wanneer had jij je eisprong dan mieksel? (omdat wij gelijk lopen?)

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Eisprong komt dan binnen 24-48 uur en de bevruchting kan ook nog wel 2-3 dagen op zich laten wachten.

Dus dan ben je al ongeveer 5 dagen korter zwanger dan je denkt. En dan klopt de cb-test.
    Dan was je bij de eerste keer testen dus een kleine 4 weken en nu een kleine 5 weken. Dus 1-2 weken volgens de cb test.

Zolang je niet ongesteld wordt, is er niks aan de hand.
    Doe je volgende week weer 1, en dan zal hij overspringen.

Ik had 20-11 een cb test met 1-2 weken, en 4-12 een cb test met +3 weken.

Share This Page